zoek nog 1 oefening voor borst schouder triceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zoek nog 1 oefening voor borst schouder triceps

Ik zoek nog 1 oefening (compound ) voor mijn push routine .

Ik ben tot de ondervinding gekomen dat mijn linkerschouder helemaal niet gek is op 'over head presses' . doe ik ze met DB barbell whatever . steeds weer dagen erna die pijn . weg ermee dus .

met mijn schema belast ik zat voorkant schouders en die lopen zo al voor op de rest .

wat ik nu doe pijnvrij :

Incline bench press
    DB bench press
    CGBP

Ik zoek nog 1oefening om eraan toe te voegen (dippen is ook geen optie )

Ik had gedacht aan Upright rows (wide grip) helaas is dat weer geen push oefening

voor pull day :
    squat
    squat variant (zercher/front)
    RDL
    bor
    pull up
    reverse fly's

​Roept u maar ...........
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Sorry maar wat ik niet snap is dat je last hebt van je (linker)schouders? Dan kan je dat lijkt mij beter eerst verhelpen dan dat je zo doorgaat met je schouder.
    Benchpress: 1x110 Deadlift: 1x215 Squat 1x150

Comment

Originally posted by LazarAngelov View Post
      Sorry maar wat ik niet snap is dat je last hebt van je (linker)schouders? Dan kan je dat lijkt mij beter eerst verhelpen dan dat je zo doorgaat met je schouder.
      Pijn is weg en de zwelling ook. Voelt alleen onaangenaam bij bep oefeningen
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

je schouder vind het vast niet fijn als het bekneld wordt daarom voelen dips zo kut aan. Pak je dumbells en ga floor presses doen, geen beknelling etc.

Comment

Originally posted by Jurvg View Post
          je schouder vind het vast niet fijn als het bekneld wordt daarom voelen dips zo kut aan. Pak je dumbells en ga floor presses doen, geen beknelling etc.
          en wat voor schouders ?

vroeger deed ik side lat en front raises . maar wil het liever compound houden

Comment

je moet niks voor schouders doen als je een schouder probleem hebt, dat doe ik ook niet. ga eerst nou maar je huidige oefeningen doen. Er is overduidelijk een pees in je schouder die bekneld raak bij belasting en vast geirriteerd is.

Comment

Push press/arnold press jongu
              Last edited by Wietse90; 30-05-2013, 19:14.

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                Ik ben tot de ondervinding gekomen dat mijn linkerschouder helemaal niet gek is op 'over head presses' . doe ik ze met DB barbell whatever . steeds weer dagen erna die pijn . weg ermee dus .
                met mijn schema belast ik zat voorkant schouders en die lopen zo al voor op de rest .

vroeger deed ik side lat en front raises . maar wil het liever compound houden
                Je vraag er ook om, he? Je schouders zijn hoogstwaarschijnlijk uit balans en dat kan problemen opleveren. Als ik jou was zou ik maar een afspraak maken bij een fysio.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Je vraag er ook om, he? Je schouders zijn hoogstwaarschijnlijk uit balans en dat kan problemen opleveren. Als ik jou was zou ik maar een afspraak maken bij een fysio.

Ik begrijp je reactie . maar toen ik die split deed had ik geen last van de schouders .

ik deed toen week 1 push press /bench press
                  week 2 bench press /front raise /side lat

Comment

Ik begrijp je reactie . maar toen ik die split deed had ik geen last van de schouders .

ik deed toen week 1 push press /bench press
                    week 2 bench press /front raise /side lat
                    Snap je het dan niet? Er komt een moment dat je schouders genoeg te verduren hebben gehad; er is dan sprake van een omslagpunt qua balans. Of valt die eenzijdigheid jou niet op?

Al die push oefeningen waarbij de voorkant van je schouders bij betrokken zijn en dan ga je daar bovenop ook nog eens front raises doen. Maar goed, jij bent niet de uitzondering. Dit is iets wat ik maar al te vaak voorbij heb zien komen.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Snap je het dan niet? Er komt een moment dat je schouders genoeg te verduren hebben gehad; er is dan sprake van een omslagpunt qua balans. Of valt die eenzijdigheid jou niet op?

Al die push oefeningen waarbij de voorkant van je schouders bij betrokken zijn en dan ga je daar bovenop ook nog eens front raises doen. Maar goed, jij bent niet de uitzondering. Dit is iets wat ik maar al te vaak voorbij heb zien komen.
                      Ik snap het wel . ik heb je destijds ook een Pm gestuurd voor dat schema( en ik ben je dankbaar voor de hulp die ik kreeg) ik heb een hele tijd terug een beschadigd kapsel gehad aan de schouder (hoogswaarschijnlijk niks te maken met de sport , aangezien ik ook nog in de bosbouw zit en houthak) ik kreeg dat reg park schema van je en toen zijn de klachten begonnen . vandaar ook mijn vraag destijds(is het niet teveel push, en zou ik geen rear fly doen voor evenwicht) enzo .. toen na 2weken reg park zijn die klachten begonnen . kine gevraagd die zei dat het overbelasting zou zijn ( 3x per week schouders trainen gek he ?) dan heb ik schema van falstyr gedaan . klachten kwamen terug .

nu merk ik dat het komt door de schouderoef . met name de push press of boven het hoofd en dips . ik laat deze weg en ik wil wat anders in de plaats ( upright row oid)

op dit moment doe ik dus : incline /bench /CGBP

andere dag : rows /pull up / rear delts en heb ik geen klachten !!! ik wil dat ook zo houden

Ik ken eventueel zelfs filmpjes posten van de uitvoering van de oefening die volgens mij wel ok zijn .

Comment

Het zou normaliter geen probleem moeten zijn, dat Reg Park schema. Maar als je al een beschadiging hebt en er is daarbij ook nog eens sprake van onbalans, dan kun je een blessure krijgen.
                        - Dave Tate

Comment

Ik las je verhaal net verkeerd excuses. Las over overhead press heen. Ik zou gewoon rust nemen als het gaat om schouders (zoals iedereen hier aangeeft). Nu eromheen trainen. Gewoon weer rustig schouders pakken als je blessure weg is. Ik doe zelf NOOIT meer neck presses.

Comment

Het zou normaliter geen probleem moeten zijn, dat Reg Park schema. Maar als je al een beschadiging hebt en er is daarbij ook nog eens sprake van onbalans, dan kun je een blessure krijgen.
                            dat begrijp ik . dus nu wil ik gewoon lekker trainen zonder teveel tot failure te gaan en wil ook meer voor massa gaan dan voor kracht . ik heb aangegeven dat het reg park schema super fijn was om te doen . ik keek er echt naar uit . maar als het niet kan dan zoek ik variatie om erom heen te werken . vandaar nu ook de DB bench press gaat me beter af dan barbell

en nu de hamvraag : welke oefening toevoegen want 3oefeningen op 1training is wat aan de lage kant

Comment

Decline bench press dan maar? crucifix flyes?
                              Last edited by Wietse90; 30-05-2013, 20:30.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X