En nóg een schema erbij! 3x/week

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En nóg een schema erbij! 3x/week

Hoi allemaal,

Ik dacht laat ik mijn avond eens nuttig besteden en heb nu dus een schemaatje in elkaar gedraaid. Ik ben uitgegaan van 3x/week en ik wilde ongeveer 7 à 8 oefeningen per x, het moet max ongeveer een uur duren toch?
    In ieder geval, ik hoop allround wat sterker en gespierder te worden, met een beetje nadruk op benen en rug. Buik kan me bij nader inzien toch niet zo veel schelen om er veel meer als 2 oefeningen voor te doen.
    Maar genoeg geklets voor nu, hier volgt het schema, ik zou reacties tips en (opbouwende) kritiek erg op prijs stellen:

Dag 1 – Rug en biceps
    -Bent over row (DB)
    -Seated row (kabel)
    -Pulldown (naar m’n nek, niet hals)
    -Geen mooie naam hiervoor, we hebben in de gym een soort stoeltje waarin je als het ware op je knieën gaat zitten en daarna ga je met je bovenlichaam van (een beetje) rechtop naar beneden en weer terug. Hierbij pak ik 2x10kg in m’n armen als extra gewicht.
    -En we hebben nog een mooie machine, beweging lijkt een beetje op gewone fly, maar dan precies tegenovergesteld, dus krachtzetten naar buiten toe i.p.v. naar binnen en je zit i.p.v. dat je ligt. (snappen jullie het nog?)
    -Curl (DB, alternating)
    -Concentration Curl (DB, evt barbell of maakt dat niets uit?)
    -Pullups

Dag 2 – Borst en triceps (en onderarm en buik, soort rommeldag dit )
    -Chest dip (zonder assist)
    -Bench press (barbell)
    -Incline bench press (barbell)
    -Fly (dumbell en liggend)
    -Lying tricep extension (barbell)
    -One arm tricep extension (DB)
    -Wrist Curl (barbell) (valt misschien beetje uit de boot deze dag, maar volgens mij was er nog wel plek voor)
    -45 deg Side Bend
    -Leg-Hip Raise

Dag 3 – Schouders en benen
    -Behind neck press (Smith, of is dit beter om met barbell te doen?)
    -Front raise (DB, alternating)
    -Shrugs (DB)
    -Squat (barbell)
    -Lunge (DB/Barbell??)
    -Straight leg deadlift (barbell, ik doe hem niet zo ver door als op exrx, is dat erg?)
    -Seated leg curl
    -Leg extension
    -
    Single leg calf raise met dumbell
    Last edited by Pinada; 11-08-2009, 20:58.

wat je bij rug bedoelt is hyperextensions ( onderrug ) en reverse peckdeck ( achterkant schouders/beetje rug )

liever pulldown voorlangs
    waarom pullups na biceps, is een rug oefening hoor

chestdip zal ik niet doen, begin met bankdrukken
    je zal evt een decline db press bij kunne doen of smal bankdrukken

neckpress kan, los is wel beter, maar ook gevaarlijker vindt ik
    mis kuiten!!!
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

He bah, kan ik hem nou niet meer editen? Ik zie dat ik bij de benendag m'n kuiten vergeten ben: Single leg calf raise met dumbell

Comment

Originally posted by snakechaser View Post
        He bah, kan ik hem nou niet meer editen? Ik zie dat ik bij de benendag m'n kuiten vergeten ben: Single leg calf raise met dumbell
        Na vijf minuten kun je je post niet meer editten, maar ik heb hem er even bijgezet voor je.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Na vijf minuten kun je je post niet meer editten, maar ik heb hem er even bijgezet voor je.
          Dankje!

Bedankt voor de reactie bodybuildr!

