Vraagje over beginnerschema sticky

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over beginnerschema sticky

Hey allemaal, ik heb me in een ver (nou ja..) verleden ooit al eens voorgesteld.
    maarja aangezien iedereen wel eens mindere dagen heeft wat het geheugen betreft :

Ik ben Paul, 23 jaar oud, 1m78 lang, weeg 65 kilogram en heb een momenteel voor mij onbekend vetpercentage.

een tijdje geleden ben ik begonnen met krachttraining, na 2 maanden overgestapt op roeien ( ja op het water, in een sloep met 7 anderen)
    Ook de nieuwe baan heeft bijgedragen aan een tekort aan vrije tijd (druk druk druk) en vandaar dat ik het trainen een behoorlijk beetje heb laten verslappen.

Nu het weer wat kouder wordt buiten wil ik toch eigenlijk wel weer wat aan me lichaam verbeteren, kortom ik wil weer lekker aan de slag met krachttraining

Nou wou ik dus ff lekker het trainingsschema van GeneralIx uit de sticky pikken. maar vroeg ik mezelf af of ik nou niet wat rustiger aan zou moeten doen met de rug en buik compounds.

( nee het is niet net als voetbal voor de benen ofzo, maar het is wel 1,5 uur lang keihard doorpezen in een bootje, en je gebruikt eigelijk alleen je rug en buikspieren met het roeien. geen ingewikkeld stoeltje wat mee naar achter schuift, gewoon plat met je kont op een houten bankje en knallen)

is mijn veronderstelling nou juist, of is het toch slimmer om gewoon alle oefeningen zoals ze in de sticky staan over te nemen zodat ik ook mijn rug en buikspieren verder verbeter ?

Op de maandag ben ik elke avond te vinden op het water, woensdag en vrijdag zou ik wel tijd hebben, zaterdags ben ik te vinden IN het water ( zwembad wel te verstaan ) dinsdags en donderdags ben ik veel te lang bezig met werken om 's avonds nog maar enigzins puf te hebben om te gaan trainen (mooi meteen 2 rustdagen toch?)
    Ik zou dus tijd hebben om 2 keer in de week te gaan trainen

Voedingsschema moet ik nog uitwerken, heb mezelf inmiddels getrained om ook vis te eten ( voorheen lustte ik dit gewoonweg NIET)

graag enigzins advies en of alternatieven

Groeten Paul

Rustig aan proberen en je zal het wel merken hoe het lukt. Indien het kan, iets zwaarder gaan enzo

Trial and error-methode
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

gewoon volgen en niks aan veranderen

succes

Comment

ik ga wel akkoord dat roeien voor de rug iets anders is dan voetballen voor de benen.

however, voetballen zit wel de leg developement in de weg (rennen überhaubt, is bewezen) en zo zal roeien waarschijnlijk ook een beetje de rug developement in de weg zitten (is mijn redenatie). Natuurlijk niet als je sowieso je lichaam al traint op spier conditie, maar voor massa maar vooral kracht staat het wel in de weg (als mijn redenatie juist is, misschien kan iemand hierop reageren?).

Verder DENK ik, als je rug gewoon keihard aanpakt in de sportschool, je deze misschien (licht) gaat overtrainen, en dit sluipt erin.

Ik denk dat je gewoon moet inleveren op massa en kracht van/op de rug, vanwege het roeien. Het is natuurlijk waar je prioriteiten liggen, maar ik begrijp dat roeien voor jou belangrijker is dan massa en kracht op je rug winnen.

Beeld je maar in: als roeien (in de zin van in een boot) beter was voor kracht en massa ontwikkeling, zou iedereen (althans: ik wel!) gaan roeien in een boot (of op zijn minst in de sportschool ). Je gaat gewoon voor spierconditie van je rug ipv 100% voor massa/kracht
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X