zwaardere benen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zwaardere benen

ben ik juist bezig of heeft iemand nog betere tips om zwaardere benen te krijgen.
    34j
    1,79m
    82kilo
    6j BB
    14j thaiboks

Ben pas de laatste jaren begonnen met het squatten. En ga nog altijd minstens 3maal per week thai doen.

Beenoefening:
    zittende legpress; 4 setjes
    squat; 15maal 40kilo
    12maal 60kilo
    10maal 70kilo
    6maal 80kilo
    2tot4max 90kilo

legextension; 12m 50kilo
    10m 60
    8m 70kilo
    6m 80kilo
    soms nog enkele erbij van iets zwaarder

deadlift; 10m 60kilo
    8m 80kilo
    4m 90kilo
    3m 100kilo
    en als het nog gaat ga ik verder tot 1 maal 110kilo

Standing calf raises smith machine; 14m 60kilo
    12m 80kilo
    10m 90kilo
    8m 100kilo
    6m 120kilo

Hoop dat iemand me nuttige tips kan geven want vind het frustrerend dat ik met zo weinig squat.
    Groetjes

hoi

de basis principes oefeningen zitten er in (squat, legextension en legpress). Ik zou alleen GEEN deadlifts doen bij de benentraining. Volgens mij is dit meer een rugoefening.... Bij deadliften gebruik je ook je hamstrings, maar er wordt volgens mij meer nadruk gelegd op de rug. Om je hamstrings te trainen, zou je de Leg Curl kunnen doen...

voor de kuiten zou je overigens ook eens ''calff press'' kunnen proberen op de legpress machine... Die werkt zeker net zo goed als standing calf
    raise..

gr
    Trainingslog Farmboy:

Comment

Zou me vooral richten op alle squatvarianten. Back squat, front squat, enz.

Je zou ook eens kunnen proberen om 2-3x per week te squatten, maar dan niet till failure. Bijv. 5x5 en dat 3x per week. Hiermee kan je flink wat massa pakken op je quads. Voorwaarde is wel dat je niet till failure gaat.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

heb nochtans in een boek gelezen om juist goede hamstrings te verkrijgen juist wel deadlifts moet doen en geen legcurls te doen. En een tijdje geleden heb ik met een semipro BB gepraat hierover en die deed vooral deadlifts voor de hamstrings en de kont.
        Zelf hou ik er wel van benen te trainen en vooral deadlifts, krijg je goede allround kracht door. Alleen ze groeien zo traag en wil veel meer kunnen squatten, zeer frustrerend.
        thx voor de tips al

Comment

dan praat je over stiffed leg deadlifts. dat is anders dan gewone deadlifts!
          voor je kont is squat een goeie, maar die doeje vooral voor je quadriceps.
          dat je niet zoveel squat: zou dan eerst gaan squatten voor je gaat leg pressen, tenzij dat alleen voor opwarmen is.
          daarnaast moet je na je beentraining voldoende supplementatie nemen (eiwit, glucosemine, etc) om goed herstel te krijge.
          doordat je 3x per week je benen erbij pakt met kickboxen, zal je groei niet bevorderen. dus veel eten is het motto. meer kan ik je niet vertellen
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

pffff nog meer eten, word er al moe van als ik eraan denk. Telkens dat eten vind ik nog vermoeiender dan 2maal daags te trainen, maar ja voor wat hoort wat.
            Als ik nu vanaf deze week 2keer per week benen trainen (maandag zoals bovenstaand schema) en donderdag of vrijdag de 2e maal ga ik dan zoals je zegt korte setjes doen met het squatten maar lekker zwaar, legextensions er terug bij en legcurl die er niet bij is e eerste maal?
            En zal mijn best doen om nog meer te eten dan.

Comment

weet niet of het slim is 2x per week te doen. teveel doet juist tekort.
              zou het 1x per week doen, maar dan goed! dat je 4 dagen spierpijn heb ofzo

Comment

Enkele suggesties

squat (front, back, hack, full...), leg press, Bb deadlift, Bb Romanian deadlift, leg curl, standing calf raise, seated calf raise, donkey raise, tibia raise.

Comment

Originally posted by Farmboy
                  Ik zou alleen GEEN deadlifts doen bij de benentraining. Volgens mij is dit meer een rugoefening
                  Onzin! Deadlift is evenveel een rug oef als een benenoef.

Waarom denk je dat ub/lb'ers deadlift bij lb doen ? ? ?

Comment

ow..srry... Maar dan weet ik dat ook weer
                    tnx
                    Trainingslog Farmboy:

Comment

@santino omdat onderrug lb is

het is heel simpel je traint al heel lang en je squat als een baby gewoon squaten maak 15sets per training gewoon doen zo heb ik het ook gedaan. en 2x in de week is prima. doe ik nog steeds regelmatig 2xlegs en dan veel squaten bijna alleen maar squaten. en ik heb echt geen sate prikkers(zie fotos leden) en die had ik 2jaar geleden wel

Comment

eens. als je nooit squat, gwoon enorm veel sets doen.
                        toch, punami...die squats... doe je die echt niet op een machine, maar gwoon los? ik wankel echt bij 160kg. maar in rek 230 (1x)

Comment

bedankt voor de tip.
                          15 sets per training, bedoel je dan enkel en alleen squatten? Dan denk ik niet dat er nog veel andere oefeningen gaan bij kunnen.
                          Morgen ga ik toch voor de 2e maal benen trainen en ga nadruk leggen op het squatten dan, hoe dan ook groeien zullen ze!!! Heb één geluk, train graag benen dus ga met plezier morgen.

Comment

Originally posted by bruce
                            eens. als je nooit squat, gwoon enorm veel sets doen.
                            toch, punami...die squats... doe je die echt niet op een machine, maar gwoon los? ik wankel echt bij 160kg. maar in rek 230 (1x)
                            160kg is op machine los 130. wel full uiteraard.grts

Comment

goede instelling spacehunk komt helemaal goed

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X