trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trainingsschema

lengte: 1.86
    gewicht: 84 kg
    vet %: ongeveer 12%
    trainingsjaren 3 en nu na 1 jaar weer beginnen.
    doel: explosieve krachttraining en massa kweken.

ik heb een homegym en heb daarom gekozen om een schema van 7 dagen te maken omdat ik er elke dag wil zijn en mijn trainingen korter kan houden,hoe denken jullie erover dat ik geen rust tussen de dagen houd? ik zit eraan te denken om ongeveer om de 10 weken 1 week rust in te lassen. Is dat een goed idee of kunnen jullie me iets anders voorstellen? Plus is al het commentaar op mijn schema meer dan welkom tnx and greetz
    ps: ik weet niet van elke oefening de benaming dus heb ik zelf wat van gemaakt, ik hoop dat het duidelijk genoeg is

Dag 1 borst:
    Platte bankdruk 4 sets
    Schuine dumbelldruk 3 sets
    Platte flyes 2 sets

Dag 2 bovenbenen:
    Squat 4 sets
    Lunges 4 sets
    Leg extension 2 sets
    Leg curl 2 sets

Dag 3 buik:
    Crunches 3 sets
    Onderste buikspieren met benen gooien 3 sets
    Zijkant buikspier met dumbell 3 sets

Dag 4 schouders:
    Front dumbell raise 3 sets
    Side raise 3 sets
    Achterkant schouder dumbbell 3 sets

Dag 5 rug:
    Deadlift 4 sets
    Barbell row 3 sets
    dumbell row 3 sets

Dag 6 traps kuiten:
    Schrugs 3 sets
    Standing barbell calf raise 6 sets

Dag 7 biceps triceps:
    Standing butterfly 3 sets
    Incline dumbbell curl 3 sets
    Standing dumbbell curl 3 sets
    Lying overhead extension 3 sets
    Dumbbell extension
    Cable extension

ik ben trouwens 22 jaar mochten jullie daar nog wat aan hebben

Comment

Zoiezo 1 dag per week rust. Je cns moet ook kunnen herstellen, en met 7dagen per week trainen gaat dat niet gebeuren.
      Zou op dag 1 borst (1 oefening van borst wegstrepen) en triceps (twee oefeningen) doen.
      dag 2: benen (voeg een hamstring oefening toe, goodmornings oid).
      dag 3: een aparte buikdag is onzin. Je buik kun je gewoon om de dag pakken voor een perfect resultaat. Het is maar een kleine spiergroep, behandel hem ook als zodanig. Dat wil zeggen twee oefeningen als training. Maak dit een rustdag.
      dag 4: is goed. Zou liever de side raise vervangen door military press. Wellicht hier traps en kuiten toevoegen.
      dag 5: zou hier nog chins aan toevoegen. Zou de deadlift op het eind van de training zetten, deze oefening sloopt je het meeste en op het eind ben je het lekkerst opgewarmd en dan gaat hij het best. Bij mij in ieder geval, het is een tip geen wet. Voeg hier eventueel nog biceps (twee oef) en onderarmen aan toe(1-2 oef).
      dag 6+7: rust.

Edit: ik zie dat je nu net weer gaat beginnen. Doe dan 2x per week een full body, of als je echt moet drie. Laat eerst je pezen en aanhechtingen weer acclimatiseren aan de werkdruk, daarna kun je weer knallen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Zoiezo 1 dag per week rust. Je cns moet ook kunnen herstellen, en met 7dagen per week trainen gaat dat niet gebeuren.
        Zou op dag 1 borst (1 oefening van borst wegstrepen) en triceps (twee oefeningen) doen.
        dag 2: benen (voeg een hamstring oefening toe, goodmornings oid).
        dag 3: een aparte buikdag is onzin. Je buik kun je gewoon om de dag pakken voor een perfect resultaat. Het is maar een kleine spiergroep, behandel hem ook als zodanig. Dat wil zeggen twee oefeningen als training. Maak dit een rustdag.
        dag 4: is goed. Zou liever de side raise vervangen door military press. Wellicht hier traps en kuiten toevoegen.
        dag 5: zou hier nog chins aan toevoegen. Zou de deadlift op het eind van de training zetten, deze oefening sloopt je het meeste en op het eind ben je het lekkerst opgewarmd en dan gaat hij het best. Bij mij in ieder geval, het is een tip geen wet. Voeg hier eventueel nog biceps (twee oef) en onderarmen aan toe(1-2 oef).
        dag 6+7: rust.

