15 jaar en tips gezocht !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 15 jaar en tips gezocht !

laat ik beginnen met mezelf voor te stellen !
    ben zelf 15 jaar, ik weeg ong. 53 kilo, mijn lengte : 1m72.
    ik weet dat er veel mensen gaan zijn die gaan zeggen : je bent nog te jong voor fitness wacht nog een paar jaartjes. maar daar ben ik niet naar opzoek. mijn doel is eigenlijk om wat te kunnen streven met wat dikke armen en wat six-pack. ik zelf ben redelijk smal en mager, en mijn voeding zit ook niet helemaal 100%. s'morgens voor school eet ik nooit, omdat ik gewoon geen hap binnenkrijg. maar om 10u tijdens de pauze eet ik al een boterham of 3. en tijdens de middagpauze eet ik er nog 4 bij ofzo met vlees. dan om 15u nog een tussendoortje of een stuk fruit.en s'avonds gezond avondeten en ik eet evenveel als mijn vader.

meestal als ik thuis kom van school rond 17u begin ik aan een uurtje fitness.
    heb zelf een fitnesstoestel met redelijk wat opties. en heb ook men eigen halters. zelf volg ik een programma van runtastic waarbij je zoveel sit-ups en zoveel push-ups moet doen. zit nu al aan 100 push-ups in 1 sessie (verspreid in 1x38, 1x20...) en aan sit-ups ong 120 in 1 sessie ( 1x42, 1x 28,...) en dan doe ik nog verspreide oefeningen met mijn dumbells en wat pulls met mijn fitness toestel.

ik probeer mij het meeste van de tijd te focussen op buikspieren en armspieren. lukt wel redelijk aardig, ik train ongeveer 3/4 maal per week ongeveer 1uurtje per training. en drink na elke training mijn hoeveelheid mass gainer proteine.
    zelf fiets ik redelijk wat kilometers en mijn conditie zit redelijk goed nog.
    mijn vraag is : ben ik goed bezig, zo niet, tips ! en is er ook een manier waardoor ik mijn gestalte of schouders breder kan laten uitkomen. ik weet dat er veel mensen gaan zeggen : je bent jong laat je lichaam zijn werk doen maar toch wil ik wat werken aan mijn lichaam maar niet te overdreven !
    reacties, hulp en commentaar welkom !

Ik merk nu al 1 grote fout wat ik bij de meeste van jou leeftijd zie.
    Jullie focussen je teveel op je favoriete lichaamsdelen en daarbij niet aan het totaale plaatje denken.
    verder je voeding is niet in orde in de ochtend moet je toch echt leren eten probeer eens een maaltijd shake staat hier vast ergens op het forum.
    Even over de push ups je lichaam gaat eraan wennen dus het effect word minder.
    dus mijn advies is train je hele lichaam schouders,borst,rug,benen,buik enz...
    En eet meer en vooral eet sochtend en ook even voor het slapen kwark wegwerken.

Comment

Probeer ook wat minder herhalingen te doen, zelfs op jouw leeftijd. 38 herhalingen op de pushup heb je vrij weinig aan. Leg bijvoorbeeld een gewicht op je rug om het zwaarder te maken en doe er 20.

Comment

oke dit zijn al super tips ! bedankt. hier ga ik zeker iets mee doen.
        maar als je je hele lichaam gaat doen dan ga je toch minder effect hebben en minder opbouw merken.
        en bedankt dat met die push-ups ga ik zeker eens proberen. geldt dit ook voor de dumbell oefeningen ?
        is het zo dat als je meer dumbell oefeningen gaat doen dat je lichaam er aan went. dus doe ik misschien beter meer gewicht erop en minder vaak heffen. ?

Comment

Originally posted by brosbeforehos View Post
          oke dit zijn al super tips ! bedankt. hier ga ik zeker iets mee doen.
          maar als je je hele lichaam gaat doen dan ga je toch minder effect hebben en minder opbouw merken.
          en bedankt dat met die push-ups ga ik zeker eens proberen. geldt dit ook voor de dumbell oefeningen ?
          is het zo dat als je meer dumbell oefeningen gaat doen dat je lichaam er aan went. dus doe ik misschien beter meer gewicht erop en minder vaak heffen. ?
          Waar de **** heb jij het over?

