is mijn UB/LB-schema oke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• is mijn UB/LB-schema oke?

Hallo,

Aangezien niemand de afgelopen 2 dagen de behoefte heeft gehad om mijn schema te beoordelen ( http://forum.bodynet.nl/trainingssch...2e-schema.html )
    Heb ik de vrijheid genomen om een nieuw topic te starten en hopelijk op deze manier wel jullie aandacht te winnen.
    (overigens GeneralIx bedankt voor de hulp in mijn vorige topic)

Graag jullie mening over onderstaand schema:

UB

Borst
    - Bench Press
    - Incline Bench Press

Biceps
    - Staande curl (dumbells)
    - Preacher Curl (EZ-stang)

Triceps
    - Pressdown
    - Cable Pushdown

Schouders
    - Palm in Presses
    - Reverse cable flyes

Rug
    Chin ups
    Cable row

LB

Kuiten
    - Rotary Calf
    - Calf raises

Bovenbenen
    - Leg Curl
    Squats
    Deadlifts

Rug onderzijde
    - Bodylifts

Buik

Graag zou ik willen weten of deze oefeningen, de hoeveelheid oefeningen per spiergroep en de volgorde van spiergroep/oefeningen juist is.

Hello,

Ik denk dat je wat duidelijker moet zijn met wat je traint op welke dagen of is UB 1 dag ding and LB een andere ? Er staat ook niet bij hoevel reps je hebt voor de oefeningen die je doet.

Comment

Originally posted by Sony View Post
      Hello,

Ik denk dat je wat duidelijker moet zijn met wat je traint op welke dagen of is UB 1 dag ding and LB een andere ? Er staat ook niet bij hoevel reps je hebt voor de oefeningen die je doet.
      UB is 1 dag, LB is 1 dag en vervolgens een dag rust.
      Ik wil graag trainen op massa, ik zou graag,

1 x 10
      1 x 8
      1 x 6
      1 x 6

willen trainen.

Comment

Sorry heb denk ik het vorge topic over het hoofd gezien

Ziet er oke uit hoor.
        Zou alleen de Reverse cable flyes eruit halen die is meer voor je rug vind in of je moet nog een schouder bij voegen iets al side raise of shrugs.
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
          Sorry heb denk ik het vorge topic over het hoofd gezien

Ziet er oke uit hoor.
          Zou alleen de Reverse cable flyes eruit halen die is meer voor je rug vind in of je moet nog een schouder bij voegen iets al side raise of shrugs.

Oke over de schouders valt dus te twisten.

Maar zien de hoeveelheid oefeningen en de volgorde waarin ik de spiergroepen trainen (en ook de volgorde van de oefeningen, weet nl niet of de compoundoefeningen nu eerst staan of niet) er goed uit?

Comment

Ik ben niet echt een voorstaander voor zoveel spiergroepen op 1 dag. Ik train vrij intensief en bij de laatste spiergroepen zou ik dan niet de zelfde energie kunnen insteken als bij de eerste.
            Prop je die zo op, zodat je ze "meer" kan trainen op een week ? Je weet dat de spieren voldoende rust nodig hebben he.
            Zou er toch eens over nadenken misschien om het wat gespreider te maken over de week en niet alles op 2 dagen tijd. Zodoende kan je ook wat meer Sets bij steken voor jou UB

Comment

Ik ben niet echt een voorstaander voor zoveel spiergroepen op 1 dag. Ik train vrij intensief en bij de laatste spiergroepen zou ik dan niet de zelfde energie kunnen insteken als bij de eerste.
              Prop je die zo op, zodat je ze "meer" kan trainen op een week ? Je weet dat de spieren voldoende rust nodig hebben he.
              Zou er toch eens over nadenken misschien om het wat gespreider te maken over de week en niet alles op 2 dagen tijd. Zodoende kan je ook wat meer Sets bij steken voor jou UB

Het "probleem" is dat mijn andere sporten (MMA en BJJ) de 1e prio zijn voor mij.
              Wanneer het kan train ik 5 avonden p/w MMA/BJJ vervolgens werk ik ook nog met een onregelmatig rooster, vandaar dat ik mijn trainingen zo compact mogelijk wil houden door de spiergroepen in 2 dagen onder te verdelen.
              zodoende kan ik nog eens smokkellen met een extra rustdag of het verplaatsen van een rustdag.
              Wanneer ik de spiergroepen over 3 of meer dagen verdeel word het voor mij te onoverzichtelijk.

