2x per week trainen: fullbody of split of iets anders?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x per week trainen: fullbody of split of iets anders?

Nu ik mijn voeding eindelijk redelijk in orde heb wil ik mijn trainingen ook wat meer optimaliseren. Helaas kan ik maar 2x per week trainen. Ik weet dat je met minimaal 3x sneller/beter resultaat haalt. Op zaterdag en maandag werk ik al behoorlijk intensief (bijna hele dag staan/lopen ook wel wat sjouwen, zie het maar als een extra training) en dan ben ik dus veel te moe om nog fatsoenlijk te trainen. Ik ga nu 2x per week(dinsdag/vrijdag) ongeveer (dik) 1,5 uur (incl warmup en cooling down) naar de sportschool en volg dan een fullbodyschema.

Ik vraag me af of het niet beter is om, ook al ga ik maar 2x per week, een soort van splitschema te maken ook al worden die normaal voor meer dan 2 dagen per week trainen gebruikt.

Misschien zou ik bijvoorbeeld dinsdag iets meer nadruk kunnen leggen op mijn bovenlichaam en de vrijdag op mijn onderlichaam of dinsdag meer nadruk op (=meer oefeningen voor) borst/rug en de vrijdag triceps/biceps/benen. Omdat je je schouders en triceps ook meetraint bij de meeste borstspieroefeningen zou ik die dan de ene dag weg kunnen laten om zo tijd te besparen. Idem voor rug en biceps. Die tijd zou ik dan weer kunnen gebruiken voor extra oefeningen voor mijn borstspieren/rug. Het blijft dan een fullbodyschema maar met minder isolatieoefeningen.

Ik heb al heel wat zitten googelen en heb gezocht op diverse fitness/bodybuildingfora maar heb geen antwoord op mijn vraag gevonden. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen ook al zullen de meesten van jullie 3x of vaker in de week in de sportschool zitten.
    Last edited by Chimaira; 05-04-2009, 11:39.

zou het op fullbody houden, lijkt mij beter als je maar 2x per week gaat.
    en wat jij zegt is dan geen split maar ub/lb
    pak de fullbody uit de trainingsstickies en kun je een mooi resultaat halen met 2x per week trainen met goede voeding en voldoende rust en met veel compoundoefeningen
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

Je kunt kiezen tussen een FB, Ub/lb of push/pull. In die laatste doe je de ene dag alle trekoef, de andere dag alle duwoef.

Jij moet weten op wat je best reageert en wat je liefst doet. Probeer eens iets anders en je zal wel merken als je er iets aanhebt
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Voor 2 dagen fullbody idd, maar ik snap niet waarom je niet gewoon kan trainen op de dagen dat je werkt, het moeilijkste is om je ertoe te zetten maar als je eenmaal bezig ben is het echt wel lekker hoor. Sta soms ook dagen te timmeren (voor erbij) op dak incl. sjouwen enz., het is gewoon een kwestie van willen.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sja misschien heeft het ook wel met een tikje lui/gemakkelijk zijn te maken dat ik maar 2x per week kan/wil trainen. Maandag/woensdag/vrijdag zou ideaal zijn. Maandag werk ik tot 18 uur en als ik dan heb gegeten is het al snel 19 uur. Meteen trainen is ook niet echt goed dus wordt het al snel een uur of 20 voor ik begin. En na het werk ben ik zo kapot dat ik echt niet veel zin heb.
          Mijn benen trainen word dan sowieso al niet veel denk ik en het is ook erg druk in de (kleine maar wel relatief goedkope) sportschool waar ik naartoe ga. Ik moet dan vaak echt kijken wel apparaat vrij is....ook is er weinig plaats/materiaal bij de dumbells/barbells dus het hele programma afwerken duurt dan ook nog langer. Nu doe ik vaak 1 setje oefening A en meteen daarna 1 setje B, dan weer 1 setje A en B dus 2 oefeningen "tegelijk".
          Misschien moet ik maar gewoon een keer proberen om een keer maandagavond ipv dinsdag te gaan en kijken hoe dat bevalt. 3x iets meer dan een uur in de week in plaats van 2x dik anderhalf uur lijkt mij ook wel iets fijner.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X