Snel een spiermassa opbouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Snel een spiermassa opbouwen

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen in dit forum ( dit is ook belangrijk voor mijn antwoord) Ik ben Timo, ik ben 15 jaar, weeg 65 kilo en ben 1.83 cm groot, het rare is dat ik volgens doktoren niet meer groter wordt maar ja....Nu weten jullie ongeveer wie je voor je hebt.

Ik train nu zelf al vanaf de mei-vakantie dus nu ongeveer 13 weken....

Mijn Trainings schema ziet er als volgt uit, elke dag een uur alles bij elkaar:

Maandag(de borst en Biceps):
    - Bankdrukken: meestal zit rond de 65 KG
    - Packdeck: Rond de 30 KG
    - Fly`s: 14 en 16 KG
    - Biceps met Dumbbels(weet niet hoe da heet) rond de 14 KG

Dinsdag( de rug, Triceps en onderarm):
    - Behind The Neck Pulldowns: rond de 35 KG
    - Wrist Curls met Dumbells: rond de 8 KG (ben hier zwak in)
    - Triceps Pushdown: tot de 40 KG

Woensdag: een rust dag, dan doe ik niks!

Donderdag: Hetzelfde als maandag
    VrijdagL: hetzelfde als dinsdag

In het weekend doe ik ook niks....dan laat ik me spieren goed rusten

Dat waren me oefeningen...
    Nu wat ik eet: Ik eet heel boterhammen met pindakaas en voor het trainen eet ik Rauwe eieren (die natuurlijk wel goed zijn en niet verrot ofzo) na het traien ga ik eer goed eten meestal ook weer ene paar boterhammen met pindakaas voor de rest eet ik door de weeks bloemkool, macaronie en vanalles wat iedereen eigenlijk eet....

Heeft iemand nog tips of suggesties om snel te kunnen groeien???

Met vriendelijke groet
    Timo./

Waarom train je je benen niet?

En hoeveel sets en reps doe je? Als je een uur bezig bent met deze hoeveelheid oefeningen ben ik daar wel benieuwd naar.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Mijn benen hoeft ik niet te trainen, die zijn al breed genoeg want ik fiets namelijk elke dag naar school...op versnelling 3 (ook als ik wint tegen heb) en ik fiets per dag ongeveer 1 uur.

Alleen nu in de zomervakantie fiets ik dan wa minder....

Ik doe meestal alles sowiezo 5 keer. Ik ga er morgen eens opletten als ik weer ga trainen

Je hoort het wel van me!

groeten
      Timo./

Comment

En juist omdat je fietst ga je nu je benen erbij trainen.
        Gewoon, omdat wij dat zeggen. En omdat ze anders niet groeien. En omdat het er dan niet uit ziet, als je straks wel 95 kilo weegt.
        Denk aan een lucifer waarop een eikenhoutenkast staat. Je snapt het, geen pan.

Verder ga je de sticky's over training lezen, en leer je snappen waarom je moet trainen in setjes, herhalingen en oefeningen. Tijd en minuten tellen alleen nog maar voor de rust. Voor de rest zijn ze niet boeiend.

Nu wat ik eet: Ik eet heel boterhammen met pindakaas en voor het trainen eet ik Rauwe eieren (die natuurlijk wel goed zijn en niet verrot ofzo) na het traien ga ik eer goed eten meestal ook weer ene paar boterhammen met pindakaas voor de rest eet ik door de weeks bloemkool, macaronie en vanalles wat iedereen eigenlijk eet....
        Dat van die eieren ontgaat me even, waarom precies zo?

Na je training zorg je voor een volwaardige maaltijd: rijst/pasta+groenten+vlees. En dan ook echt vlees, en niet een laf plakkie boterhammenworst op je bammetje. Groenten mag je onbeperkt eten.

Verder zorg je voor een stevig ontbijt, een dikke lunch en een royaal diner.
        Daartussen duw je nog wat boterhammen naar binnen, zodat je om de 2 a 3 uur eet.
        Dagelijks dus een keer of 7/8.

