Beginners Vraag ivm Curls

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners Vraag ivm Curls

Hey mensen, ik ben sinds 2 weken ongeveer bezig met wat oefeningen thuis te doen, en zodra ik me maandloon heb dat ik naar de sportschool ga. Maar nu merk ik iets tijdens me oefeningen

(Dit gaat wel over me linker arm, omdat die een beetje zwakker is dan rechts, en ik probeer het een beetje te balanceren. Met rechts lukt het een stuk beter)

Ik doe momenteel 3 setjes x 3 oefeningen. 2x Bicep Curls , 1x Hammer Curl (Oefeningen) En heb nogal moeite met bepalen met hoeveel gewicht ik moet trainen. Bijvoorbeeld als ik me 1ste 3 setjes doe, op het gewicht waar ik nu op zit. Vorm = goed, het lukt gewoon prima (Ik doe trouwens 8-10 reps) Maar zodra ik bij me laatste 3 setjes ben 'cheat' ik zeg maar voor die laatste 3-4 reps omdat ik hem niet meer omhoog krijg.. Ik ben inmiddels al 3x omlaag gegaan in gewicht en ik moet je eerlijk zeggen toen ik nog op het hoogste gewicht zat, lukte het ook gewoon prima 1ste 2-3 setjes maar daarna niet echt..

En met cheat bedoel ik dat ik me shouders omlaag haal zodat de "ROM" wat korter is en het makkelijker gaat, en dat ik me rug iets mee beweeg

Betekent dit dat ik NOG lichter moet, of moet ik gewoon doorzetten met het gewicht waar ik nu op zit, en totdat het betergaat, gewoon zo goed mogelijk de laatste setjes door te komen?

Heel erg bedankt alvast, en ik hoop dat iemand me opweg kan helpen

lichter je moet gewoon minstens 3x9 kunnen zodra je 3x11 a 12 hebt gehaalt kun je 1tje hoger pakken totdat je weer 3x9 kunt op een zwaarder gewicht probeer dan weer 11 a 12 te halen en kun je weer hoger zo bouw je het wat op dus pak het gewicht die je lukt met 9x en als je moet cheaten is dat idd niet het juiste gewicht ghehe

Comment

dus kortom gewoon lager pakken

Comment

Allereerst.. is het niet een beetje veel? 3x iso-oefening? ik zou het zelf niet doen, maargoed.. dat terzijde.. daar gaat je vraag niet over..

verder.. er is hier op het forum eens een artikel (door Inferno dacht ik) gepost, dat cheaten niet altijd zo heel erg is als het lijkt, en dat dat in zekere in ook wel kan helpen.

Al ben ik van mening dat je, zeker bij bicep, veel beter een laaaaag gewicht kan pakken en je echt te focussen op de techniek en een volledige ROM.

Comment

Oke oke, hebben anderen mensen ook dat ze een bepaald gewicht de eerste 3 setjes gewoon perfect kunnen uitvoeren en laatste 3 setjes moeizaam?

@Jorngerlofs,
          Moet ik dan 12 reps aan het eind van me routine doen om gewicht omhoog te gooien, of 1ste setje al 12 kunnen? Want als ik nu eerlijk ben haal ik met het gewicht waar ik nu op zit denk wel 15 waar ik nu op zit.. terwijl bij de laatste 3 setjes het aardig moeizaam gaat. (Gaat al een stuk beter sinds ik voorheen als gewicht heb geminderd)

Comment

Het is btw ook puur links, omdat ik rechts ben en die gewoon een stuk sterker is omdat ik daar bijna alles mee doe. Qua voorarm & biceps..

Comment

Iemand? :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X