Schema, meningen/tips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema, meningen/tips?

Hallo idereen,
    Heb 3 maanden krachtraining achter de rug (2x per week) maar zou er nu toch serieus aan willen beginnen.
    Ik ben van plan gebruik te maken van een full-body schema (3x per week), wat er als volgt uitziet:

Legg press 10-8-6
    Seated row 10-8-6
    Chest press 10-8-6
    Pull down(machine) 10-8-6
    Shoulder press 10-8-6
    Scott curl 10-8
    Push down 10-8
    Calf raise 10-8

Heb bewust gekozen voor zoveel mogelijk machines om te beginnen en derna over te schakelen op losse gewichten.
    Is het aan te raden gebruik te maken van 10-8-6 reps met telkens verhoging van gewicht of beter gewoon 3x8 doen?
    Meningen/tips graag

ik zou eerder voor 4x8 gaan, maar 10,8,6 lijkt me wat weinig reps.
    niks mis mee zou ik zeggen, maar die laatsten mogen evenveel sets en reps hebben hoor.

Comment

Nu ja, heb dit schema gebaseerd op een schema wat hier op het forum gevonden heb (en door velen goed bevonden werd) waarbij begonnen werd met 3x15 en vervolgens om de 2a3 weken afbouwen tot 3x8. Dit zijn dan toch ook weinig reps? Bij biceps, triceps en kuiten werden er maar 2 sets gedaan. Ik vermoed omdat bij de compounds deze al meegetraind worden.
      Maar wat ik me vooral afvraag is of piramidetraining (12-10-8-6) ook goed is bij slechts 2 of 3 sets (dus 10-8-6 of 12-10-8 of 10-8 enz)?

Comment

Ik zou squat, BP chin's en evnt deadllifts er in gooien ipv LP, chest press en row
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
          Ik zou squat, BP chin's en evnt deadllifts er in gooien ipv LP, chest press en row
          Ik ben van plan deze na verloop van tijd in mijn schema te zetten. Ik gebruik nu vooral machines omdat ik dacht dat dat beter is voor beginners?
          En hoe zit het met het aantal sets en reps? (zie vorige post)

Comment

Machines zijn in die zin beter dat ze je vrijwel onmogelijk blessures kunt krijgen bij het gebruik ervan. Dumbells en barbells zijn wat dat betreft minder "goed"(lees: veilig), maar ze trainen je spieren beter (je pakt ook stabilisatiespieren) en geven dus per saldo meer resultaat.
            Last edited by GeneralIx; 15-09-2007, 16:34.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X