Voor je gaat slapen: kwark. De hele bak. 500 gram. Zonder zeuren.
        Wellicht heet kwark bij jou in de buurt wel platte kaas, dat kan. Het is hetzelfde.
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

dat snelle kan je wel weglaten hehe gaan wel weer wat jaartjes over heen vriend

Comment

Je trainingsschema ga je opnieuw indelen, denkend vanuit spiergroepen.
            Daar denk je oefeningen bij, en kies je uit de trainingssectie leuke variaties op. Ik zou in jouw geval lekker gaan voor 8 tot 12 herhalingen, en 3 setjes per oefening.

Hou bij het kiezen van een oefening reken met al het materiaal op je sportschool, en uiteraard ook met de samenhang van de overige oefeningen.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by pardoelski View Post
              Mijn benen hoeft ik niet te trainen, die zijn al breed genoeg want ik fiets namelijk elke dag naar school...op versnelling 3 (ook als ik wint tegen heb) en ik fiets per dag ongeveer 1 uur.

Alleen nu in de zomervakantie fiets ik dan wa minder....

Ik doe meestal alles sowiezo 5 keer. Ik ga er morgen eens opletten als ik weer ga trainen

Je hoort het wel van me!

groeten
              Timo./
              Ik heb een foutje gemnaakt!

Ik doe bij elke oefening meestal 12 herhealingen en dat doe ik dan 5 keer! Allen bij bankdrukken is dat een uitzondering want daar kom je op een punt waar je soms maar 3 keer kan.

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                Je trainingsschema ga je opnieuw indelen, denkend vanuit spiergroepen.
                Daar denk je oefeningen bij, en kies je uit de trainingssectie leuke variaties op. Ik zou in jouw geval lekker gaan voor 8 tot 12 herhalingen, en 3 setjes per oefening.

Hou bij het kiezen van een oefening reken met al het materiaal op je sportschool, en uiteraard ook met de samenhang van de overige oefeningen.
                Dit Schema wat ik nu heb doe ik pas sinds vandaag daarvoor deed ik andere oefeningen die wel op elkaar lijken alleen werden die dan anders uitgevoert...

En zelf zit ik niet bij een sportschool, ik heb al het matriaal gekocht, dat overgens best duur was

Maar bedankt in ieder geval voor jou nuttige reactie! vooral met dat eten en toch de benen trainen!

En dat miet die eieren, daar zitten veel eiwitten in, mischien snap je het dan?
                Last edited by pardoelski; 10-08-2009, 16:05.

Comment

Dat van die eiwitten in een ei had ik wel eens ergens gehoord ja.

Maar waarom rauw?

Comment

Dat is mij vertelt dat dat beter is...
                    Maar ik drink ze op...ik maak het ei kapot en laat dan het witte gedeelte in een beker lopen hierbij die ik melk en een soort van poedersmaakje zodat ik het rauwe gedeelt niet proef...dit drink dan op, dan wacht ik 20 min en ga ik trainen...Snap je?

Comment

Er is geen enkel nut om het rauw te eten. Er is geen snellere opname of niks. Je hebt een hele kleine kans op salmonella. En die kans vergroot als je grote hoeveelheden ei eet. Op zijn tijd rauwe eieren tot je nemen is niks mis mee, maar standaard elke keer weer is niet slim.

Comment

Dus rauwe eieren vergeten en gewoon goed gaan eten dus?

Comment

Je eieren koken of omeletten van maken kan ook als je eieren wilt.

en ja je moet goed eten rest van de dag.

Comment

-.-

wil je ziek worden ofz.. tuurlijk, in eieren zitten goeden stoffen, maar als je ze rauw eet kan je f*king ziek worden ?! zoiets zie in films... ( rocky balboa.. bv )

Comment

Originally posted by Beekhuizen16 View Post
                              wil je ziek worden ofz.. tuurlijk, in eieren zitten goeden stoffen, maar als je ze rauw eet kan je f*king ziek worden ?! zoiets zie in films... ( rocky balboa.. bv )
                              Wat een fantastische post.
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X