Edit: ik zie dat je nu net weer gaat beginnen. Doe dan 2x per week een full body, of als je echt moet drie. Laat eerst je pezen en aanhechtingen weer acclimatiseren aan de werkdruk, daarna kun je weer knallen.
        ten eerste wat is cns?

7 dagen per week is veel maar wat vind je dan van het idee om elke 10 weken een volledige week rust te nemen, als dat geen optie is dan miss een rustdag

Kan je uitleggen wat de reden is dat ik maar 2 oefeningen moet doen voor borst? 3 oefeningen is imo niet teveel, zelfde geld voor triceps

waarom als een spier klein is vaker trainen, waar komt dat vandaan? een schouder bicep of tricep is toch ook klein? dat doe je ook niet om de dag.

side raise wil ik voor de side schouder houden niet voor de voorkant door military press daar heb ik al front raises voor. tenzij military press voor de zijlkant is??????

ik ga idd wel rustig aan doen, doe gewoon dit schema alleen met weinig gewicht.

bedankt voor je reactie

greetz

owja onderarmen komen er nog in idd

Comment

Cns is central nervous system, het systeem dat je spieren controleert en aanstuurt zegmaar.

Eens in de 10 weken rust is zoiezo een aanrader, maar daarnaast moet je minimaal 1x per week een rustdag hebben. Zeker als je net weer begint, doe het rustig aan.

Het idee van kleine spiergroepen twee oefeningen en grote meer komt omdat een grote spier meer spiervezels heeft. Elke oefening gebruikt maar een bepaald percentage van die vezels. Omdat je bij de grote spiergroepen vaak ook nog kleine andere spiertjes hebt, of gedeeltes, moet je die om die volledig te prikkelen, meer oefeningen geven. Voor biceps een derde oefening doen heeft geen toegevoegde waarde, het zal je alleen beletten om je de voorgaande oefeningen nog meer te geven. Borst is naar mijn mening een kleine spiergroep, vandaar twee oefeningen.

De military press is voor de zijkant en voorkant van je schouderkoppen. Je hebt er drie: voor/zijkant, midden en achter. Als je compounds kunt doen voor een spiergroep, altijd doen. Hoe meer spieren je tegelijk gebruikt hoe meer je cns gestimuleerd wordt. Dat leidt tot meer spiergroei. Met de frontraises pak je de middelste schouderkoppen, en de military press is voor de voor en zijkant schouderkoppen wat de squat is voor de quadriceps.

Biceps en triceps doe ik ook niet om de dag, 1x per week. Ik raad je hetzelfde aan. Er zijn ook mensen die nog een aparte armendag hebben (heb ik ook gehad), ik vond het wel lekker, maar ging er niet harder op.
          Last edited by GeneralIx; 06-12-2007, 22:02.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Dag 1 borst triceps:
            Platte bankdruk 4 sets
            Schuine dumbelldruk 3 sets
            Lying overhead extension 3 sets
            Cable extension

Dag 2 bovenbenen:
            Squat 4 sets
            Lunges 4 sets
            Leg extension 2 sets
            Leg curl 2 sets
            Good mornings 2 sets

Dag 3: rust

Dag 4 schouders traps kuiten:
            Military press 3 sets
            Schrugs 3 sets
            Standing barbell calf raise 6 sets
            Chrunches 3 sets

Dag 5 rug:
            Deadlift 4 sets
            Barbell row 3 sets
            dumbell row 3 sets
            chins 3 sets
            Achterkant schouder dumbbell 3 sets

Dag 6 biceps:
            Standing butterfly 3 sets
            Incline dumbbell curl 3 sets
            Standing dumbbell curl 3 sets
            Chrunches 3 sets

wat vind je er zo van?
            zijn er nog mensen die het niet met deze meneer eens zijn? no disrespect maar ik wil het wel van meer mensen horen voordat ik van mijn principes afgedaan word met bijv. borst 2 oefeningen triceps 2 oefeningen en buik om de dag, ik heb hem in dit geval 2x per week.

