Full body iets te veel van het goede ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Full body iets te veel van het goede ?

Geachte lezers.

Ik ben sinds vandaag aan een nieuw schema begonnen,te weten full body.
    (het afgelopen half jaar pakte ik 2 groepen per training)vanaf nu is het zo dat ik 3 keer p/w alle spiergroepen aanpak ipv alle spiergroepen 1 keer/pw.

Ik ben sinds februari weer begonnen sinds 12 jaar geleden en ik moet zeggen dat het aardig begint terug te komen wat ik aan massa had.
    (kilo of 7 in een half jaar terug gewonnen.)

nu heb ik het gevoel dat ik iets teveel doe, te weten:

Rug en borst 3 oefeningen, 3 sets .
    benen , schouders , biceps en triceps 2 oefeningen ook 3 sets.

maar dat kost mij zo''n anderhalf uur..

mijn vraag is dus of dit niet teveel oefeningen zijn, en of ik niet beter wat minder oefeningen moet doen...

iemand enig idee?

alvast bedankt.

Chili.
    Last edited by chili-palmer; 18-10-2007, 16:07.

MAximaal 1 uurtje trainen

Mijn persoonlijke begeleider zegt dat de beste trainingen ongeveer 3 kwartier tot een uur duren. Zo min mogenlijk rustpauzes tussen de oefeningen houden en zsm alle oefeningen afhandelen. De bedoeling is in een uur tijd alles te geven! Doe dan maximaal 2-3 spiergroepen per training ipv Fullbody.

Probeer maar es, je lichaam zal verassend goed reageren!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Dat ben ik met je eens, dan is de training intensiever...
      maar dan krijg je weer het verhaal over supercompensatie en nieuwe groeiprikkels, want ik train maar 3 keer p/w ...

Het afgelopen halfjaar trainde ik 2 spiergroepen per training maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam er nu wel een beetje aan gewend is, is het dan niet tijd voor iets nieuws..??
      Last edited by chili-palmer; 18-10-2007, 16:25.

Comment

Kijk even hier rond er staan een hoop schema's op.

Een FB schema 3x pw is prima zou dan alleen 1 a 2 oef voor de rug doen en benen ook
        armen borst schouders 1 oef.
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Mijn persoonlijke begeleider zegt dat de beste trainingen ongeveer 3 kwartier tot een uur duren. Zo min mogenlijk rustpauzes tussen de oefeningen houden en zsm alle oefeningen afhandelen. De bedoeling is in een uur tijd alles te geven! Doe dan maximaal 2-3 spiergroepen per training ipv Fullbody.

Probeer maar es, je lichaam zal verassend goed reageren!
          mijn begeleider zegt dat je juist beter 3 keer fullbody kan doen en dan alle spiergroepen 1 oefening (wel compound), ik persoonlijk vind het lekker om 8 weken split te doen en dan 8 weken FB en dan weer terug,

Comment

En met compound bedoel je bijvoorbeeld een rug training waarbij je ook je bicep pakt ? (vind 1 oefening wat weinig voor een grote spiergroep)

Dan lijkt mij 3 spiergroepen per training beter (3 x p/w) want dan pak je eigenlijk ook alles 2 x p/w.

Comment

zoek eens op hst hier op het forum, geweldig schema als je eens wil veranderen, als je full body doet is het aan te raden van alleen compound oef. te doen en misschien een isolatie, maar is veeral bedoeld voor compoundoefeningen

Grtz
              stil growing

Comment

Ik kwam toevallig net nog een goed fullbody schema dat Punani pas had gepost:

dag 1
                squat
                bankdrukken
                deadlifts
                db schouder press
                chinnen of lat pulley
                dips

dag2
                front squat
                bent over barbel rows
                incline benchpress
                db rows
                side lateral raises
                barbel curls

dag 3
                leg press
                deadlifts
                roeien op machine
                flyes
                mil barbel press
                shrugs
                calve raises
                Dit schema bevat in ieder geval de hoofd-oefeningen. Je kunt het altijd bekijken en zo nodig aanpassingen aanbrengen.

greetz
                Trainingslog Farmboy:

Comment

Maar even wat isolatie erbij voor de armen.....

THNXX

Comment

als je bijvoorbeeld rug traint dan pak je toch ook een beetje biceps, is het dan als je 3x p/w traint niet een idee om bijv:
                    dag 1 rug-triceps-schouders
                    dag 3 borst-biceps-benen
                    dag 6 herhaling dag 1 enz...

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
                      Ik kwam toevallig net nog een goed fullbody schema dat Punani pas had gepost:

Dit schema bevat in ieder geval de hoofd-oefeningen. Je kunt het altijd bekijken en zo nodig aanpassingen aanbrengen.

greetz
                      dit schema is een toppertje.
                      over hoeveel sets / reps hebben we het dan?
                      5x5, 4x8?
                      Knallen Knallen Knallen

Comment

In het begin zou ik 4x8 doen. 5x5 zou ook prima moeten kunnen

greetz
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Ook full body past prima in een klein uur.

Verdiep je bijvoorbeeld eens in het 5x5 schema van madcow (is het herschreven schema) of de nieuwe hit benadering van Darden.

Jouw probleem is dat je fb wil doen maar probeert vast te houden aan het volume van splitschema's.

Met betrekking tot het schema van punani:

4x8 en helemaal 5x5 lijkt me nog steeds erg moeilijk in een uur te krijgen. Al zien de oefeningen er wel prima uit.

Comment

Of zoiets past heeft te maken met de rust die je houdt tussen de sets he. Als je die inkort tot 30 seconden of minder is het echt wel mogelijk.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Dat is waar, echter ik train tegenwoordig altijd met een partner en helemaal met compoundoefeningen moet er dan met aardig wat schijven gesleept worden. Red ik dan gewoon niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X