Aangezien ik nu toch weer rustig begin twijfel ik welke vorm van deadlift mij het meeste winst zal geven. Mijn lage rug ik eigenlijk altijd de zwakste schakel tijdens deze lift. Nu heb ik gemerkt dat Sumo deadlifts me wat beter afgaan en vooral wat minder belastend zijn in de deze regio.
Nu zit ik aan 3 dingen te denken.
1: alleen conventioneel deadliften om zo de lage rug meer te belasten en deze dus sterker te maken. Meer belasting (met voldoende rust) geeft een snellere toename in massa en kracht.
2: alleen sumo deadlifts omdat ik hier zwaarder mee kan gaan en zo de algemene belasting hoger leg. Ook kan ik zo een betere techniek ontwikkelen want hoe vaker je een lift doet hoe beter je erin word.
3: opwarmen met conventionele deadlifts op daarna de werksets sumo te doen. Zo kan ik aan het begin wat meer nadruk leggen op de lage rug om vervolgens toch het maximale uit mijn werksets te halen. Aan de andere kant ben ik dan ook weer de lage rug aan het "voor vermoeien" wat de maximale output tijdens de werksets weer zal verlagen.
Het doel hierbij is vooral mijn 1RM max te verhogen.
Iemand iedeeën wat de beste methode is?
Comment