Vervanger EZ/Barbell Curl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vervanger EZ/Barbell Curl

    Loop tegen een klein minpuntje aan. Als ik EZ Curl's of Barbell curl's doe voelt dit heel erg onnatuurlijk aan mijn polsen. Heb wrist wraps/ handschoenen/ grip pads geprobeerd maar same. Daarnaast voelt de oefening ook niet fijn. Wat is een mooie vervanger hiervoor? Train alles 2x PW

    1e dag: Bicep curl | Preacher Curl | Hammer curl
    2e dag: EZ Curl | Concetration Curl | Incline hammer curl

    Nu wil ik de ez/barbell dus vervangen voor iets, alleen weet niet echt een mooie vervanger ervoor, hoor graag wat voor oefeningen jullie aanbevelen.

    thanks beeste!

  • #2
    Je kan ook je polsflexibiliteit verbeteren,dat kan namelijk het probleem zijn.
    Ook kan het dat je toch te zwaar pakt,waardoor je hand naar achter gaat hangen en er spanning op je polsen komt.

    Bij preacher curls heb ik het ook,maar als ik dumbells pak ipv (ez-)bar heb ik nergens last van.

    Welke oefeningen/spiergroepen train je voordat je biceps curls doet btw?
    DIVIDE ET IMPERA

    Comment


    • #3
      Te zwaar niet, let juist extreem op me houding met alle oefeningen die ik doe. En vind ez/barbell (kleine stang) + 10-15kg per kant niet echt zwaar. Met preacher heb ik er helemaal geen last van. Ik doe naar bicep ook wrist curls. Onderarm/pols pak je ermee. Op bankje armen geklemt tussen me bennen zodat enkel me polse de barbell verplaatsen.

      Voor ik me biceps doe heb ik me rug al gedaan. De oefening voelt voor mijn niet fijn/onnatuurlijk aan.

      Comment


      • #4
        2 bicep oef na rug zijn zat man.
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Gainz House View Post
          Te zwaar niet, let juist extreem op me houding met alle oefeningen die ik doe. En vind ez/barbell (kleine stang) + 10-15kg per kant niet echt zwaar. Met preacher heb ik er helemaal geen last van. Ik doe naar bicep ook wrist curls. Onderarm/pols pak je ermee. Op bankje armen geklemt tussen me bennen zodat enkel me polse de barbell verplaatsen.

          Voor ik me biceps doe heb ik me rug al gedaan. De oefening voelt voor mijn niet fijn/onnatuurlijk aan.
          Doe je toevallig ook upright rows smalle grip voor je biceps traint?
          Of heb je het ook als je die dag echt alleen biceps traint?

          Wrist curls doe ik helemaal niet,alleen Behind-The-Back Barbell wristcurls om mijn polsen te ontlasten.
          Of revers grip cable curls.

          Maar dat kan bij jou niet echt het probleem zijn,aangezien je al last hebt voordat je wristcurls doet.
          DIVIDE ET IMPERA

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ruhl View Post
            2 bicep oef na rug zijn zat man.
            3 ipv 2 oefeningen zou kunnen meespelen ,maar dat denk ik niet.
            Als Gainz House tenminste ook last heeft als hij enkel biceps traint.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #7
              Originally posted by rain View Post
              Doe je toevallig ook upright rows smalle grip voor je biceps traint?
              Of heb je het ook als je die dag echt alleen biceps traint?

              Wrist curls doe ik helemaal niet,alleen Behind-The-Back Barbell wristcurls om mijn polsen te ontlasten.
              Of revers grip cable curls.

              Maar dat kan bij jou niet echt het probleem zijn,aangezien je al last hebt voordat je wristcurls doet.
              Niet voor ik Biceps train. Die doe ik de dag erna op Legday als je bovenkant/zijkant schouders pak. Dan pak ik een EZ-bar en dan smalle grip. Dan GEEN last ervan.

              Reverse cable curls is een eventuele optie, heb ze vaker gedaan in vorige schema's en bevielen wel!

              Originally posted by rain View Post
              3 ipv 2 oefeningen zou kunnen meespelen ,maar dat denk ik niet.
              Als Gainz House tenminste ook last heeft als hij enkel biceps traint.
              Heb dit eigenlijk altijd al gehad, alleen begin me er steeds meer aan te irriteren. Word nu echt tijd voor verandering of verbetering.

              Originally posted by Ruhl View Post
              2 bicep oef na rug zijn zat man.
              Ik heb ze exact in de volgorde staan zoals in me 1e post. Dus begin ik met de EZ. Dus aan de aantal oefeningen zou het niet mogen liggen.

              Comment


              • #8
                Dumbells gebruiken ipv een barbell,minder geforceerd voor je polsen(bij slechte polsflexibilteit).
                DIVIDE ET IMPERA

                Comment


                • #9
                  Gewoon lekker reguliere bicep curl dus. Heb met geen 1 oefening last van me polsen of iets dergelijks, enkel met EZ/barbell curls.

                  Je moet zo wie zo geen oefeningen doen die voor jou niet goed voelen. Zo heb ik met militery press ook extreem last van me schouders (front/rear) daarom doe ik ze ook niet. (licht/heavy weighted) Maar daar gaat het nu niet om dat was even een voorbeeld haha.

                  Al bedankt voor jullie input guys!

                  Comment

                  Sidebar top desktop

                  Collapse

                  Actieve discussies

                  Collapse

                  Working...
                  X