vraagje over progressive overload en aantal reps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje over progressive overload en aantal reps

ik ben van plan nu eerst een weekje te rusten en dan met een nieuw schema te beginnen.

Nou heb ik een vraag over progressive overloading. Ik ga dus beginnen met een gewicht 70% van wat ik maximaal kan met dat aantal herhalingen en zo in 6 weken opwerken naar 110% ofzo van wat ik kon.

Hoe kan ik het nou het beste doen met de herhalingen? is bijvoorbeeld 4x6 een goeie mogelijkheid en dan elke set zelfde gewicht en dan alleen bij de laatste keer 6 reps alles uit de kast gooien (net voor falen) of moet ik echt elke set tot het uiterste? als dat zo is, dan moet ik of 4 setjes van verschillende herhalingen doen, of het gewicht steeds aanpassen, maar dat wordt dan wel lastig met de progressive overloading.

Wat ik denk, is in 6 weken steeds meer gewicht erop zetten (elke week 10-15% meer gewicht, of 2,5 tot 5 kg erbij), elke set evenveel gewicht en 6 herhalingen (en 4 setjes). Eerste weken is dus beetje wennen aan het gewicht (maar wel genoeg om microtrauma te veroorzaken) en dan de laatste week net voor falen of misschien tot falen. Voor de rest elke week dezelfde oefeningen en grepen en na 6 weken dit veranderen.

alvast heel erg bedankt!!!
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

waarom probeer je niet eens een week of 12-16 het bill starr schema, ik vind het persoonlijk heel leuk trainen, of iets anders in die aard zelf samenstellen van 5x5

Comment

ja ik heb daar laatst ook veel over gelezen, maar ben van plan dat hierna te doen maar waarschijnlijk na de zomer. Ben van plan rond maart te gaan cutten en in ieder geval nog 1 crea kuurtje erdoorheen te gooien.

wat mij opviel bij bill starr, is dat er maar heel weinig verschillende oefeningen gebruikt worden, maar ik heb zeker wel interesse hierin!
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

iemand die hier een idee over heeft?

Comment

Ja maar het zijn allemaal vrij heftige compound oefeningen dus je wordt wel veel sterker hoor, het is niet zon massa schema meer voor kracht, als je toch een week rust plant waarom doe je dan geen HST.

Comment

je bedoelt bill starr meer een kracht schema? daar ben ik het wel mee eens, vandaar dat ik dat nu nog niet doe, ik wil namelijk eerst nog meer massa opbouwen en misschien dat ik over een half jaartje bill starr ga proberen.

mijn vraag was meer wat jullie denken over mijn eerste vraag, bovenaan dit topic

en een week rust is niet zo heel bijzonder in de zin dat ik dat maar 1-2x per jaar doe. Is HST dan zoveel beter voor massa? dat was het principe met 15hh - 10hh - 5hh en elke 2 weken doorschuiven (van 15 naar 10 enz) heh? ik ben nou al begonnen met 4x6, op 70% van mn 4x6 max rm en dan elke week 5% van het gewicht erbij. Dit wil ik 6-8 weken volhouden, totdat ik echt geen kg meer gewicht kan tillen, dan een weekje rust en dan misschien hst.
            Last edited by Leo1988; 09-01-2008, 00:32.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X