Verzuren??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verzuren??

Hall0w ! Ben ik weer eens met een topic haha.. zullen jullie wel gemist hebben..

Moet je nou tijdens een training echt verzuren? Want ik doe zeg maar 3-4 setjes van 8, ik krijg zeg maar gewicht wel vet moeilijk omhoog bij die laatste keren, maar ik verzuur nie !
    Toen had iemand die er wel beetje verstand van had die zei jah eerst rustig opbouwen met gewicht zeg maar 60 (10x) dan 70 (8x) en 80 (6x) en daarna meteen weer gewicht eraf na de 60 en dat dan 10x...
    Ik heb beetje forum afgezocht.. sorry als ik weer ergens over heen heb gekeken !

hoelang train je al duurt meestal wat langer voordat je gaat verzuren als je al tijdje traint..je spieren wenne er helemaal aan.of wat je ken doen is afwisseling doen in oefeningen...dus niet elke keer bankdrukken maar zeg maar gaan dumbeldrukken ofzo.....

Greetz

Comment

train nu zon anderhalf jaar.. maar vorige keer deed ik ff zoals die gozer zei, maar ik krijg dat lichte gewicht nie eens 10x omhoog.. dus welke aanpak is beter dan?

Comment

of je echt moet verzuren tijdens je training weet ik niet, als je gaat verzuren heeft dat te maken met het ophopen van melkzuur, als je goed rust tijdens de training kan de melkzuur weer op tijd verwijdert worden, en zal je ook niks voelen.

ik denk dat je dan genoeg glucosevooraad en zuurstof hebt voordat je gaat verzuren.
        ik denk ook dat de inspanning te kort duurt om te gaan verzuren, bijv met cardio ga ik wel verzuren als ik er te lang op sta.
        Sponsored by:
        Inshapesupplements

Comment

wat is je doel???

als je wilt verzuren dan moet je veel reps maken met een licht gewicht
          als je massa/kracht wilt bouwen heeft dit niet echt veel nut dan zou je korte setjes moeten maken 6-10 reps
          Who's the Chef

Comment

ja precies dat d8 ik ook ja ! Ik wil natuurlijk spiermassa krijgen.. maar iemand van de sportschool zei dat het beter is om spiermassa te krijgen om zo te trainen.. dus ik d8 laat ik het ff aan de kenners hier vragen !

Thx alweer !!

Comment

het is wel goed om dit heel afentoe een weekje of 2 tussendoor te doen
              Who's the Chef

Comment

Probeer het verschil te zien tussen 'de pomp voelen' en verzuren. Als je geen pomp voelt is er iets mis, of maak je te weinig herhalingen.
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

maar is het nou goed om te verzuren, nee toch, dan kan je toch niet veel meer, of heb ik dat nou verkeerd?
                  ik verzuur niet met losse gewichten, voel wel dat ik niet meer kan op het eind, maar geen verzuring.
                  Sponsored by:
                  Inshapesupplements

Comment

verzuren gaat pas gebeuren als je op 80-85 % van uw max hartfrequentie zit, wat dus niet gebeurt bij trainen met ijzers

Grtz
                    stil growing

Comment

met ijzer kan je wel degelijk verzuren hoor snip

volg maar eens een intensieve interval-kracht training ik durf te wedden dat jullie zullen verzuren en niet te weinig ook
                      Who's the Chef

Comment

interval kracht training ken ik niet, maar zal zeker niet bedoeld zijn voor massa of krachttoename. Bij interval denk ik aan een intensieve inspanning gevolgd door een periode van minder intense inspanning. Als je dit op een crosstrainer of fiets zou doen zou ik ja zeggen .
                        Verzuring zorgt er ook voor dat je spieren worden verzuurd dus toch niet echt optimaal voor een bb

Grtz
                        stil growing

Comment

Ik ben het met snipke eens... het aantal hh en het gewicht zijn van belang hier.
                          Als je sets kort en zwaar zijn zal de verbranding anaeroob-alactisch zijn. Als de het setje langer wordt zal de verbranding anaeroob-lactisch worden. Het ligt dus aan het aantal hh wat je doet.
                          Als bb zijn de setje kort en zwaar dus we hebben geen verzuring. Wel hebben we een pomp, maar dat is heel wat anders.

Grtz.
                          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (snipke @ Feb. 10 2005,23:14)]interval kracht training   ken ik niet, maar zal zeker niet bedoeld zijn voor massa of krachttoename. Bij interval denk ik aan een intensieve inspanning gevolgd door een periode van minder intense inspanning. Als je dit op een crosstrainer of fiets zou doen zou ik ja zeggen .
                            Verzuring zorgt er ook voor dat je spieren worden verzuurd dus toch niet echt optimaal voor een bb

Grtz
                            als je een circiut training doet met 40 sec arbeid en 15 sec rust (wisselen van oefening) kan je weldegelijk een intensieve interval met ijzer maken hoor is geen probleem je zou het als afwisseling gebruiken
                            veel reps maken en elke keer na 1x door draaien naar de volgende oefening, neem je een stuk of 8 niet geisoleerde oefeningen en als je ze alle 8 klaar hebt ga je nog een ronde
                            probeer zo veel mogelijk reps te pompen in die 40 sec en het verzuren komt je tegemoet.

ik zeg niet dat het tengoede komt voor masse opbouw maar als je dit 1 of 2 weken als afwisseling tussen door doet weet je weer wat spierpijn is
                            Who's the Chef

Comment

Ik doe ook wel is laatste oefening heel licht en doorgaan tot je verzuurt ben, lekker volpompen die spieren! soms haal je 30 herhalingen met veel geschreeuw en pijn haha maar HEERLIJK gevoel!
                              185 cm
                              100 kilo +/-
                              17 % bf

Favorite: Barbell Flat Bench Press
                              Bench Press:  105 kilo

If ya cant take the shame, dont play the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...