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
          liever pulldown voorlangs
          Ok dankje, ik krijg daar altijd de neiging om krom te trekken maar zal wel iets minder gewicht gaan doen dan.
          waarom pullups na biceps, is een rug oefening hoor
          Uhm, waarschijnlijk omdat ik er pas op het eind aan dacht Volgorde van het schema moet ik nog naar kijken, tot nu toe enkel aan de oefeningen zelf aandacht besteed.
          chestdip zal ik niet doen, begin met bankdrukken
          Bedoel je qua volgorde die dag, of in het algemeen niet?
          je zal evt een decline db press bij kunne doen of smal bankdrukken
          Was het niet op dit forum dat ik las dat decline voor de borst onzin was, omdat het toch dezelfde spier was? Decline DBpress zou dan op dag 2 zijn?
          neckpress kan, los is wel beter, maar ook gevaarlijker vindt ik
          Dan buffel ik eerst wel even met de smith kan later altijd nog wel overstappen.

He, nog even algemeen vraagje. Zou dit schema te doen zijn in +/- uurtje per keer? En klopt het dat je na een uur beter kunt stoppen als door kunt trainen voor je 'resterende' oefeningen?
          Last edited by snakechaser; 11-08-2009, 21:24.

Comment

Dankje!

Bedankt voor de reactie bodybuildr!

Uhm, waarschijnlijk omdat ik er pas op het eind aan dacht Volgorde van het schema moet ik nog naar kijken, tot nu toe enkel aan de oefeningen zelf aandacht besteed.

Bedoel je qua volgorde die dag, of in het algemeen niet?
            helemaal niet, is verrot voor je schouders ( persoonlijk ) en voegt niet veel toe
            Was het niet op dit forum dat ik las dat decline voor de borst onzin was, omdat het toch dezelfde spier was? Decline DBpress zou dan op dag 2 zijn?
            onzin decline legt meer nadruk op de onderkant, is een goede oefening, dan zou je ook geen incline moeten doen, is ook dezelfde spier
            Dan buffel ik eerst wel even met de smith kan later altijd nog wel overstappen.
            is goed, doe zelf ook neckpresses in de smith, los begin ik niet aan, 1x het gewicht niet kunnen drukken en je bent de lul

He, nog even algemeen vraagje. Zou dit schema te doen zijn in +/- uurtje per keer? En klopt het dat je na een uur beter kunt stoppen als door kunt trainen voor je 'resterende' oefeningen?
            licht eraan hoeveel setjes je doet?
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

vergeet niet regelmatig je achterkant schouders te trainen, is erg belangrijk, zie namelijk geen oefening ervoor. behalve reverse peckdeck, maar weet niet zeker of je die bedoelt?
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Super bedankt kerel, zal het schema ook nog ff voorleggen aan m'n fitness instructeur, kijken of hij nog wat op-/aanmerkingen heeft. Ik doe normaal gesproken 3 setjes. Ik wil ook nog wel eens van die supersets doen dus dan gaat het wel rap genoeg hoop ik. (Nou hoop ik dat ik goed onthouden heb dat supersets betekent verschillende oefeningen direct na elkaar)
                Last edited by snakechaser; 11-08-2009, 21:31.

Comment

vergeet niet regelmatig je achterkant schouders te trainen, is erg belangrijk, zie namelijk geen oefening ervoor. behalve reverse peckdeck, maar weet niet zeker of je die bedoelt?
                  Cable standing crossrow heb ik ooit eens een paar keer gedaan, die geschikt?

Comment

Super bedankt kerel, zal het schema ook nog ff voorleggen aan m'n fitness instructeur, kijken of hij nog wat op-/aanmerkingen heeft. Ik doe normaal gesproken 3 setjes. Ik wil ook nog wel eens van die supersets doen dus dan gaat het wel rap genoeg hoop ik. (Nou hoop ik dat ik goed onthouden heb dat supersets betekent verschillende oefeningen direct na elkaar)
                    hij zal zeggen '' die oefeningen zijn voor gevorderden, is niks voor jou, ik zal wel ff een schema voor je maken ''

uurtje moet makkelijk kunne, helemaal maar met 3 sets

het is wel goed om het rond het uur te houden, dacht dat na 47min +/- de hormoon cortisol vrijkomt en dat is spierafbrekend
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Cable standing crossrow heb ik ooit eens een paar keer gedaan, die geschikt?
                      sorry ken ik niet
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X