Comment

Groot gelijk heb je. Ik laat me doorgaans ook niet overtuigen door een persoon. Er zijn er genoeg die zeggen dat je voor borst drie oefeningen moet doen, maarja. Ik zou voor je middelste schouderkoppen de frontraises er gewoon inhouden hoor. Nu pak je die nergens mee mee. Verder vind ik het een schitterend schema, hoewel het me toch echt verstandiger lijkt om gewoon 2-3x per week full body te beginnen.

sigpic

Comment

ja goed ik ga het zo gewoon proberen en kijken hoe ik erop ga. moet ook wel toegeven dat nooit echt veel van mijn mening ben afgeweken als het daarom gaat en misschien is dat wel een keertje goed. bedankt voor je reacties ieg.

Comment

Ziet er best goed uit je schema, ik ben het wel met je borstschema eens omdat ik vind dat borst een grote spiergroep is.
                  Verder mis ik in je beenschema de legpress en in je buikschema vind ik de legraises nergens terug voor je onderste buikspieren. Verder netjes hoor naar mijn mening.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Hij heeft een homegym, ik betwijfel of je dan een leg press hebt staan.

sigpic

Comment

leggpress heb ik niet staan idd ben wel redelijk beperkt met de ruimte. onderste buikspieren en onderarmen komen er nog bij. borst zat ik vandaag ook over na te denken. ik kan me herinneren dat ik ook ergens gelezen heb dat borst een grote spiergroep is.

Comment

Laten we de borst ergens tussenin plaatsen.
                        Zal een eeuwige discussie blijven of die nu groot of klein is.
                        Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Ik hou voor borst 4 oefeningen per keer aan. Ik doe bijvoorbeeld:
                          1:vlak bankdrukken 5 sets (20-12-10-8-6 reps)
                          2:schuine bank met dumbells 5 sets (20-12-10-8-6 reps)
                          3:cable cross of de peckdeck machine 4 sets (20-14-12-8 reps)
                          4pdrukken met voeten op een verhoging (maximaal voor de pomp)

Maar ja ik groei hier goed op en ik doe dit omdat ik er heilig van overtuigd ben dat borst een grote spiergroep is.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Ik hou voor borst 4 oefeningen per keer aan. Ik doe bijvoorbeeld:
                            1:vlak bankdrukken 5 sets (20-12-10-8-6 reps)
                            2:schuine bank met dumbells 5 sets (20-12-10-8-6 reps)
                            3:cable cross of de peckdeck machine 4 sets (20-14-12-8 reps)
                            4pdrukken met voeten op een verhoging (maximaal voor de pomp)

Maar ja ik groei hier goed op en ik doe dit omdat ik er heilig van overtuigd ben dat borst een grote spiergroep is.
                            wow 18 sets totaal das echt veel man. maargoed ik denk dat ik het toch maar op 9 sets ga houden.
                            wat vind jij trouwens van buiktraining meerdere keren per week?
                            ik heb het vaker gehoord maar was voorheen altijd van mening gewoon 1 keer per week net als je andere spiergroepen, het kan weliswaar wel een kleine spiergroep zijn maar andere kleine spiergroepen train je toch ook 1 keer per week? wat is er aan je buik dan zo anders dat je dat ineens vaker en meer moet trainen als andere kleine spiergroepen

Comment

VIER!? Zoveel oefeningen pak je voor je rug normaal, en die is toch echt minimaal 4x zo groot als je borst. Ik zou echt zeggen maximaal drie, ikzelf houdt twee aan. Maar vier is wel echt heel veel. Betwijfel of dat enige meerwaarde heeft over twee of drie.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X