Wel/niet te zware belasting?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel/niet te zware belasting?

Hallo,

Zelf train ik al 1/1,5 jaar volgens eenzelfde schema, en toen ik deze met iemand van mijn sportschool besprak (overigens geen instructeur), raakten we in discussie of mijn schema niet te belastend is. Volgens hem zou het me meer kwaad doen dan goed. Vraag me af wat jullie ervan vinden! (heb mijn schema eerder al gepost bij 'Afvallen', maar alleen ter info, hier een vraag erover).

Maandag: Benen en buik

Dinsdag: Bodycombat (full body cardio workout)

Woensdag: Borst en rug

Donderdag: Cardio op crosstrainer o.i.d.

Vrijdag: Armen en schouders

Allen 3 sets, 1 minuut rust tussen de sets, 15 herhalingen. Wat vinden jullie? Alvast bedankt.

Gr. Shirley

Het is in principe niet slecht, en ik betwijfel of het te belastend is. Denk eerder dat het aan intensiteit mist (je krachttraining dan, de bodypump en cross trainer kan ik zo niet beoordelen).
    Zou zoiezo eens overschakelen op een ander krachttrainingsschema voor meer resultaat, doorgaans wordt aangehouden een week of 6-12. Anderhalf jaar hetzelfde schema lijkt me totaal niet effectief.
    Vind borst en rug op dezelfde dag niet te doen in een split. In een fullbody kan het wel, omdat je hier minder oefeningen per spiergroep hebt, maar in een split pak je veel meer oefeningen per spiergroep.
    Zou weer eens beginnen met een fullbody schema (zie hier binnenkort de nieuwe sticky over) of lees wat rond, staan aardig wat schema's. Eventueel kun je ook nog zoeken op hst, dit zijn ook fullbodyschema's. Ze zijn weliswaar bedoeld voor een andere manier van trainen, maar het zijn hoe dan ook goede fullbody schema's.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Uiteraard wissel(de) ik dat wel af met andere 'sportschool' schema's Maar bedankt voor je tip, ook hier zal ik naar kijken!

Comment

yo GeneralIx, bodypump en bodycombat zijn niet hetzelfde
        17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

. Klein leesfoutje. Verdere bewering blijft staan, heb geen idee hoe zwaar dat is, daarom kan ik daarover niet oordelen.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Schema is naar mijn idee helemaal niet to much hoor of je moet elke dar 2 a 3 uur bezig zijn maar denk dat dat wel mee valt.

Borst rug op 1 dag zie ik niet als een probleem als je het vol houd moet je het lekker doen.
            ik zou het ook zo doen als ik maar 3 dagen KT zou doen
            Who's the Chef

Comment

lees er misschien overheen, maar ik zie het aantal oefeningen niet?

Comment

er niks mis met je schema ik zou persoonlijk alleen de spiergroepen anders in delen bevoorbeeld:
                borst-triceps
                rug-biceps
                schouders-benen-buik

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X