Deadlift Checkup.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deadlift Checkup.

Hey ik ben sinds 4 maanden weer begonnen met deadliften,
    nu ik niet weet of mijn techniek wel goed is heb ik het laten filmen om hier feedback te krijgen wat wel te doen en niet,
    eerste try 70kg,

Deadlift Form Check. - YouTube

feedback pls zodat ik het kan verbeteren in de loop van de week.

Gr marc.

Het lijkt alsof je soms met tillen ver naar achteren hangt waardoor je zo > \ staat ipv zo > |
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Mijn opmerkingen:

- je draagt niet de juiste schoenen zo te zien. Doe het op blote voeten of draag all stars, andere ultraplatte schoenen of gewichthefschoenen zoals de adidas power perfect 2
      - houd je positie wat langer vast als je de stang omhoog hebt (+- 2 seconden)

wat ik niet kan zien maar wat wel belangrijk is:
      - span je buikspieren aan tijdens zowel de omhooggaande als omlaaggaande beweging
      - span je bilspieren aan als je het gewicht omhoog hebt getild om je onderrug te ontlasten.
      - pak met één hand de stang onderhands vast en met je andere bovenhands

ook kun je wellicht je schouders nog wat meer naar achteren houden zodat je rugspieren beter worden belast (je kunt zelf uitproberen wanneer je hem het beste voelt). Daarnaast vind ik het raar dat je de stang uit he squatrek pakt en niet vanaf de grond pakt. Beter pak je de stang van de grond dan hoef je er ook niet een paar stappen mee te nemen.

Comment

Waarom begin je niet gewoon met de stang op de grond. Nu moet je met die stang naar achteren lopen en het lijkt wel of je linker voet iets meer naar achteren staat dan je rechter voet.

Comment

Start met de barbell op de grond, niet in een rack. op het einde van de set laat je die ook liggen op de grond, je wandelt er nergens mee naar toe.
          Zorg ervoor dat je hoofd neutraal is t.o.v. je rug (meer naar onder toe kijken en niet in die spiegel).
          Schouders staan te ver naar achter bij het liften waardoor je bij zwaardere gewichten spanning onderaan zal verliezen.
          Deadlift niet op je sportschoenen maar op je blote voeten (of kousen) of schoenen met een dunne, zeer harde zool. Zet je voeten wat dichter bij elkaar en draai ze licht naar buiten. Zorg ervoor dat je knieën ook naar buiten toewijzen in de richting van je voeten.

Dat was het zo wat in het kort.
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

thanks ik ga het proberen en oefenen van de week!

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
              Mijn opmerkingen:

- pak met één hand de stang onderhands vast en met je andere bovenhands
              Waarom dit? Ik dacht dat het altijd beter is om overhandse grip te gebruiken zolang je armen dat volhouden. Pas als je het niet meer trekt kan je mixed grip gebruiken.
              Ernstig noh!

Comment

Je buigt je knieen teveel uit jezelf.
                Je moet de stang meer langs je benen naar beneden laten glijden tot je rug paralel is aan de grond.
                Je hoeft je benen niet gestrekt te houden maar je billen gaan dan wel automatisch klein stukje naar achter.

Comment

Originally posted by bvds View Post
                  Waarom dit? Ik dacht dat het altijd beter is om overhandse grip te gebruiken zolang je armen dat volhouden. Pas als je het niet meer trekt kan je mixed grip gebruiken.
                  je hebt gelijk, maar ik ben er vanuit gegaan dat het gewicht dat hij tilt daarvoor al op zijn maximum zit.

Comment

Hip drive verbeteren (lees: hip-drive toepassen, niet volledig 'locken' though) zoek maar op youtube dan vind je wel uit wat ik bedoel .
                    Verder moet de stang, als je het goed doet, een verticale lijn naar boven en beneden volgen, een dergelijke lijn valt bij jou nog niet te herkennen.
                    Ik zou de instructies van Rippetoe een keertje doornemen als ik jou was, je bent op de goede weg maar er valt nog een hoop te verbeteren.

Comment

Interessant!
                      Marc, kan je een post doen met een nieuw filmpje als je denkt de tips te hebben toegepast?
                      Ben erg nieuwsgierig naar het leerproces
                      ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Originally posted by gleke View Post
                        Deadlift niet op je sportschoenen maar op je blote voeten (of kousen) of schoenen met een dunne, zeer harde zool. Zet je voeten wat dichter bij elkaar en draai ze licht naar buiten. Zorg ervoor dat je knieën ook naar buiten toewijzen in de richting van je voeten.
                        Vertel eens? Waarom? Ik sta ook op mijn sportschoenen. Is dat zo verkeerd en waarom?
                        Why so serious?

bench press 105 || squat 150 || deadlift 165 || MP 80

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                          Het lijkt alsof je soms met tillen ver naar achteren hangt waardoor je zo > \ staat ipv zo > |
                          wutmate?
                          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by frankysummer View Post
                            Vertel eens? Waarom? Ik sta ook op mijn sportschoenen. Is dat zo verkeerd en waarom?
                            Het is zoals je zou deadliften op een matras.
                            Een heel deel van de energie die normaal wordt gebruikt om het gewicht omhoog te krijgen, wordt nu ook gebruikt om je schoen in te duwen.
                            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                              wutmate?
                              Lijkt of hij bij de liftoff naar achter hangt waardoor de stang niet in een rechte lijn naar boven gaat maar meer diagonaal
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X