FB en Split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FB en Split

Na een week of 8 รก 9 een 'fullbody' schema te hebben gehanteerd even een korte reflectie en een nieuw schema. Lang niet altijd was het een fb omdat ik er achter kwam dat ik teveel wilde in 1 training en dat dat vaak niet haalbaar was. Dus uiteindelijk werd het regelmatig nog een soort splitschema, maar goed.

Al met al reageerde ik wel goed op de oefeningen, toch voel ik wat gewenning van de kant van mijn lichaam. Het schema was ook enigzins gebasseerd op mijn splitschema's dus dat kan kloppen. Nu wil ik toch iets anders en ik kwam een schema van GeneralIX tegen in de blog van DSO. Niet sportief om hem over te nemen, maar hij sprak me wel aan en ik heb relatief weinig ervaring met nieuwe oefeningen en combinaties daarvan in een schema dus het leek me handig eens een goed schema 'over te nemen' om nog eens wat rond te snuffelen.

Mijn stats op het moment:
    1.83 m
    78 kg
    bf: ?

Squat: 90 kg ATG
    DL: 4 * 90 kg & 2 * 100 kg
    Bench Press: 8 * 70 kh

Hieronder het schema wat ik wil gaan volgen.

Dag 1
    Squat, leg curl, bench, pulldown, MP, shrug, db curl, skull crusher, crunch

Dag 2
    Deadlift, leg press, C&P, incline bench, Face pull, calf raises, dippen, bb curl, cable crunch

Dag 3
    Sissy squat, lunges, decline bench, db row, db shoulder press, chins (smalle greep), triceps extensions, cable bicepscurl, machine crunch.

Een schema waar toch iets anders in voorkomt. De sissy squats wilde ik altijd al keer toevoegen, al wel eens geoefend en lijkt me beroerd om met gewichten te doen vanwege je evenwicht. Cleans and presses ook al eens gedaan en rete heftig.

Bij dag 2 heb ik de BOR eruit gevist omdat ik die altijd al deed en een nieuwe, de face pull, in verwerkt.

Zo zou het er uit moeten gaan zien.