Ub/lb/fb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ub/lb/fb

Ha,

Ik train al geruime tijd met een schema welke mij geadviseerd werd en ben dat gaan volgen. Het schema is als volgt:

FB:
    Bench Press
    Romanian Deadlift
    Military Press
    Squats
    Dumbell Row
    Buikspieren

UB:
    Bench Press
    Chin ups
    Military Press
    Pendlay Row
    Close grip Bench Press
    Face Pulls

LB:
    Deadlift
    Squat
    Romanian Deadlift
    Lunges

Ik ben hier mee qua kracht een stuk verder mee gekomen. Helaas, is er voor mij nu alleen nog maar de mogelijkheid om 2x per week te trainen. Iemand advies hoe ik dit het beste kan aanpakken? Misschien met 1 - 2 > 3 - 1 etc. ? Ook omdat ik dit al een tijdje volg zou ik ook wat afwisseling in dit schema willen hebben. Kan iemand mij hierin iets aanraden?

Alvast bedankt voor de hulp!
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Squats
    Romanian deadlift
    Bench press
    Military press
    Dumbell row
    Chin ups
    Eventueel bicep curl of hammer curl als je dat nodig vindt.
    Buikspieren

En dan x 2 en in die volgorde, is toch lekker makkelijk om die FB dan gewoon 2 x te doen?

Oja, ook nog een oefening voor je kuiten. Misschien standing calf raise ofzo

Comment

sorry, er gaat iets mis met tabellen importeren.
      Last edited by dynobet; 10-02-2014, 21:50.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@NickP

Dank!

Heb toch een paar aanpassingen gemaakt in het schema. Ik wil bijvoorbeeld minimaal 1 keer in de week de cgbp doen. Het is als volgt:

Dag 1:
        BP
        RDL
        Militay Press
        Squats
        Dumbell Row
        Ez bar bicep curl

Dag 2:
        BP
        Chins
        RDL
        Incline
        Squat
        T-Bar row
        cgbp
        Ez bar bicep curl
        Buik

Goed om er bij te vermelden dat ik voornamelijk voor kracht ga. Toch ben ik bang dat dit misschien wat veel oefeningen zijn op dag 2. Wat denken jullie er van?

Comment

De volgorde van de oefeningen rijmt totaal niet. Dat kan stukken beter.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Ik heb gelet op het verdelen van de spiergroepen tijdens de training, dus ik probeer niet dezelfde spiergroepen achtelkaar te belasten, wilde daar 1 oefening tussen proppen die dan weer andere spieren aanspreekt. En zelf vind ik het het lekkerste om als eerste te benchen als ik begin met trainen.

Als ik het dag 2 nu zo doe:
            BP
            Squats
            RDL
            Incline
            chins
            cgbp
            T-bar
            Ez bicep
            Buik

Volgens mij ga ik nu van de grotere spiergroep naar de kleinere. Correct me if I'm wrong!
            Last edited by Mushrambo; 12-02-2014, 00:29.

Comment

Uh deze oefening ken ik niet cgbp kan iemand wat uitleg geven?

Comment

close grip bench press - triceps oefening
                Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

fullbody doen anders?

Comment

Ik zou ook kiezen voor 3 dagen FB of 3 dagen UB/LB. Er zit een gedachte achter deze keuze. Dat is dat het een schema is waarmee je spiergroepen optimaal kan pakken.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor 3 dagen UB/LB schema (zie sticky van Dynobyte). Met 3 dagen doe je het dan als volgt: week 1: UB/LB/UB week 2: LB/UB/LB week 3: UB/LB/UB week 4: LB/UB/LB etc etc.

En neem de oefeningen dan ook helemaal zo over zoals in het schema van Dyno. Ook in de indeling van welke oefening eerst etc zit een gedachte achter.

Comment

Op de fb dag doe jij rdl en daarna squats. En op lb dag doe jij squats en daarna dl. Dat kun je beter omdraaien. Het is onverstandig om met een vermoeide onderrug een oefening te doen waarbij een stabiele core belangrijk is.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Ik zou je persoonlijk een fullbody 3 dagen of een UB/LB aanraden .

ik heb de link wss al zo vaak gepost , maar ik blijf erbij

Westside for Skinny Bastards A modified lifting program for "Hardgainers" - DeFranco's Training

als je op google zoekt zijn er 3 versies van te vinden .

in dit schema zijn is er zoveel ruimte voor aanpassingen dat ieder zijn meug wel kan vinden
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                          close grip bench press - triceps oefening
                          Thnx!

Comment

Het liefst heb ik ook meerdere keren per week. Op dit moment kan ik voorlopig nog maar 2 dagen in de week. Ik heb in mijn schema compounds zo vroeg mogelijk in het schema verwerkt.

Dit is nu mijn schema:

Workout A
                            Bench Press
                            Squat
                            Chins
                            Military Press
                            Seated Row / (of T bar of Pendlay?)
                            Close Grip Bench Press
                            Hammer curls
                            Buik

Workout B
                            Bench Press
                            Squat
                            Deadlift
                            Chins
                            Incline bench press
                            Dumbell Row
                            Buik

Kan ik hier nog wat aan verbeteren?
                            Last edited by Mushrambo; 20-03-2014, 14:47.

Comment

Ik ben een voorstander van beginnen met squats en daarna een oefening ertussen voor het deadliften.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X