Incline db bench

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Incline db bench

Ik heb de incline db bench een tijdje in mijn schema, maar nu heb ik een vraag. Ik druk momenteel met een gewicht wat ik eigenlijk meer dan 10x kan, maar ik ben bang dat als ik zwaarder ga ik die dumbells niet meer kan optillen. Ik ben benieuwd naar hoe jullie dat doen. Zelf dacht ik dumbells stapelen, maar als iemand een beter idee heeft, dan hoor ik dat graag Dank!
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Als je staat dumbbels tegen je bovenbenen houden, nadat je bent gaan zitten de dumbbels met hulp van je benen omhoog "gooien"
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Voor in mijn homegym heb ik powerhooks. In de gym liet ik ze of aangeven of ik zette ze eerst op mijn knieen vanuit een zittende positieen en "gooide" ze dan omhoog.
      "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik doe het net als 3XL hier zegt als ik met bumbbels bezig ga.
        Je moet ze ook niet in die positie willen tillen vanuit ligstand, je verpest je schouders ermee.
        Gewoon gaan zitten en dan de dumbbels al op de knieen hebben, als je gaat liggen neem je met je benen gelijk de dumbbels mee richting je borst. Vandaar uit moet je ze wel aankunnen daar je ze dan alleen hoeft te liften naar de uitgangs positie.

Soms gooien ze deze verder omhoog met de knieen, maar dat vind ik zelf nogal een onstabiel gebeuren.
        Probeer die beweging eerst met een gewicht wat je makkelijk kunt hanteren, zodat je kunt voelen wat je aan het doen bent.

Comment

Goed, bedankt voor de tips iedereen.
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Wat je ook kan doen is in staande houding de dumbbells omhoog gooien ( t laatste punt van een db curl) dan voorzichtig gaan zitten, dan is het enkel een kwestie schouders in de goede positie kicken.

Comment

Aangeven lijkt me niet bepaald handig. Stel dat je een keer in de positie bent dat er geen spotter is kun je je dumbells niet eigenhandig de lucht in krijgen.....en dan? Het allereerst omhoog krijgen en daarna pressen lijken mij hand in hand te gaan.

Comment

Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
                Aangeven lijkt me niet bepaald handig. Stel dat je een keer in de positie bent dat er geen spotter is kun je je dumbells niet eigenhandig de lucht in krijgen.....en dan? Het allereerst omhoog krijgen en daarna pressen lijken mij hand in hand te gaan.
                Toen ik nog zwaarder trainde liet ik de dumbells juist wel aangeven en aanpakken als ik klaar was.
                De dumbells 'omhoog gooien 'met je bovenbenen werkt ook, maar waarom risico's op blessures lopen als het niet nodig is?
                Je vergist je erin hoeveel blessures er ontstaan door zware dumbells neer te leggen na een oefening.

Dit deed ik zowel met incline dumbell press als met de shoulder dumbellpress.
                Uiteraard kan dit niet als je een homegym hebt en alleen traint, maar aangeven/aanpakken is voor mij de veiligste optie.
                En als er dan een keer niemand is die je kan helpen, kan je het alsnog zelf doen.
                Of je schema iets aanpassen en bv een andere oefening doen of wat lichter gaan die dag.
                Last edited by rain; 29-08-2014, 19:20.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik denk dat je wel rekening moet houden met het gegeven dat dumbbells (vooral zware) regelmatig verkeerd aangeven. Denk mn aan te snel loslaten (voordat iemand "gereed" is), verkeerd aangeven (ik die ze gaat gebruiken heb de greep nodig, niet jij die ze aan geeft). Te vroeg uit je handen grijpen (aan 1 kant het gewicht verwijderen zorgt voor scheve belasting)

Comment

En als je klaar bent met je set, gewoon neergooien die dumbells

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                      Ik denk dat je wel rekening moet houden met het gegeven dat dumbbells (vooral zware) regelmatig verkeerd aangeven. Denk mn aan te snel loslaten (voordat iemand "gereed" is), verkeerd aangeven (ik die ze gaat gebruiken heb de greep nodig, niet jij die ze aan geeft). Te vroeg uit je handen grijpen (aan 1 kant het gewicht verwijderen zorgt voor scheve belasting)
                      Dat klopt, je moet wel iemand hebben die gewichten pas aangeeft/aanpakt als jij het zegt.
                      Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan: spotten kan niet iedereen.

Originally posted by remon4fit View Post
                      En als je klaar bent met je set, gewoon neergooien die dumbells
                      Dat is niet eens zo verkeerd soms.
                      Als je soms de filmpjes ziet in de hardcore gyms, lijkt het aardig overdreven al dat gooien.
                      Maar als jij op een bench legt en zware dumbells kan laten vallen ipv iets verrekken tijdens het wegleggen, kan voordelen hebben.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja er zijn echt kneuzen die nog geeneens een dumbell kunnen aangeven.

Meestal doe ik alles zelf bij gebrek aan grote mannen in gym.
                        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ik heb een beetje de instelling dat wanneer de dumbbells te zwaar voor je worden om redelijk normaal weer weg te kunnen zetten je je eens een tijdje wat minder op je borst en wat meer op je andere spiergroepen moet richten.

Als je de dumbbells na je laatste rep gewoon op je borst/buik laat zakken en je kan dan mbv je benen/buik niet meer overeind komen ben je imo niet goed bezig.

Laten vallen is een laatste redmiddel voor als de rest faalt. Zomaar dumbbells laten vallen is voor mij een aandacht kwestie in de zin van kijk mij eens zwaar bezig zijn/kijk mij eens hardcore wezen/kijk mij eens tot het uiterst gaan.

Iets voor beginners en mensen die filmpjes maken om geld te verdienen

Comment

Als het mocht in mijn gym gooide ik ze ook weg

http://m.youtube.com/watch?v=vZM4VpuKxnU
                            Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X