mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• mijn schema

Mijn schema. Doel massa. Dus weing herhalngen. bv 4x8
    Dag 1 borst,triceps. dag 2 rug biceps. dag 3 benen. dag 4 schouders,buik.

Dag 1. Borst.Triceps
    Bench press.
    Incline press.
    Fly.
    Cable crossover.
    Dips
    Triceps Pushdown.
    Lying Triceps Extension.

Dag 2. Rug. Biceps.
    Cable row.
    Upright row.
    Pulldown behind the neck.
    Chin up.
    reverse curl
    hammer curl.
    Dumbell curl.

rest volgt.
    een gladde aal blijft altijd glad.

vraagie

krijg jij geen last van je onderarmen als je hamercurl en reverse curl doet?
    ik had reversecurl en hammercurl ok in mn schema des tijds maar moet nu maand rust hebben omdat mn onderarmen overbelast zijn dus vroeg ik me af

Comment

Tenzij je de gewone deadlift naast de stiff legged variant bij je benen zet, mis ik op je rugdag oefeningen voor je onderrug.
      Vier oefeningen voor je borst vind ik erg veel, zeker als je er voor je rug ook 4 doet. Er bestaat namelijk geen discussie dat je borst net zo groot is als je rug.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Tenzij je de gewone deadlift naast de stiff legged variant bij je benen zet, mis ik op je rugdag oefeningen voor je onderrug.
        Vier oefeningen voor je borst vind ik erg veel, zeker als je er voor je rug ook 4 doet. Er bestaat namelijk geen discussie dat je borst net zo groot is als je rug.
        deadlift doe ik bewust niet omdat ik enkele jaren geleden een hernia heb gehad. Ik zou een fly of Incline press kunnen doen?

rug vindt ik wel goed.

@fitnessgek.
        Nee daar heb ik geen last van zolang ik niet zo zwaar ga dat mijn lichaam moet mee werken.

Comment

Originally posted by kees View Post
          deadlift doe ik bewust niet omdat ik enkele jaren geleden een hernia heb gehad. Ik zou een fly of Incline press kunnen doen?

rug vindt ik wel goed.

@fitnessgek.
          Nee daar heb ik geen last van zolang ik niet zo zwaar ga dat mijn lichaam moet mee werken.
          Ik zou dan de flyes wegkeilen. Ik vind het een heerlijke oefening, maar je kunt beter een iso dan een compound weggooien.
          Kun je dan ook niet voor je onderrug hyperextensions doen? Ik merk nou namelijk wel sinds ik die deadlifts doe dat mijn rug er ook qua onderkant behoorlijk op vooruit gaat.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Ik zou dan de flyes wegkeilen. Ik vind het een heerlijke oefening, maar je kunt beter een iso dan een compound weggooien.
            Kun je dan ook niet voor je onderrug doen? Ik merk nou namelijk wel sinds ik die deadlifts doe dat mijn rug er ook qua onderkant behoorlijk op vooruit gaat.
            Ja de hyperextensions is een goed plan daar heb ik helemaal niet meer aangedacht. idd een zeer goede oefening , heb het vroeger gedaan. Vandaar dat ik darr niet meer aan heb gedacht.
            Dan zit ik wel aan 5 oefeningen voor de rug Dan zou ik de t barrow eruit kunnen halen.
            Last edited by kees; 23-12-2007, 22:20.

Comment

Ipv pull down neck doe hem op je borst. Er is nog iemand op de forum die dit voorstelt denk Erik.
              Ik heb dit ook onlangs ergens gelezen dat dit een betere oefening is
              Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by Tigra View Post
                Ipv pull down neck doe hem op je borst. Er is nog iemand op de forum die dit voorstelt denk Erik.
                Ik heb dit ook onlangs ergens gelezen dat dit een betere oefening is
                Ik doe hem ook op de borst, als je hem te ver in je nek trekt heb je ook veel kans op slijmbeursontsteking.

Comment

Originally posted by kees View Post
                  Ja de hyperextensions is een goed plan daar heb ik helemaal niet meer aangedacht. idd een zeer goede oefening , heb het vroeger gedaan. Vandaar dat ik darr niet meer aan heb gedacht.
                  Dan zit ik wel aan 5 oefeningen voor de rug Dan zou ik de t barrow eruit kunnen halen.
                  Vijf oefeningen voor rug is goed. Dat doe ik ook. Voeg de bend over row met de halter toe. Dat bouwt goeide massa! Verder is zagen met de dumbell een goeie.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Dag 3 benen. buik
                    squat.
                    Leg extension
                    lying leg curl
                    abductor.

dag 4.schouders
                    neckpress
                    dumbell side raise
                    upright row
                    bent over raise.

Jullie mening .

Comment

Vind ik ok.
                      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Zou die side raise weggooien. Verder ziet het er wel goed uit in mijn ogen.

sigpic

Comment

misschien een late reactie, eerst doe je bench press, ik weet nu wel niet hoeveel hh en sets, maar dan erna ga je incline doe, ik zou toch eens graag willen weten hoe je dat doet, als ik 5-6 sets bench heb gedaan met een gewicht waarmee ik in de laatste sets hulp nodig heb dan kan ik erna geen incline meer doen want dan ben ik kapot, dan ga je de incline met een belachelijk laag gewicht doen of zo smokkelen met schouders en triceps dat je eigenlijk geen borst meer aan het doen bent, gewoon een set of 4-5 fly's achter mijn bench en borst is gedaan bij mij en ik kan je garanderen dat ik dan verga van de pijn de dag erna . Van zoveel borst oef. kan je borst toch ook niet herstellen, je breekt meer af dan dat je kan opbouwen.
                          Als je de daedlift perfect uitvoert en begint aan een laag gewicht,desnoods zelfs enkel de barbell loop je hiermee geen gevaar voor een oude hernia, deze oef gaat je onderrug versterken en dus sterker maken.
                          Revers en hammer zijn geen triceps oef maar onderarm oef. ik zou er één uitdoen en een biceps bij doen dan heb je twee biceps oef wat ideaal is.
                          Upright row brede greep en side raise zijn dezelfde oef.

Grtz
                          stil growing

Comment

Originally posted by snipke View Post
                            misschien een late reactie, eerst doe je bench press, ik weet nu wel niet hoeveel hh en sets, maar dan erna ga je incline doe, ik zou toch eens graag willen weten hoe je dat doet, als ik 5-6 sets bench heb gedaan met een gewicht waarmee ik in de laatste sets hulp nodig heb dan kan ik erna geen incline meer doen want dan ben ik kapot, dan ga je de incline met een belachelijk laag gewicht doen of zo smokkelen met schouders en triceps dat je eigenlijk geen borst meer aan het doen bent, gewoon een set of 4-5 fly's achter mijn bench en borst is gedaan bij mij en ik kan je garanderen dat ik dan verga van de pijn de dag erna . Van zoveel borst oef. kan je borst toch ook niet herstellen, je breekt meer af dan dat je kan opbouwen.
                            Grtz
                            Wanneer doe jij dan de incline press? Of wissel je af per week?

Comment

deadlift kan ik proberen zoals u zegt. strak plan.

Dag 1. Borst.Triceps

Bench press.
                              Cable crossover. Of flys.

Dips
                              Triceps Pushdown.
                              Lying Triceps Extension.

Dag 2. Rug. Biceps.

Cable row of Upright row.
                              Pulldown front
                              Chin up.

reverse curl
                              pose curl