Bor of t-bar row

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bor of t-bar row

Hallo iedereen,

heb momenteel een Bent Over Row in mijn trainingschema zitten maar ik sukkel wat met de techniek-bij te licht gewicht voel ik mijn spieren niet-bij te zwaar gewicht is mijn techniek naar de vaantjes en hel ik te veel voorover of belast ik mijn onderrug wat teveel en ondertussen voel ik mijn spieren slechts lichtjes. zou een T-bar row een goede plaatsvervanger zijn voor deze oefening? ik denk dat deze oef.mij wel wat beter zou liggen
    grtz Future
    Strength Within, Pride Throughout

Je kunt deze proberen:
    Pendlayrow.wmv - YouTube

De T-bar row is idd een goede vervanger.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Probeer eens dumbbell rows met een holle onderrug en zeer lichte bolling van bovenrug (natuurlijke bolling zegmaar) begin licht en focus op het voelen van je rug en het niet zwaaien met de dumbbells, makkelijkste oefening om je rug stevig mee aan te pakken..

Comment

Originally posted by aktito View Post
        Probeer eens dumbbell rows met een holle onderrug en zeer lichte bolling van bovenrug (natuurlijke bolling zegmaar) begin licht en focus op het voelen van je rug en het niet zwaaien met de dumbbells, makkelijkste oefening om je rug stevig mee aan te pakken..
        dumbell rows heb ik ook zitten in mijn schema deze oef lukt prima

Comment

BOR is echt een heerlijke oefening om zwaar te pakken voor je rug. Gewoon de tijd voor nemen hem goed onder de knie te krijgen, met je gedachte bij de spieren/beweging zijn en flink knijpen aan de bovenkant vd beweging.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
            Je kunt deze proberen:
            Pendlayrow.wmv - YouTube

De T-bar row is idd een goede vervanger.
            hmmzz die pendlay row ziet er ook wel goed uit.de onderrug blijft hierbij niet belast.zal ze volgende rug training beiden eens proberen,
            bedankt

Comment

Originally posted by futurekill View Post
              Hallo iedereen,

heb momenteel een Bent Over Row in mijn trainingschema zitten maar ik sukkel wat met de techniek-bij te licht gewicht voel ik mijn spieren niet-bij te zwaar gewicht is mijn techniek naar de vaantjes en hel ik te veel voorover of belast ik mijn onderrug wat teveel en ondertussen voel ik mijn spieren slechts lichtjes. zou een T-bar row een goede plaatsvervanger zijn voor deze oefening? ik denk dat deze oef.mij wel wat beter zou liggen
              grtz Future
              Heb je de t-bar row dan al geprobeerd en heb je dan geen last van je onderrug? Het dan voor jou helpend zijn om je ellebogen dichter bij je lichaam te houden, bij t-bar doe je dat automatisch al meer. Het ontlast je onderrug.

Omdat je met zwaar gewicht je techniek naar de vaantjes helpt, zou ik dat zeker niet doen, welke oefening je ook kiest. Veel mensen hebben met te licht of te zwaar gewicht last van 'momentum/zwaaien'. Niet doen.

Let altijd goed op het aanspannen van je dwarse buikspier, die ontlast je rug. Ook kan het zijn dat je bovenrug (nog) niet sterk genoeg is om spanning te houden, let ook op de stand van je hoofd om je wervelkolkom over de gehele lengte in positie te houden.

Eigenlijk zou je even iemand met verstand van de oefening naar je techniek moeten laten kijken.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                BOR is echt een heerlijke oefening om zwaar te pakken voor je rug. Gewoon de tijd voor nemen hem goed onder de knie te krijgen, met je gedachte bij de spieren/beweging zijn en flink knijpen aan de bovenkant vd beweging.
                ik heb vooral last van de onderrug,misschien eens wat minder voorover buigen dan.maar dan heb ik het gevoel dat ik de oef niet correct uitvoer omdat ik de rugspieren nauwelijks voel

Comment

Zou toch eens gaan oefenen op je uitvoering, een andere oefening kan ook problemen geven als je daarmee ook diezelfde spanning niet kan creeeren, probeer met een kale stang goed op je houding te letten, voetenstand, je houding van je rug(een holle rug is een sterke rug), goed je ellebogen doortrekken en niet vanuit je polsen proberen door te klappen wat je te vaak ziet, je trekt door vanuit je ellebogen voor de optimale contractie, probeer dat gewoon uit zodat je gaat leren welke delen je optimaal pakt, de graden hoek van je rug maakt veel verschil, een Yates is effectief om zwaar te kunnen gaan.

Dumbbell row met een holle onderrug en bolle bovenrug lijkt me niet verstandig, daar is je wervel niet voor gemaakt.
                  "You are what you eat..."
                  That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

oke blijven oefenen dan ^^ zal de volgende keer eens iemand erbij roepen.ik zie deze oefening helaas niet veel gebeuren in de gym

Comment

Originally posted by futurekill View Post
                      ik heb vooral last van de onderrug,misschien eens wat minder voorover buigen dan.maar dan heb ik het gevoel dat ik de oef niet correct uitvoer omdat ik de rugspieren nauwelijks voel
                      Ik denk dat hier een deel van je probleem zit. Voel je lichaam, voel je spier. Probeer altijd de spieren op spanning te zetten die je wilt trainen, zo kun je ze goed voelen, met of zonder gewicht. Ik doe ook yoga en daar leer je afzonderlijke spieren aanspannen of juist loslaten en rekken en dat is helpend bij het krachttrainen. Als je niet de juiste spier kunt lokaliseren, kun je hem ook niet effectief trainen. Haal dus ook je aandacht naar de spieren die je wilt trainen, focus.

Comment

Ik zou erop oefenen want BOR is een van de lekkerste rug oefeningen imo.

Comment

Gisteren nogmaals de BOR geprobeerd. na vele filmpjes bekeken te hebben(deed ik vooraf ook)maar nu dan meerdere heb ik een goede manier gevonden.Ik buig wat minder voorover en kijk naar boven,man die spieren voelde ik wel xD heb ik kunnen doen tot 30kg en ik voelde dit slechts een klein beetje in de rug maar massaal in de spieren. Dus bedankt iedereen voor de reacties!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X