Let's get in shape!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Let's get in shape!

Hallo Allemaal,

Ben nu bijna een jaar aan het kwakkelen geweest met trainen, niet trainen enzov.

Vanaf volgende week wil ik alles wil oppakken en doormiddel van duidelijke doelstellingen en jullie advies en steun om me erdoor heen te slepen.

Weeg nu ongeveer 90 kg en ben 1,70 mijn doelstellingen zijn:

vetpercentage verlagen
    spiermassa behouden(indien mogelijk vergroten)
    vitaliteit vergroten

Mijn trainschema ziet er als volgt uit:

Trainingsschema.
    Kracht training: Cardio training:
    Ma > rug,nek, triceps en buik hardlopen ca. 30 min
    Di > Benen hardlopen ca. 30 min
    Wo > rust hardlopen ca. 30 min
    Do > schouders en buik hardlopen ca. 30 min
    Vrij > borst en biceps hardlopen ca. 30 min
    Za > hardlopen ca. 30 min
    Zo > RUST

Specifieke oefeningen laat ik nog even weg ga gewoon voor elke spier groep door tot dat deze totaal gesloopt is.
    4 sets van ca. 8-12 reps

Ik weet dat ik in dit schema te weinig rust krijg om compleet te herstellen ik probeer ook mijn metabolisme op te krikken zodat ik sneller droog wordt.
    Hierbij komt ook dat herstellende spieren meer energie verbruiken dan herstelde.
    Wil dit volhouden tot dat mijn doelstellingen zijn behaald en dan rustig gaan opbouwen met voeding en training aanpassen.

Als iemand tips of suggesties heeft hoor ik dit graag!

Hardlopen om benen te trainen? Give me a break....

Verder is 'spiergroepen trainen tot ze gesloopt zijn' gewoonweg ruk, net als de verdeling van je schema. Je verknald meer dan je opbouwd. Je kunt niet 'snel ff' gaan trainen, want dit resulteert wederom in kwakkelen. Volgende keer eerder beginnen als je in de zomer een goed figuur wilt hebben, laten we zeggen het hele jaar door?
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

je kan ook op het strand gaan voetballen doet ook wonderen voor je benen.. maar skip wat cardio man.. total onzin zoveel. evenals je voeding. maar dat had je al gehoord

Comment

Veel te ceel cardio mijns inziens. En wat voor cardio doe je? LIT neem ik aan (aangezien je het zo frequent en een een half uur doet)? Ga lekker twee keer per week HIIT doen of zo, is meer dan genoeg en heb je nog meer kans op behoud van spiermassa ook.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by erikv View Post
          Hardlopen om benen te trainen? Give me a break....

Verder is 'spiergroepen trainen tot ze gesloopt zijn' gewoonweg ruk, net als de verdeling van je schema. Je verknald meer dan je opbouwd. Je kunt niet 'snel ff' gaan trainen, want dit resulteert wederom in kwakkelen. Volgende keer eerder beginnen als je in de zomer een goed figuur wilt hebben, laten we zeggen het hele jaar door?

Verder is dat geen goed meetpunt spiergroepen doortrainen tot ze gesloopt zijn is bij mij inderdaad dat ze helemaal naar de klote zijn dat ik er bij wijze van niet meer goed mee kan functioneren... Bij jou zal dat waarschijnlijk misschien wel gewoon 3 setjes van 12 herhalingen zijn of 10 minutjes fietsen ofzo

Comment

bangelijk schema gast
            je maakt zo van die typische blunders die elkéén van ons als beginner heeft gemaakt
            miss kan ik je hier effe helpen

als je split wil doen dan bestaat het niet dat je rug doet en daarna nog iets anders net als bij benen
            als je beide goed hebt aangepakt is er weinig energie over om nog iets anders te gaan doen laat staan nog te gaan hardlopen dus skip dat hardlopen en doe dat op andere dagen waarop je geen spiergroepen aanpakt
            doe ook geen schouders de dag voor je borst wil gaan trainen ik combineer die 2
            voorkant schouders worden volgens mij echt al voldoende meegenomen bij het benchen zowel flat als incline en daar ik veronderstel dat je geen podiumambities hebt zou ik borst trainen en zijkant schouders op 1 dag met daarbij eventueel tricep zo komt er al een dag vrij om te gaan hardlopen
            kun je volgens mij dan bv
            mndg benen
            dinsd borst, zijkant schouders, traps, tricep gaan doen
            woensd rust of hardlopen
            donderdag rug en bicep
            vrijdag rust of hardlopen
            zaterdag rust of hardlopen
            zondag rust

sowieso raad ik je toch 2dagen rust aan vul het in zoals je zelf wil, als je wil gaan zakken in gewicht, droger worden doe dan 4 a 5 setjes 10 tot 12 reps
            die HIT is absoluut een aanrader
            hopelijk heb je hier iets aan alvast good luck
            No means Try Again

Comment

Denk dat als je enkel op woensdag en zaterdag gaat hardlopen, dat dat al genoeg is.
              Vind het nu namelijk veel te veel.