Comment

Originally posted by angel78 View Post
                Het "probleem" is dat mijn andere sporten (MMA en BJJ) de 1e prio zijn voor mij.
                Wanneer het kan train ik 5 avonden p/w MMA/BJJ vervolgens werk ik ook nog met een onregelmatig rooster, vandaar dat ik mijn trainingen zo compact mogelijk wil houden door de spiergroepen in 2 dagen onder te verdelen.
                zodoende kan ik nog eens smokkellen met een extra rustdag of het verplaatsen van een rustdag.
                Wanneer ik de spiergroepen over 3 of meer dagen verdeel word het voor mij te onoverzichtelijk.
                Is het dan niet makkelijker om keuzes te maken.. want al 5 dagen in de week MMA/BJJ te doen.. werken op onregelmatig rooster.. 2 dagen die je over hebt klap je je UB en LB in waardoor je 7 dagen in de week traint,.. dan hebben je spieren geen rust en correct me if i'm wrong.. hebben sommige spiergroepen 24 - 48 uur nodig om te herstellen.

Conclusie.. een druk bijtje.. die even moet aanharken en ordenen..
                De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Qua schema zou ik er nog een borst en een rug oefening bij doen, vind 2 echt aan de magere kant.

Comment

Originally posted by MasterTuning View Post
                    Is het dan niet makkelijker om keuzes te maken.. want al 5 dagen in de week MMA/BJJ te doen.. werken op onregelmatig rooster.. 2 dagen die je over hebt klap je je UB en LB in waardoor je 7 dagen in de week traint,.. dan hebben je spieren geen rust en correct me if i'm wrong.. hebben sommige spiergroepen 24 - 48 uur nodig om te herstellen.

Conclusie.. een druk bijtje.. die even moet aanharken en ordenen..
                    Er zijn ook weken waarbij ik 5 avonddiensten heb en helemaal geen MMA/BJJ kan trainen.
                    de ene keer train ik dus 5 keer, dan weer 3 en soms ook niet.

Comment

is het misschien een idee om zoals "Tjaaa" voorstelt een borst en rug oefening toe te voegen en dan dit schema over 4 dagen verdelen voor "voldoende rust" dus,

1e dag UB, 2e dag rust, 3e dag LB, 4e dag rust.

Comment

Ga er eerst eens vanuit dat je alle compounds doet, voordat je ook maar aan isolatie gaat denken. Dus geen leg curl voor squat, geen biceps voor rug, niet beginnen met kuiten maar beginnen met squatten en kuiten op het laatst.
                        Telkens een dag rust ertussen is wel veel, zou gewoon 3 rustdagen per week aanhouden als het een weekindeling is. Je wilt dus 4x per week trainen?
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by angel78 View Post
                          is het misschien een idee om zoals "Tjaaa" voorstelt een borst en rug oefening toe te voegen en dan dit schema over 4 dagen verdelen voor "voldoende rust" dus,

1e dag UB, 2e dag rust, 3e dag LB, 4e dag rust.
                          Mijn voorstel zou dan eerder zijn dat je jou Ub verspreid over 2 dagen
                          Zodus zoiets als;

Dag 1 UB - Borst, Triceps
                          Dag 2 RUST
                          Dag 3 UB - Rug, schouders, biceps
                          Dag 4 LB

Comment

Mijn voorstel zou dan eerder zijn dat je jou Ub verspreid over 2 dagen
                            Zodus zoiets als;

Dag 1 UB - Borst, Triceps
                            Dag 2 RUST
                            Dag 3 UB - Rug, schouders, biceps
                            Dag 4 LB
                            Begin ik dan op dag 5 met een rustdag of is dag 5 weer dag 1?

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                              Ga er eerst eens vanuit dat je alle compounds doet, voordat je ook maar aan isolatie gaat denken. Dus geen leg curl voor squat, geen biceps voor rug, niet beginnen met kuiten maar beginnen met squatten en kuiten op het laatst.
                              Telkens een dag rust ertussen is wel veel, zou gewoon 3 rustdagen per week aanhouden als het een weekindeling is. Je wilt dus 4x per week trainen?

Oke dan zou het er als volgt komen uit te zien...

UB

Borst
                              -Bench Press
                              -Incline Bench Press

Rug
                              - Chin ups
                              - Cable Row

Schouders
                              -Reverse cable flyes
                              -Palm in presses

Biceps
                              -Staande curl (dummbels)