Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Vrij - Rug/Biceps
Pull up
Pendlay row
Cable row (smalle grip)
Deadlift (evt. omhoog shruggen zodra je het gewicht hebt gelockt)
Reverse cable flye
Incline DB Curl
Preacher Curl
Heb even wat aangepast. Weet dat ik niet consequent lijk met wat voorgaande dingen (borst bijvoorbeeld voor rug trainen), maar aangezien je hebt aangegeven dat borst je prioriteit heeft zou ik daarmee beginnen. Is nou eenmaal zo dat je het hardste gaat met de oefening waarmee je begint.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Toch vind ik staande Militairy en small bankdrukken vrij nutteloos.
Staande MP - durf nu al te wedden dat Nex een lading leg drive gaat gebruiken. Kun je beter zittend doen en zodoende meer die schouder isoleren.
Smal Bankdrukken...pointless. Heb niet eens zin hier op in te gaan. Als je al voldoende borst oefeningen heb gedaan heeft dit geen toegevoegde waarde meer. En als je triceps wilt doen zijn er legio effectievere alternatieven. Deze vorm van bankdrukken moet gewoon uit het schema. Kun je nog beter dips aan dipsteunen doen. Pak je ook nog beetje borst mee.
Voor de rest zijn de aanpassingen van General goed genoeg. Een ie**************** andere invulling, maar doet uiteindelijk ook wat het moet doen. Enige wat nu je schema onderuit kan halen is welke trainingsprincipes je de afgelopen 2 maanden heb gebruikt en nu gaat gebruiken.
Staande MP - durf nu al te wedden dat Nex een lading leg drive gaat gebruiken. Kun je beter zittend doen en zodoende meer die schouder isoleren.
Smal Bankdrukken...pointless. Heb niet eens zin hier op in te gaan. Als je al voldoende borst oefeningen heb gedaan heeft dit geen toegevoegde waarde meer. En als je triceps wilt doen zijn er legio effectievere alternatieven. Deze vorm van bankdrukken moet gewoon uit het schema. Kun je nog beter dips aan dipsteunen doen. Pak je ook nog beetje borst mee.
Voor de rest zijn de aanpassingen van General goed genoeg. Een ie**************** andere invulling, maar doet uiteindelijk ook wat het moet doen. Enige wat nu je schema onderuit kan halen is welke trainingsprincipes je de afgelopen 2 maanden heb gebruikt en nu gaat gebruiken.
Nou smal bankdrukken vind ik één van de betere oefeningen hoor voor triceps! Bij mij branden ze als een malle!! Over MP staand ben ik het met je eens!
Om te groeien moet je het lichaam steeds blijven prikkelen en niet te lang met 1 schema en trainingsmethode blijven werken. Sommige coaches beweren elke 5 cycli een ander principe te hanteren, maar meest gangbare is 4-8weken en dan veranderen. En dan veranderen in de zin dat je HST doet ipv 3daagse split met 8-10reps. Of 10x10 ipv 5x5 en ook andere oefeningen en dergelijke. En iedereen is het er grotendeels mee eens dat je dan iets nieuws moet pakken die je de afgelopen 2 maanden (8 weken) nog niet gebruikt hebt.
Oke thanks.. dus het handisgte is gewoon om om de 8 weken je trainingsschema aan te passen... geldt dit ook voor je voedingsschema?
Even een vraagje... ik wil er geen nieuwe topic over maken ofzo lol. :P
Maar is veel jam eten wel gezond i.c.m. veel boter op je brood? Vind het namelijk zo lekker. Beetje offtopic maarja.
Voedingsschema mee laten roteren? Kan als je dat wilt, maar denk niet dat het echt nodig is. Als je wil kan je carbcycle doen, hoog/laag kalorische dagen of weet ik veel wat. Zelf hou ik het simpel met op onderhoud/net er boven of er onder te gaan zitten. Ik zet me onverzadigde vetten en eiwitten vast qua behoefte en speel alleen met koolhydraten. Wil ik afvallen eet ik minder KH, ga ik voor kracht/massa trainen ga ik net boven onderhoud zitten. Maar goed ben voornamelijk met afslanken bezig en heb in die tijd maar 1 maand rond onderhoud gegeten en werkte goed.
Als ik laag in KH ga zitten komt er ook een punt waarop het trainingsschema aangepast wordt. Je hebt namelijk niet meer de energie om lange intense trainingen en cardio te doen. Dus wordt dan korte "circuit"-achtige trainingen met lagere intensiteit duur cardio.
Jam zit veel suikers, kleurstoffen etc in...wat denk jij? Met mate kun je alles eten.
Wat kan ik zeggen? De informatie en tips van jou zijn gewoon geweldig! Heel erg bedankt. Ik ga nu maar even naar sportschool... hoop dat ik vanavond nog op de fiets terug kan komen...
Disagree. Juist omdat je je benen nu wel kunt gebruiken kun je de gewichten hoger opjagen en eventueel smokkelen als het net te zwaar is. Daarnaast train je hierbij je core meer, en zittend gaan mensen altijd in hele vreemde houdingen duwen. Staand is veel natuurlijker.
Disagree. Smal bankdrukken is een geweldige oefening voor je triceps. Je kunt ze goed zwaar laden, en als jij denkt dat je je triceps er niet mee pakt zou ik je aanraden eens een tabata met smal bankdrukken te doen. Gegarandeerd dat je die de dagen erna nog voelt.
Ik prefereer het smal bankdrukken, dips verkloten mijn schouders. Als je dips kunt doen, zeker niet na laten, maar smal bankdrukken doet mijns inziens nauwelijks tot niets onder voor de dip.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Small bankdrukken, French Press en Skull crushers zijn wat mij betreft de beste massabouwers voor triceps. Dips belasten te veel (en op een verkeerde manier) de schouders wat mij betreft.
Push Press is de beste massabouwer voor de schouders:
Small bankdrukken, French Press en Skull crushers zijn wat mij betreft de beste massabouwers voor triceps. Dips belasten te veel (en op een verkeerde manier) de schouders wat mij betreft.
Push Press is de beste massabouwer voor de schouders:
Comment