3e keer willekeurige training?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3e keer willekeurige training?

hey mensjes,

Ik heb een vraagje.
    Ik hanteer een splitschema zodat ik na 2 keer trainen mijn hele lichaam heb gehad.

Ik train minimaal 2x in de week en heeel soms 3 keer.

Is het mogelijk dat ik doe:
    1e avond: Schema A
    2e avond: Schema B

Dan heb ik heel mijn schema/lichaam gehad.

Soms ga ik dan nog een 3e keer trainen in die week.

Kan ik dan doen dat ik dan de spieren doe waar ik iets in achterloop naar mijn idee? Op dit moment mijn armen zeg maar en schouders? Dat ik die een periode op die avond extra train?

Of zouden jullie:
    1e avond: Schema A
    2e avond: Schema B

3d avond: Schema A

Volgende week:
    1e avond: Schema B

etc.

Ik hoor graag van jullie.

groetjes,
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Kunt ook A - B - A - A doen.. Zelf zien hoe je spieren er op reageren en zorgen dat er genoeg rust is.

Je kunt ook een 3 daagse split maken. En dan train je A - B - C, kun je niet genoeg trainen doe je:
    Week 1: A - B
    Week 2: C - A
    ...
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
      Kunt ook A - B - A - A doen.. Zelf zien hoe je spieren er op reageren en zorgen dat er genoeg rust is.

Deze snap ik niet. Dan doe ik A dus veel meer dan B. Elke keer dat ik 3x train train ik 2x a, en 1x b.

Je kunt ook een 3 daagse split maken. En dan train je A - B - C, kun je niet genoeg trainen doe je:
      Week 1: A - B
      Week 2: C - A
      ...
      Hier mis ik in week 2 dus b. Dan krijgt naar mijn idee die groep veel te lang rust en pak ik hem bij een 2x in de week training dus maar eens in de 2 weken. Vind ik niks.

Ik wil minimaal elke groep 1x in de week intensief meepakken.

Maar in ieder geval bedankt

Comment

Hangt er van af hoevaak je 3x in een week gaat trainen.

Is dat 80% wel, dan kun je het wel doen. Ga je bijna nooit 3x, niet

Comment

Ik weet niet wat je dan traint met A en met B maar als je hier nog niet op doelde lijkt me het logischer om dan een ub/lb split te pakken aangezien je maar 2 dagen kunt trainen. Dus dag 1 is dan Upper body en dag 2 lower body. Mocht je dan nog een 3e dag kunnen trainen zou je inderdaad nog wat achterliggende spiergroepen extra kunnen pakken.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Zo iets bedoelde ik inderdaad
            Bij ub/lb kun je nog een ub er bij doen en de volgende week beginnen met lb

Comment

Zou best kunnen, als je maar oppast dat je niet iets gaat overbelasten. Ligt ook voornamelijk aan welke dagen je traint. Iemand die ma, wo traint kan best op vrijdag nog een training doen. Maar als je op ma, do traint en je hebt alleen vrijdag over lijkt me niet zo geschikt.
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Vandaar dat ik zei: "zien hoe je spieren er op reageren en zorgen dat er genoeg rust is."

Comment

Post anders even je schema en de dagen dat je traint, want zo kunnen we je niet echt verder helpen. Als je UB/LB doet en ma,di traint zou ik persoonlijk op vrijdag een soort max effort dag doen op 1 lift ofzo en wat acc. werk doen (bij mij zou dat armen en abs zijn aangezien ik die niet apart train).

B.v.;

Ma; UB
                  Di; LB

wo,do rust (omdat niet anders kan)

vr-week1; max (1rep) deadlift en iso's die achterlopen
                  vr-week2; max (1rep) squat en iso's die achterlopen
                  vr-week3; max (1rep) bench en iso's die achterlopen

Dan is ook niet zo erg als je training mist want de daaropvolgende extra training kan je dan gewoon de volgende pakken van de big3. Zou dit niet doen als je maar 1 dag rust hebt ofzo want denk dat het je zwaar valt als je gaat maxen na een zware trainingsdag net ervoor. Voordeel is wel dat je nu gewoon je 1 rep maxen mooi bij kunt houden en das ook lekker
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                    Post anders even je schema en de dagen dat je traint, want zo kunnen we je niet echt verder helpen. Als je UB/LB doet en ma,di traint zou ik persoonlijk op vrijdag een soort max effort dag doen op 1 lift ofzo en wat acc. werk doen (bij mij zou dat armen en abs zijn aangezien ik die niet apart train).

B.v.;

Ma; UB
                    Di; LB

wo,do rust (omdat niet anders kan)

vr-week1; max (1rep) deadlift en iso's die achterlopen
                    vr-week2; max (1rep) squat en iso's die achterlopen
                    vr-week3; max (1rep) bench en iso's die achterlopen

Dan is ook niet zo erg als je training mist want de daaropvolgende extra training kan je dan gewoon de volgende pakken van de big3. Zou dit niet doen als je maar 1 dag rust hebt ofzo want denk dat het je zwaar valt als je gaat maxen na een zware trainingsdag net ervoor. Voordeel is wel dat je nu gewoon je 1 rep maxen mooi bij kunt houden en das ook lekker
                    Komt goed.Ben met nieuw schema bezig, staat op eigen laptop en die is on the moment gecrashed. Dit is van mijn huisgenoot.NIeuwe schema komt volgende week hoop ik

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X