Survival test

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Survival test

Binnekort loopt er bij mijn fitnes een survival test. Een dag die 10 proeven omvat.

De Bench Press met eigen lichaamsgewicht (bij mij is dat 72 kg) is één van die proeven. De bedoeling is dan uiteraard om zo veel mogelijk reps te doen. Ik heb al getallen gehoord van deelnemers van een 25-30 tal reps. Ikzelf heb daarstraks eens de proef op de som genomen en haal 14 :-S. Wat op zich niet slecht is maar veel te weinig om een aanvaardbare norm te halen.

Nu is mijn vraag hoe kan ik het beste mijn borst trainen om een aantal van 30 reps te halen. Kort en intensief trainen of juist veel herhaling met weinig gewicht ? Wie kan me helpen ? Alvast bedankt !

Een niet onbelangrijk gegeven, ik heb nog 4 maanden de tijd om te trainen.

Hoewel ik het nooit geprobeerd heb denk ik dat je moet oefenen met je "eigen" gewicht of zeg 5 kg zwaarder.
    Daarnaast zou je (plat) dumbell drukken kunnen doen.
    Dat werkt bij mij lekker.
    Mischien iemand anders betere ideeen??

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik denk dat, hoe zwaarder je bent (hoe meer spiermassa), des te minder het aantal reps zal zijn dat je met je eigen gewicht kan uitvoeren. Je spreekt over 30x ! Stel dat je 110 of meer weegt, dan denk ik niet dat er velen zullen zijn die dat gewocht 30 keer van de borst krijgen. Tegenover iemand die wat getraind is en slechts 60 weegt, die zal het in verhouding een pak makkelijker hebben.

Wat ik dus wou zeggen is dat die test weinig representatief is.
      Je zal in ieder geval op meer reps moeten trainen en het gewicht beetje bij beetje moeten verhogen (zo zou ik het doen).

groeten

Comment

drop sets??

Grtzzzzz Ax.
        DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X