4 dagen split, goed schema ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Posseltje View Post
    hover is gewoon de oefening plank... lang leve google.
    waarom nog interval? lijkt me intensief genoeg voorlopig dit schema
    Oke had nog gegoogled maar kon hem niet zo snel vinden. Tnx.
    En met die intervals wil ik mijn conditie opbouwen want die is zwaar achteruit gegaan sinds mijn enkelblessure, vandaar .

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Geen idee wat de hover is. Denk dat ze daarmee bedoelen dat je op je buik ligt, en je rug hol trekt en dus effectief met je borst en benen boven de grond "zweeft" en je dus een soort platte "u" vormt. Maar nogmaals, weet het niet.
      En of ze een swiss ball hebben bij jou op de sportschool? Heb geen flauw idee goos.

Interval trainingen kunnen inderdaad, ik zou die dan ook zetten (zoals je al zegt) op woensdag en zondag.
      haha nee kun je idd niet weten. Kan ik die evt nog vervangen door anderen buikoefeningen mocht deze niet aanwezig zijn?

En wat je zei van die obliques dat die meer worden getraind met gewone dan met speciaal daarvoor bestemde oefeningen, kun je dat nog even verhelderen voor dit leek .

Alvast hardstikke bedankt, en ik zal jullie op de hoogte houden de komende 4-6 weken waarin ik dit programma ga uitvoeren!

edit: Interval zal dan wrs zaterdag of zondag worden aangezien ik mijn benen train op dinsdag.

Jan

Comment

Een oblique crunch spreekt je obliques minder aan dan een gewone crunch. Isolatie-oefeningen voor je obliques zijn dus volkomen nutteloos. Overigens heb je zoveel buikspieroefeningen echt niet nodig.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke interessant allemaal!

Oja die gast van het programma zegt de workout te doen in een uur, lijkt me nogal aan de korte kant ? Warmingup iedere set van 5-10 min niet meegeteld.
          Nja goed we gaan ervoor!

Train overigens niet met Whey etc en was dit ook niet van plan maar natural zal ik ook wel groeien als ik genoeg en goed eet hoop ik!

Comment

In een uur is het zeker te halen. Warming up van iedere set 5-10 min? Hoe kom je daar nou weer op?

En als je voeding goed in elkaar steekt heb je die wei niet noodzakelijk nodig nee.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Verkeerd gelezen , een warming up van 5-10 min voor ik met de workout begin.

Dus voor de oefeningen zelf doe ik geen 'opwarm'setje op laag gewicht ?

http://www.realweighttraining.com/rw...lding-workout/ de goede link.
              Last edited by JN85; 10-05-2009, 22:41.

Comment

Voor elke oefening (voor een spiergroep die je nog niet hebt aangesproken) kun je het beste wel nog even een opwarmsetje wegdraaien. Als je borst echter al goed warm is hoef je niet ook nog eens een opwarmsetje flyes te doen bijvoorbeeld.

sigpic

Comment

Vandaag 1e dag getraind ! Ging wel lekker alleen die dips kan ik niet, te weinig kracht. Kan ik die laten varen of moet ik een andere oefening daarvoor in de plaats doen.

Alleen moet ik mezelf ervan overtuigen dat 1x p/w de spiergroepen trainen genoeg is, denk de hele tijd dat 1x p/w te weinig is. Maar als de kenners zeggen dat het genoeg is dan zal dat zeker zo zijn!

Jan

edit: oja is er ook nog een vervang oefening voor de swiss ball crunch ?

Comment

Een vraag over het squatten, er zijn 2 redenen waarom ik die niet met veel gewicht kan doen, 1 mijn enkel is nog herstellende en 2 is er geen squat rek aanwezig.
                    Ik zou wel meer kilo voor de oefening zelf kunnen echter word de barbell dan te zwaar en om daar me te gaan stuntelen om die achter in mn nek te krijgen lijkt me ook gevaarlijk.
                    De bedoeling was die squats zo zwaar mogelijk te doen wat dus niet gaat, moet ik evt een extra oefening legpress erbij doen om de bovenbenen toch wat intensiever te trainen ?

Comment

Originally posted by JN85 View Post
                      Een vraag over het squatten, er zijn 2 redenen waarom ik die niet met veel gewicht kan doen, 1 mijn enkel is nog herstellende en 2 is er geen squat rek aanwezig.
                      Ik zou wel meer kilo voor de oefening zelf kunnen echter word de barbell dan te zwaar en om daar me te gaan stuntelen om die achter in mn nek te krijgen lijkt me ook gevaarlijk.
                      De bedoeling was die squats zo zwaar mogelijk te doen wat dus niet gaat, moet ik evt een extra oefening legpress erbij doen om de bovenbenen toch wat intensiever te trainen ?
                      als je enkel nog herstellend is zou ik het maar rustig aan doen.

Comment

Doe ik ook , vroeg me daarom af of ik de leg press erbij moet doen extra, zou iemand daar zijn/haar visie op kunnen geven?

Comment

Denk dat in jouw geval de leg press beter is omdat je daarbij hoe dan ook niet schommelt. Licht squatten om je enkel iets te trainen voor stabiliteit (denk dat lunges dan nog te ver gaan qua belasting), en daarna behoorlijk leg pressen.

Kijk wel uit, ik weet niet hoe belastbaar je enkel is, dat kun je dus beter overleggen met je arts/fysio.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Denk dat in jouw geval de leg press beter is omdat je daarbij hoe dan ook niet schommelt. Licht squatten om je enkel iets te trainen voor stabiliteit (denk dat lunges dan nog te ver gaan qua belasting), en daarna behoorlijk leg pressen.

Kijk wel uit, ik weet niet hoe belastbaar je enkel is, dat kun je dus beter overleggen met je arts/fysio.
                            Inderdaadd ligt squatten voor stabiliteit doe ik ook nu met 10-15 kilo maar dan ga ik voortaan de legpress erbij doen.
                            Je kunt inderdaad niet weten hoe belastbaar mijn enkel is dus ik ga dat in goed overleg met mijn physio doen!

Bedankt!

Comment

Mooi schema grtzz
                              -- Pain is weakness, leaving your body. --

Comment

@general

Waar kan ik jou full body schema terug vinden thx

gtzz
                                -- Pain is weakness, leaving your body. --

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X