Trainingen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by crafty View Post
    Dus om even te concluderen. schema 2 volgen beter voor de spieren omdat ze meer rust krijgen, en 2x per week de zelfde spiergroep is overkill van de spier!

Ik had ook vandaag een discussie met een vriend van mij.

Ik vind benen zeer belangrijk om te trainen , hij zegt als je het soms ( 1x in de maand) doet is het genoeg voor je beenspieren ik doe het nu wekelijks (schema 2) is dat slecht ?

Waarom zou je het maar 1x in de maand doen?

Ik zeg, nekschot voor die vriend van je
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zelfs op een origineel HIT-schema pak je je benen toch echt twee keer per maand. Dat is dus ook het absolute minimum (in mijn ogen). En die trainingen moet je echt tot het gaatje gaan. En gezien je klaarblijkelijke aversie van benen trainen betwijfel ik of je daar hard genoeg je best op zou doen om HIT te kunnen laten werken.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        met fullbody doe je misschien 2 oefeningen per spiergroep omdat je alleen zware basisoefeningen doet.

Met een split pak je veel meer oefeningen omdat je dan de spier tijd geeft om langer te herstellen tot de volgende training
        maar met full body geef je dan 48 uur rust en in versie 1 72 uur, nogsteeds te weinig? of kan dat ook per persoon verschillen

Comment

Bij schema een krijgen je spieren zoiezo geen volledige rust, laat staan je CNS.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

CNS?

ik heb die zoekfunctie geprobeerd maar die list alleen maar alle topics waar dat woord waarnaar je zoekt in voorkomt, kan het dus niet vinden..

Comment

Central nervous system. ofwel in het Nederlands centraal zenuwstelsel
              Owner of the Iron Playground.

Comment

hoeveel uur rust moet je minimaal houden voor een spiergroep bij een split voor je CNS?

Comment

ze zeggen 24-48 uur al zijn hier niet veel aanhangers van het cns verhaal

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                    ze zeggen 24-48 uur al zijn hier niet veel aanhangers van het cns verhaal
                    dan geeft schema 1 toch genoeg rust.. 72 uur > 24-48 uur..

Comment

Waarom ben je zo gebrand op schema 1 kerel? En elke dag dat je traint, gebruik je je CNS. Dus nee, daarbij heb je maar een kwart van de rust over een hele week tegenover schema 2.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Waarom ben je zo gebrand op schema 1 kerel? En elke dag dat je traint, gebruik je je CNS. Dus nee, daarbij heb je maar een kwart van de rust over een hele week tegenover schema 2.
                        ik probeer gewoon te begrijpen wat iedereen hier zegt en dat doe ik door middel van wat vragen te stellen.. kan wel overal accepteren wat iedereen zegt maar wil het ook begrijpen zodat ik er zelf wat mee kan doen

Comment

Volg gewoon schema 2, als je te veel traint geraak je overtraint, kun je depressief van worden, slapeloosheid van krijgen... Je moet je lichaam genoeg tijd geven om te herstellen.
                          Hoe meer oefeningen je doet voor een spiergroep hoe langer het duurt vooraleer die spiergroep gerecupereerd is.
                          Ben het eens met Gen over het centraal zenuwstelsel.

Comment

Je hebt vragen en je hebt zagen.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Je hebt vragen en je hebt zagen.
                              sorry gen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...