Comment

allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Wil even voorop stellen dat ik niet even snel voor de zomer in vorm wil komen weet ook dat dit langer duurt.
                Waarom heeft dit slopen geen nut?
                ik wil overtollig vet kwijt raken vandaar zoveel cardio om meer te verbranden, en m'n spieren herstellende te houden zodat ze meer energie verbruiken.

Train m'n benen niet doormiddel van hardlopen maar ook krachttraining.

Want hoe raak ik dan het overtollig vet kwijt, kan iemand een opzetje voor me maken?

Comment

Originally posted by LittleJ View Post
                  allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties!

Wil even voorop stellen dat ik niet even snel voor de zomer in vorm wil komen weet ook dat dit langer duurt.
                  Waarom heeft dit slopen geen nut?
                  ik wil overtollig vet kwijt raken vandaar zoveel cardio om meer te verbranden, en m'n spieren herstellende te houden zodat ze meer energie verbruiken.

Train m'n benen niet doormiddel van hardlopen maar ook krachttraining.

Want hoe raak ik dan het overtollig vet kwijt, kan iemand een opzetje voor me maken?

Overtollig vet kun je kwijtraken door minder kcal binnen te krijgen dan je verbruikt, simple as that.

Je spieren herstellende houden zodat ze meer energie verbruiken? Dus je wil je spieren nooit volledig laten herstellen? Overtraining waiting to happen...

Daarnaast heb je al een mooi opzetje gekregen dacht ik zo...
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

clean eten icm onder behoefte eten (afvallen) of op behoefte eten, gaat wat langzamer maargoed je behoud je gewicht wat meer .. 2xpw cardio.. 3x pw trainen lijkt me een prima opzet.

Comment

ga even een nieuw schema maken en aanpassen met jullie tips vervolgens zal ik hem posten en hoor ik graag reacties!
                      alvast bedankt

Comment

Kracht training: //Cardio training:
                        Ma > rug,nek, triceps en buik// hardlopen ca. 30 min
                        Di > Benen
                        Wo > RUST
                        Do > schouders en buik //hardlopen ca. 30 min
                        Vrij > borst en biceps //hardlopen ca. 30 min
                        Za > RUST
                        Zo > RUST

Is dit beter?

Comment

man wat zijt ge hardhorig, zal me nog bij erik moeten voegen qua mening
                          welk deel begrijp je niet dat je na een stevige rugtraining niet kunt gaan hardlopen en er dan de dag erna keihard benen trainen ??
                          dan weer die kwestie dat je wil je schouders de dag voor borst pakken en dan nog es 2x hardlopen ???

doe toch gewoon 3dagen kt en 2dagen cardio ipv van die flauwe kul die jij hier nu weer neerzet
                          tracht je gewoon maar op de goeie weg te helpen dus neem men comment niet te personal op
                          No means Try Again

Comment

Ik had hetzelfde probleem. Dit was mijn ervaring ermee:

Als jij heel hard gaat lopen spreek jij je cardio-vermogen aan dus voor meer longinhoud oftewel uithoudingsvermogen. Al wil men het bekende laatste laagje vet bij de buik wegwerken, werkt voor al joggen op een tempo zodat je nog kan praten met degene die naast je op de loopband zit. Al doe je dit na je krachttraining zal je aan ongeveer 30 minuten echt zeker wel genoeg hebben. Als je alleen cardio doet (dus nog geen krachttraining gedaan die dag) zal je lichaam de ''vetreserves'' pas gaan aanspreken naar ongeveer 20 minuten.

Zorg ook dat je herhalingen ongeveer rond de 12 zitten, maar dat gedeelte is al heel vaak gezegd.
                            Let ook op je voeding, dat hielp bij mij het meest. Eet geen onnodige tussendoortjes, en kijk eens op etiketten het zal je verbazen waar heel veel kcal inzitten. Tja en dan misschien de meest vervelende opmerking die je kan krijgen, matig het alcohol gebruik. het verslapt je spieren er zitten ongelofelijk veel kcal in!!

Kan je ook aanraden om het stukje voeding te lezen op forum!
                            Succes ermee en niet zomaar even ''1 weekie'' stoppen dan is alles voor niks!

Comment

Wat een kutpost Crafty.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X