jonge leeftijd zware oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jonge leeftijd zware oefeningen

zijn zware (technische) oefeningen zoals squat en deadlift niet riskant op vroege leeftijd kwa rug etc (ookal als je ze goed uitvoert)
    Train hard..or go homeNo Pain, No Gain

Check de sticky's even.
    Daar staat o.a. dit: http://forum.bodynet.nl/sticky-onder...-kinderen.html
    Bezoek ook eens het forum.

Comment

Je kan natuurlijk wel de squat/deadlift/bankdrukken doen met hele lichte gewichten, om de techniek te oefenen.

Goede techniek zal je later enorm veel helpen.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

allleen wat is 'zwaar' in hun ogen ?
        on the road to get huge

Comment

Nieuwe onderzoeken laten steeds vaker zien dat zware oefeningen bij kinderen NIET tot nadelige gevolgen hoeft te lijden. Dat betekent dat kinderen en krachttraining (mits verantwoord en goed begeleid natuurlijk) prima hand in hand kunnen gaan.

Logisch eigenlijk: als een kind zich wel aan een tak mag optrekken om bij z'n boomhut te komen, waarom zou dat zelfde kind niet mogen chinnen?
          www.sportfood.nl

Comment

idd goeie post sportfood!
            zo dacht ik er ook over
            Train hard..or go homeNo Pain, No Gain

Comment

squaten deadliften zal ik op jongere leeftijd zeker doen maar gebruik perfecte vorm.(relatief laag gewicht dus) vooral bij squaten leer jezelf full squats aan. ik zeg uit ervaring als je parallel gewend bent is het lastig om fulls te maken.

Comment

deadliften doe ik ook met heel weinig gewicht en dan voel ik het al dat het getraint is.
                on the road to get huge

Comment

op men 14 de duwde (Benchpress)ik 70 kg 1 keer, heb er nooit last van gehad van dat jonge trainen. Wel heb ik nog niet zoveel massa kunnen bouwen volgens trainingsjaren, maar vanaf vrijdag begin ik keihard te trainen(na de exmans) tot de winterperiode, en ik zal proberen te eten als een beest. (dit wou ik ook ffe laten weten )

Comment

ik denk dat als een kind die nog niet volledig is uitgegroeid gaat trainen met te zwaren gewichten hij kans loopt op misgroeiing door dat zijn spieren te sterk worden en daar door het groeien van het skelet tegen zal werken
                    dan nog te zwijgen over de pezen en aanhechtingen.
                    Who's the Chef

Comment

aanvulling op de rest,

nadelige gevolgen hoeven niet direct merkbaar te zijn en kunnen dus ook op lange termijn slechte gevolgen hebben.

grtz
                      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Geen probleem om nu al zwaar te trainen, is genoeg onderzoek naar geweest.

Comment

Onderbouw dat gerust ff Santino, bv een link naar zulke onderzoeken...

@ Sportfood: Jongeren kunnen gerust aan krachttraining doen, dat ontkent volgens mij ook niemand. Je vergelijking gaat echter niet helemaal op hè.
                          Een knul die zich optrekt aan een tak doet dit over het algemeen met veel gezwaai en getrappel, is dus niet echt vergelijkbaar met de zeer statische belasting van krachttraining. Daarbij is er ook nog een groot verschil tussen jezelf eenmalig ergens aan optrekken en volledige sets van een oefening maken.

Zonder zeer gedegen onderbouwing van het tegendeel zal mijn advies aan jongeren iig hetzelfde blijven, doe gerust aan krachttraining maar wees voorzichtig. Het ontbreken van korte termijn problemen bij een aantal mensen zegt helaas erg weinig over andere mensen en nog minder over mogelijke langere termijn problemen.
                          Dus, richt je vooral op een zeer correcte techniek en werk niet met gewichten waarmee je niet op zijn minst 3x10-12 herhalingen kan maken. Train nooit tot failure, luister goed naar je lichaam, doe niet te veel, zorg voor voldoende rust en minstens zo belangrijk, zorg voor ruim voldoende goede voeding zodat er voldoende bouwstoffen zijn om zowel de spieren te kunnen versterken als de normale groei/veranderingen door te laten gaan!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X