Ga gewoon naar de sportschool. Volg starting strentg of stronglifts. En zorg dat jouw voeding in orde is. Hier heb je veel meer aan man.

Btw: ik ben ook gewoon op mijn 15e begonnen, en niet met pusshups etc, maar gewoon vol uit met gewichten.
          17 jaar
          DL: 170 x 1 --> SQ: 160 x 1 --> BP: 105 x 1

Comment

Originally posted by Marcusje View Post
            Waar de **** heb jij het over?

Ga gewoon naar de sportschool. Volg starting strentg of stronglifts. En zorg dat jouw voeding in orde is. Hier heb je veel meer aan man.

Btw: ik ben ook gewoon op mijn 15e begonnen, en niet met pusshups etc, maar gewoon vol uit met gewichten.
            En nu ben je 16 Goed argument!

@ TS: Leeftijd is geen probleem, zolang je techniek maar goed zit. Check youtube etc voor de correcte houding. Train heel je lichaam niet alleen je armen en buik. Een lichaam wat uit verhouding is ziet gewoon niet uit. Niet elke dag dezelfde spiergroepen trainen, spieren groeien zodra je ze voldoende rust en voedingsstoffen geeft.. daarmee komen we op voeding... Reken uit wat nodig hebt, check hiervoor de stickies. En maak een schema op maat. Zoveel herhalingen maken is natuurlijk ook niet goed voor spiergroei, dan word het een workout gericht op uithoudingsvermogen. Kan je zoveel herhalingen maken dan word het hoog tijd om te verzwaren. Probeer eens een rugzak met wat bakstenen ofzo Of wallpushups. Dumbells heb je ook toch? Dan ga ze voorvermoeien dmv flyes..

Comment

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ybuilding.html

Comment

oke thanks ! goede hulp.

Comment

Probeer eens het ebook convict condioning te downloaden. Volg die oefening en over een jaar begin je dan ook met gewichten. Basiskracht kan je prima opkrikken door (zware) lichaamsgewicht oefeningen. Dus niet alleen pushups maar ook verder dan pushups door bijv. 1 arm pushups en later 1 arm handstand puhsups.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik ben zelf 16.
                    Ik snap dat je bepaalde lichaamsdelen wilt trainen alleen dat is niet de juiste manier. train alles.
                    Voeding is in mijn ogen 50% van je workout.
                    Probeer daarom om de 2 uur wat te eten!
                    Ik zelf ben geen fitness-deskundigen en heb me eigen schema wat voor mij werkt.

Comment

Originally posted by Beastzoari View Post
                      Ik ben zelf 16.
                      Ik snap dat je bepaalde lichaamsdelen wilt trainen alleen dat is niet de juiste manier. train alles.
                      Voeding is in mijn ogen 50% van je workout.
                      Probeer daarom om de 2 uur wat te eten!
                      Ik zelf ben geen fitness-deskundigen en heb me eigen schema wat voor mij werkt.
                      Je bent nog geen twee maandjes aan het trainen en je geeft al advies

Comment

Ik ben zelf ook 17 toen ik 15 was deed ik ook al aan fitnissen maar wel rustig aan want je lichaam is nog aan het groeiem moet ik ook echt rekening mee houden gewoon wat je aaan kan en zoveel sets mogelijk

Gr supersayan

Comment

Originally posted by supersayan View Post
                          Ik ben zelf ook 17 toen ik 15 was deed ik ook al aan fitnissen maar wel rustig aan want je lichaam is nog aan het groeiem moet ik ook echt rekening mee houden gewoon wat je aaan kan en zoveel sets mogelijk

Gr supersayan
                          Even wachten, je bent 17 en je bent al roids aan het bestellen? En dan heb je het over uitkijken met trainen omdat je in de groei bent?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X