Squat: Niet flexibel genoeg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik vind de smit gekgenoeg veel zwaarder en moeilijker. Geen idee hoe dat kan

Originally posted by earlybirdy View Post
    Benen wijd merk ik het ''trekkende'' wel en benen kort niet.
    Spanning op je hamstrings voelt ook trekkend, en op die manier leg je meer accent op je hamstrings?
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

beste manier om te leren is gewoon dagelijks een flink aantal setjes squatten.
      of met een lege bar of als dat niet voorhanden in een bezem in je nek.

squatten zelf is de snelste manier of lenigheidsproblemen met squatten op te lossen

Comment

Smit moet je vaak een rare/kromme houding aanemen. Snap ook niet hoe mensen in zo`n ding kunnen deadliften en benchen, squatten gaat nog wel oké maar vrij voelt toch echt veel fijner imo. Natuurlijker, bij de smith moet je die geleiders volgen en dat is vaak niet zo best.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Ik vind de smit gekgenoeg veel zwaarder en moeilijker. Geen idee hoe dat kan

Spanning op je hamstrings voelt ook trekkend, en op die manier leg je meer accent op je hamstrings?
          Originally posted by Dexie View Post
          Smit moet je vaak een rare/kromme houding aanemen. Snap ook niet hoe mensen in zo`n ding kunnen deadliften en benchen, squatten gaat nog wel oké maar vrij voelt toch echt veel fijner imo. Natuurlijker, bij de smith moet je die geleiders volgen en dat is vaak niet zo best.
          Je kan in de smith machine zwaarder squatten, maar bv. minder zwaar bankdrukken.
          In theory there’s a lot to be said for doing squats on the Smith machine, admit the researchers who are based at the University of Saskatchewan in Canada. For one thing, the movement is more stable and therefore probably safer. In the Canadian study that will soon be published in the Journal of Strength and Conditioning Research, the increased stability had the effect that athletes were able to shift 13-25 kg more on the machine than with free weights.
          echter
          The conclusion that the researchers draw is not surprising. "The free weight squat may be superior to the Smith machine squat for training the major muscle groups of the legs and possibly would result in greater strength development and hypertrophy of these muscle groups with long-term training."
          Om misverstanden te voorkomen dat mensen gaan denken dat smith squatten beter is

Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19855308

Comment

Originally posted by aktito View Post
            Je kan in de smith machine zwaarder squatten
            Ik niet?
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik niet?
              +1
              Vind het ook n klote ding, heb constand het gevoel dat ik ertegenaan hang of ervanaf hangt. Ik doe t liever los (misschien mijn gewenning?)

Comment

Ik niet?
                Ik ook niet.....

Comment

Originally posted by earlybirdy View Post
                  Voeten kort bij elkaar (heupbreedte met daarbij tenen na voren): zover als ik wil, wijdere stand misschien 2/3 centimeter verder, dus denk niet niet dat het aan de houding ligt..
                  En hoe sta jij tijdens het squatten, ook met de voeten kort bij elkaar en de tenen naar voren?

Originally posted by Knulletje View Post
                  +1
                  Vind het ook n klote ding, heb constand het gevoel dat ik ertegenaan hang of ervanaf hangt. Ik doe t liever los (misschien mijn gewenning?)
                  Informatie over het Smith apparaat:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ne-may-be.html
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by GetMassive View Post
                    Daar ben ik het mee eens, ik heb dat ook een lange tijd gedaan heb daardoor knie blessure opgelopen, en het juist nog onstabieler gemaakt, als ik ik los wou gaan. dus ik raad het af, nu doe ik squats via smith machine hierbij voel ik mij stabieler.
                    Nogmaals. dat komt niet door die blokjes maar door slechte techniek.
                    mits je techniek goed zit kan je het perfect doen. best doe je het wel met gewichthefschoenrn maar zelfde principe.
                    Last edited by axel1994; 22-01-2013, 22:01.
                    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Edit: een verhoogde hiel kan enkel slecht zijn in 1 opzicht. mits je niet flexibel genoeg bent en er niet aan werkt ( dus je pakt het gevolg aan d.m.v een verhoogde hiel i.p.v de oorzaak aan te pakken

Squatten met verhoogde hiel is net zo slecht als super diep squatten. niet dus.
                      De oorzaak van een blessure is zowat altijd een gevolg van techniek.
                      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        En hoe sta jij tijdens het squatten, ook met de voeten kort bij elkaar en de tenen naar voren?

Informatie over het Smith apparaat:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ne-may-be.html
                        Nope, ik sta vrij wijd met tenen 45% graden.. het punt is dat ik dan net niet ver genoeg kom. Wordt dus gewoon oefenen en rekken I guess!
                        Wil het graag in een keer goed doen in plaats van die mensen hier in de sportschool.. 10-15cm omlaag zakken en dan trots zijn dat ze 100 kilo hebben gesquat..

Comment

Maak anders een filmpje van je squat, kan er ook beter beoordeeld worden...nu is het alleen maar guessen.
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Dan ben je zometeen flexibel genoeg om tot parallel te gaan, moet je nóg verder
                            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X