Fullbody of split?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by boelie View Post
    kun je ok andersom bekijken. dat je juist eerst je benen traint omdat je dan daar nog genoeg energie voor hebt.
    is ok wat je zelf wilt, maar als je hard je benen wilt trainen met squatten en DL dan zou ik ze als eerst trainen.
    je benen zijn 1 spiergroep die enorm veel energie vragen en daardoor krijgen alle andere spiergroepen van het bovenlichaam te weinig energie.
    je kunt aan 1 van de 2 schemaatjes die je hebt voor doggcrapp een beenoefening bovenaan zetten, maar bij de andere aan het einde 2.

Comment

Ik geloof niet in fullbody. Zeker niet als je 4/5 dagen in de week bezig bent in de gym. Het gaat erom dat je de spier sloopt, dat vervolgens een impuls veroorzaakt dat proteine synthese veroorzaakt (spiergroei) Het is mij een raadsel hoe je dit goed voor elkaar gaat krijgen met fullbody training (je krijgt amper rust voor de desbetreffende spiergroepen)

Het zal je dan ook niets verbazen dit ik nog nooit een succesvol geval ben tegengekomen.

Comment

Originally posted by musclehedz View Post
        Ik geloof niet in fullbody. Zeker niet als je 4/5 dagen in de week bezig bent in de gym. Het gaat erom dat je de spier sloopt, dat vervolgens een impuls veroorzaakt dat proteine synthese veroorzaakt (spiergroei) Het is mij een raadsel hoe je dit goed voor elkaar gaat krijgen met fullbody training (je krijgt amper rust voor de desbetreffende spiergroepen)

Het zal je dan ook niets verbazen dit ik nog nooit een succesvol geval ben tegengekomen.
        full body betekent niet alle dagen ...
        telkens een dag rust tussen je trainingsdagen.

Comment

Originally posted by musclehedz View Post

Gozer, lees eerst even goed dit topic door dan zie je dat ik 3 keer per week ga trainen.

Vervolgens: FB trainen doe je door om de dag te trainen je hele lichaam een beetje te pakken. Doordat je al je spieren dan een beetje ''sloopt'' krijg je idd proteine synthese. De een heeft meer aan FB, de ander meer aan Split. Dat jij nog nooit iemand bent tegengekomen waarbij FB niet werkte, lijkt me sterk. Ik zeg niet dat FB beter is dan split; ik zeg alleen dat FB (net als split uiteraard) werkt voor spiergroei.

On topic: ben net terug van een week weg en ik ga gewoon het schema aanhouden wat nu in dit topic staat, aangezien ik er geen comments op heb gehad. Misschien begin ik nog een logje als ik na de vakantie met het desbetreffende schema ga trainen, maar dat zien we dan wel weer.
          Topic gesloten?
          Live your days like they are your last

Comment

Je doet aardig wat oefeningen per training.
            Kijk eens naar de fb workouts van bill starr 5x5
            kort houdt dat in dat je het volgende doet:

dag1
            squat
            bench
            row

dag 2
            squat
            Military (overhead) press
            deadlift

dag 3
            squat
            bench
            row

ik train zelf altijd op deze manier. Ik raad ook aan om niet veel meer oefeningen te doen want ik ben met deze drie al ruim 40 minuten bezig en aardig kapot als ik ze goed uitvoer. probeer op dag drie altijd je maximum gewicht omhoog te krikken.

En idd de bedoeling van FB is dat je altijd 1 tot 2 dagen rust tussen de trainingen pakt. Ik heb uitermate goeie resultaten, de kilos vliegen op dit moment aan de barbell en ik begin goede massa te kweken. Mijn idee is om te switchen tussen full body en split om de 6-7 weken om mijn spieren te blijven prikkelen.

Over met squats beginnen: Ik denk als ik sandero hoor dat het maar net is waar je je prio legt, benen of bovenlichaam. sinds ik naar symmetrie streef en mijn benen aardig dun zijn train ik toch liever met volle kracht mijn benen. Bovendien als ik met een squat begin zweet ik me de pleuris en ben ik lekker opgewarmd voor de benchpress en rows.
            Last edited by sjoerdmostert; 06-08-2007, 11:33.
            Knallen Knallen Knallen

Comment

Ligt eraan. Als je overall massa nodig hebt zou ik full body of ub/lb split doen. Als er al duidelijk zwakkere punten zijn kan je ook voor een split kiezen.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X