Drop sets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drop sets

Ik heb op internet een trainings methode gevonden om snelle spiergroei te krijgen, en dat zijn de drop sets. Het is verschrikkelijk zwaar maar voelt wel lekker. Alleen nu waarschuwden ze wel dat je deze oefeningen maar 1 week per maand moet doen ivm met overtrainen van de spieren.. Nu heb ik vorige week alle spiergroepen op deze manier getraind.. en had echt verschrikkelijke spierpijn. Nu is alles gelukkig weer over.

Maar nu is mijn vraag moet ik ook echt 1 x per maand dit schema volgen of kan het bv ook om de week?
    1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Het is een schokmethode. Dus lijkt me het beste om het níét met regelmaat te doen. Anders raakt het effect over, denk ik. 1x per maand lijkt me wel juist ja.

Comment

Over trainen gebeurt niet zo snel hoor..

Hoe zag je schema er uit?
      Who's the Chef

Comment

Borst met stang vlak

15x60 10x80 5x100 dan 5x90 5x80 5x70 en 5x60

Borst decline dumbels

15x 20 10x22 5x24 dan 5x22 5x20 5x18 5x16

Dumbels fly vlak

15x14 10x16 5x18 dan 5x16 5x14 5x12 5x10

Biceps:

15x 10x20 5x22 dan 5x20 5x18 5x16 5x14

Hammer curl:

15x10 10x 12 5x14 dan 5x14 5x12 5x10 en 5x8

Concentration Curl:

15x10 10x 12 5x14 dan 5x12 5x10 5x8 en 5x6

Schouders:

Arnold Pres: 15x20 10x22 5x24 dan 5x22 5x20 5x18 en 5x16

Side raises:

15x 8 10x 10 5x12 dan 5x10 5x8 5x6 en 5x4

Front raises:

hetzelfde als side raises.

De Benen

Deadlift:

15x80 10x 100 5x 110 dan 5x100 5x90 5x80 en 5x70

Legpres:

15 x 200 10x 220 5x 240 dan 5x220 5x210 5x200 en 5x 190

Squaten:

15x 70 10x 90x 5x 110 dan 5x100 5x90 5x808 en 5x70

De overige spieren heb ik zo nog niet getraind.

Dit alles is natuurlijk zonder rust.. (per oefening)

Comment

Drop sets zijn overrated. Een keer per maand voor een extra prikkel is meer dan genoeg.

Comment

hoelanag hield je rust ertussenin... 1 a max 2x per spiergroep is wel te doen

Comment

Tussen de opbouw setjes zit toch wel rust anneen in de terug loop niet?

Volgens mij moet je zo een schema wel elke maand gewoon kunnen doen hoor.
              Who's the Chef

Comment

Wat ik nu heb gedaan is alles achter elkaar... Maar begin nu wel sterk te twijfelen of dat ook de bedoeling was.

tussen de verschillende oefeningen door hield ik ongeveer 1 min. rust.

Comment

Originally posted by Been View Post
                  Tussen de opbouw setjes zit toch wel rust anneen in de terug loop niet?

Volgens mij moet je zo een schema wel elke maand gewoon kunnen doen hoor.
                  nee bij de opbouwsetjes zitten geen rust

bijv
                  10x 10kg
                  8x 12kg
                  6x 14kg
                  4x 16kg

of je kunt het ook

4x10
                  8x12
                  6x14
                  4x16
                  (dit is gewoon een voorbeeld want deze variatie is wel heel zwaar)

Comment

Het idd verschrikkelijk zwaar. Maar ik heb nog nooit zo'n voldaan gevoel gehad . En nu maar hopen dat het resultaat geeft.

Comment

lol probeer je dan te verdiepen in tabata's
                      niks vergeleken dropsets

Comment

Ik wil mij best verdiepen in tabata's alleen dan moet ik eerst weten wat dat zijn. Staat daar ook iets van op het forum?

Comment

Ik vind dropsets een prima manier van trainen, maar hou het volume laag.

Verdeel je drop dus zo dat je totaal repvolume binnen de voor jou normale range valt. Dus reageer je goed op 10 reps (ik noem maar wat) zorg dan dat je werkset ook op een rep of 10 uitkomt.

bv 4>3>2>1

Maw, pak een gewicht waar je net 4 reps mee aankan > beetje gewicht vanaf zodat je (zonder rust) net 3 reps haalt> beetje gewicht er af dat je net 2 reps haalt> gewicht eraf zodat je net 1-2reps haalt.

Ga niet zoals je wel eens ziet staan iets van 10>8>6 oid doen. Je komt dan op een veel te hoog repvolume wat leuk is als je op uithoudingsvermogen traint maar voor massa en/of kracht weinig doet.

Vergeet niet dat dropssets een intensiteit verhogende methode is waarbij je (bijna) konstant met en maximale intensiteit traint, NIET een volume vergrotende methode. Waneer je gewichtsdrop dusdanig zijn dat je veel reps aankan dan zijn de meeste hiervan weggegooide reps.

Ben trouwens van mening dat waneer je ala HIT (en aanverwanten) train je dit gewoon met iedere training kan doen.
                          Last edited by 3XL; 24-06-2008, 19:12.
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Bonobo30 View Post
                            Ik wil mij best verdiepen in tabata's alleen dan moet ik eerst weten wat dat zijn. Staat daar ook iets van op het forum?

Als je meer over Tabata wilt weten TESTOSTERONE NATION

Tabata is imo trouwens meer een volume methode, meer gericht op spieruithoudingsvermogen dan op massa en/of kracht
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Dus je wilt zeggen dat als je voor massa wilt trainen je reps van 4,3,2,1 moet doen?

Is maar een vraag...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X