Spinning en Bodybuilding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spinning en Bodybuilding?

Beste luitjes,

Aangezien ik sinds kort ( 1 jaar ) weer ben begonnen met bb, ben ik daarvoor
    3x per week een half uur per dag als een gek gaan spinnen. Dit heeft er toe geleid dat ik aanzienlijk veel vet ben verloren. Uiteraard mede door een goed en gezond voedingsschema.

Nu ben ik flink bezig met spieropbouw (3 keer per week). Daarbij fiets ik twee keer per week op een rustig tempo, zodat ik mijn vetreserves aanspreek en niet direct mijn suikers.

Nu snak ik ernaar om toch 1 van de 2 keer dat ik fiets volledig te gaan spinnen op een relatief hoog tempo, zoals ik eerst altijd deed om af te vallen.
    Staat dit niet mijn spieropbouw in de weg? Of kan ik beter doorgaan zoals ik bezig ben?

Als ik toch stiekem een keer voluit spin, heb ik het gevoel de dag erna dat een deel van mijn massa verbrand is.

Indeling:

Ma: bb
    Di: cardio ( rustig tempo op spinbike )
    Wo: bb
    Do: cardio ( rustig tempo op spinbike )
    Vrij: rust / zeer lichte definitieoefeningen
    Za: bb
    Zo: rust

Alvast bedankt
    Leer, inspireer en motiveer. Maar blijf bij jezelf.

Het kan wél, de combinatie, maar je verbrandt meer calorieën. Die moet je dus dezelfde dag nog aanvullen (liefst meer), als het je doel is om massa op te bouwen. Probeer het spinnen op en half uur te houden i.p.v. een uur.
    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

voor het spinnen lekkere lading snelle suikers en er na eventueel ook
      dan zie ik het probleem niet
      Who's the Chef

Comment

Mij werd altijd aangeraden;niet méér dan een half uurtje cardio per dag.
        Anders gaat ge op de lange duur massa moeten inleveren.
        getting back in shape...

Comment

Je hebt het in ieder geval goed gesplitst. Een cardio vasculair systeem in een goede conditie biedt veel voordelen bij bodybuilding.
          Maar vul wel je energie weer aan. zorg ook dat je genoeg hebt gegeten voor het spinnen. Je lichaam gaat dan minder snel spierproteïne verbranden.

gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X