Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
@WP; door zo bewust na te denken wat je met je voeten/knieën doet, zet je ze eerder in een onlogische stand. De ene persoon staat gewoon anders dan de ander, en ik zou niet weten waarom je een natuurlijke stand bij een squat moet forceren. Juist dan krijg je volgens mij een druk op je knieën wat niet de bedoeling is (aan de andere kant: in hoeverre is t überhaupt natuurlijk om met zon gewicht in je nek te bewegen).
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Wiebelen is echt heel slecht, je knie moet in hetzelfde spoor blijven bewegen om schade te voorkomen. Ik denk niet dat het een flexibiliteit probleem is omdat het bij het omhoog komen is, dan ligt het aan gebrek aan kracht. Heeft hij zeker weten geen beperkingen zoals beenlengte verschil, dan moet hij de spier(en) versterken die zwak is. Probleem is dat zwakke punt te vinden, kunnen we niet zien vanaf hier. Het probleem kan zowel onder als boven de knie zitten. Onder de knie denk aan overpronatie voet en scholspier, boven de knie denk aan heupabductoren. Bijvoorbeeld zaken om na te laten kijken.
als hij op zn diepste punt is moet huij het gevoel hebben dat hij zn kruis show t aan de wereld.. als die logisch klinkt?
op die manier blijven zn knieen sterk en solide... lichtjes naar buiten.
helpte mij goed
@WP; door zo bewust na te denken wat je met je voeten/knieën doet, zet je ze eerder in een onlogische stand. De ene persoon staat gewoon anders dan de ander, en ik zou niet weten waarom je een natuurlijke stand bij een squat moet forceren. Juist dan krijg je volgens mij een druk op je knieën wat niet de bedoeling is (aan de andere kant: in hoeverre is t überhaupt natuurlijk om met zon gewicht in je nek te bewegen).
Als ik er in het vervolg dan 'meneer' achter zetten? Is dat deftiger?
Nou. Als iemand weet dat zijn knieën naar binnen knikken dan kan het helpen om actief er aan te denken dat zijn knieën naar buiten gedrukt moeten worden. Dit heeft mijzelf persoonlijk erg geholpen, want mijn knieën komen daardoor in principe meer in een lijn met me bovenbeen en voeten. Dit is ook de meeste natuurlijke positie voor je kniegewricht om vanuit daar te bewegen.
Sommige mensen doen een oefening namelijk van nature gewoon goed, waardoor je inderdaad niks bewust hoeft te "sturen" en sommige mensen doen van nature een oefening gewoon fout, vaak i.c.m. een te hoog startgewicht, waardoor bepaalde zwakke punten naar voren komen. Actief nadenken over je zwakke punten op dat moment kan dan zeker een bijdrage leveren om de beweging te kunnen corrigeren.
Je moet inderdaad wel rekening houden met eenieder zijn lichaam en gevoel tijdens een beweging, maar ik kan me lastig voorstellen dat naar binnen geklapte knieën natuurlijk aan zouden voelen.
Heel licht gaan squaten en een elastiek om je knieen heen doen, en ze dan naar buiten proberen te drukken, vanuit daar steeds het gewicht gaan verhogen met kleine stappen en steeds meer sets zonder elastiek, dan zal het met een paar weken/maanden over zijn
Nou. Als iemand weet dat zijn knieën naar binnen knikken dan kan het helpen om actief er aan te denken dat zijn knieën naar buiten gedrukt moeten worden. Dit heeft mijzelf persoonlijk erg geholpen, want mijn knieën komen daardoor in principe meer in een lijn met me bovenbeen en voeten. Dit is ook de meeste natuurlijke positie voor je kniegewricht om vanuit daar te bewegen.
Sommige mensen doen een oefening namelijk van nature gewoon goed, waardoor je inderdaad niks bewust hoeft te "sturen" en sommige mensen doen van nature een oefening gewoon fout, vaak i.c.m. een te hoog startgewicht, waardoor bepaalde zwakke punten naar voren komen. Actief nadenken over je zwakke punten op dat moment kan dan zeker een bijdrage leveren om de beweging te kunnen corrigeren.
Je moet inderdaad wel rekening houden met eenieder zijn lichaam en gevoel tijdens een beweging, maar ik kan me lastig voorstellen dat naar binnen geklapte knieën natuurlijk aan zouden voelen.
Kan ja.
Neemt niet weg dat het niet hoeft, en dat ik bij die gedachte al zere knieën krijg omdat er dan een rare druk op komt
Passion is: pushing yourself when no one else is around
Ik denk dat het iets met lenigheid ook te maken kan hebben.
Deze manier van stretchen van Mark.rippetoe heeft veel mensen die bij mij trainen geholpen om hun kniën beter naar buiten kunnen duwen gedurende uw set.
Vandaag training gehad. Het ging perfect, de stabiliteit oefeningen deed hij al een tijdje. Zijn voeten meer naar buiten laten wijzen, goed en gecontroleerd zakken en hij had geen enkele last meer van zijn schuddende knieen. Heel erg bedankt namens mij en mijn vriend!
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Cenforce est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du sildénafil, l'ingrédient actif...
Vidalista est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du tadalafil, l'ingrédient actif...
Cenforce is a popular medication for treating erectile dysfunction (ED) in men. This drug has gained significant attention due to its effectiveness and...
Kamagra is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), a condition that affects millions of men worldwide. Erectile dysfunction occurs...
Cenforce is a popular medication used for the treatment of erectile dysfunction (ED), a condition that affects millions of men worldwide. The active ingredient...
Comment