Welke quad oefening?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Welke quad oefening?

    Beste leden,

    Sinds ik zo min mogelijk statisch machinale oefeningen in mijn schema wil hebben ben ik op zoek naar een goede vervanging voor de legpress. Mijn legschema is nu als volgt:

    - Squats
    - ? < Legpress
    - Barbell Lunges
    - Leg Curls
    - Calf Raises

    Ik zoek dus nu nog een goede nieuwe oefening voor de Legpress. Enig idee welke ik hierin zou kunnen verwerken?
    Mijn hamstring gerelateerde oefeningen naast de leg curls zijn deadlifts en good mornings op backday.
    Ik train 4x per week, splitschema.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Frontsquats man!

    Comment


    • #3
      Leg extension/Hack squat/Split squat

      Comment


      • #4
        Frontsquats en Split squats lijken mij idd wel wat. Mijn sportschool beschikt niet over een hack squat. Leg extensions heb ik lang geleden afgezworen.

        Comment


        • #5
          Hack squat kan je ook improviseren.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sjoerdd View Post
            Hack squat kan je ook improviseren.
            Bedoel je dan de achter-de-rug versie met hielen hoog of heb je nog andere mogelijkheden?

            Comment


            • #7
              OT: vind persoonlijk bulgarian split squats (met dumbbells) echt dé shit!

              Comment


              • #8
                Ik vind dat ook een fijne oefening, maar voel dan wel veel hamstrings

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Theodore Rex View Post
                  Bedoel je dan de achter-de-rug versie met hielen hoog of heb je nog andere mogelijkheden?
                  Smith machine
                  Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                  Comment


                  • #10
                    Gewoon meer squats. Ik weet niet hoeveel reps je doet, maar ik trek gemiddeld zo'n 1,5-2 uur per week uit voor het squatten zelf. Squatten is niet alleen een benenbouwer maar nog meer een lichaambouwer. Te weinig squatten betekend minder progressie. Ik zeg niet dat je 2 uur per week moet squatten, maar bekijk eens wat je nu werkelijk doet en of je voldoende zware oefeningen doet. Naast het squatten is de rest van je training imo isolatie en draagt niet zoveel bij..

                    Ben niet zo'n fan van lunges. Leg extension op hoge reps (20+) erin heb ik veel goeie progressie mee gezien bij anderen voor de ontwikkeling van de 'druppel' bij je knie.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                    If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by adon1s View Post
                      Gewoon meer squats.
                      nuff said.
                      "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ruhl View Post
                        Smith machine
                        Ff gegoogeld, ziet er oncomfortabel uit... Zal 'm eens kans geven, thanks.

                        Comment


                        • #13
                          Dubbel
                          Last edited by rain; 06-01-2015, 21:53.
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by adon1s View Post
                            Gewoon meer squats.

                            Ben niet zo'n fan van lunges. Leg extension op hoge reps (20+) erin heb ik veel goeie progressie mee gezien bij anderen voor de ontwikkeling van de 'druppel' bij je knie.
                            +1

                            ps ik begrijp soms niet dat sommigen na hun squats nog een shitload aan andere oefeningen doen voor de benen .

                            ik ben op leg day circa 45 min aan het squatten inclusief warm up . daarna heb ik echt geen zin meer in andere oefeningen
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                            The upper back is the new chest Defranco

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mascotte View Post
                              +1

                              ps ik begrijp soms niet dat sommigen na hun squats nog een shitload aan andere oefeningen doen voor de benen .

                              ik ben op leg day circa 45 min aan het squatten inclusief warm up . daarna heb ik echt geen zin meer in andere oefeningen
                              Mag ik dan weten hoe je je sets indeelt voor de squats incl warmup? En hoe zien je benen eruit door alleen het squaten?

                              Ik doe normaal warmupsets van 8-8-6-6 met elke set opbouwend gewicht, daarna doe ik 5x5.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X