FB en Split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FB en Split

Na een week of 8 รก 9 een 'fullbody' schema te hebben gehanteerd even een korte reflectie en een nieuw schema. Lang niet altijd was het een fb omdat ik er achter kwam dat ik teveel wilde in 1 training en dat dat vaak niet haalbaar was. Dus uiteindelijk werd het regelmatig nog een soort splitschema, maar goed.

Al met al reageerde ik wel goed op de oefeningen, toch voel ik wat gewenning van de kant van mijn lichaam. Het schema was ook enigzins gebasseerd op mijn splitschema's dus dat kan kloppen. Nu wil ik toch iets anders en ik kwam een schema van GeneralIX tegen in de blog van DSO. Niet sportief om hem over te nemen, maar hij sprak me wel aan en ik heb relatief weinig ervaring met nieuwe oefeningen en combinaties daarvan in een schema dus het leek me handig eens een goed schema 'over te nemen' om nog eens wat rond te snuffelen.

Mijn stats op het moment:
    1.83 m
    78 kg
    bf: ?

Squat: 90 kg ATG
    DL: 4 * 90 kg & 2 * 100 kg
    Bench Press: 8 * 70 kh

Hieronder het schema wat ik wil gaan volgen.

Dag 1
    Squat, leg curl, bench, pulldown, MP, shrug, db curl, skull crusher, crunch

Dag 2
    Deadlift, leg press, C&P, incline bench, Face pull, calf raises, dippen, bb curl, cable crunch

Dag 3
    Sissy squat, lunges, decline bench, db row, db shoulder press, chins (smalle greep), triceps extensions, cable bicepscurl, machine crunch.

Een schema waar toch iets anders in voorkomt. De sissy squats wilde ik altijd al keer toevoegen, al wel eens geoefend en lijkt me beroerd om met gewichten te doen vanwege je evenwicht. Cleans and presses ook al eens gedaan en rete heftig.

Bij dag 2 heb ik de BOR eruit gevist omdat ik die altijd al deed en een nieuwe, de face pull, in verwerkt.

Zo zou het er uit moeten gaan zien.

Echter heb ik 1 probleem, en dat is dat mijn trainingsdagen bestaan uit maandag, woensdag en donderdag of maandag, dinsdag en donderdag. Wat inhoudt dat 1 keer een fb prima moet lukken, maar de andere 2 trainingen komen een dag na elkaar dus kom ik niet aan voldoende rust.

Dus:
    Dag 1: fb
    Squat, Deadlift, leg press, C&P, incline bench, Face pull, calf raises, dippen, bb curl, cable crunch

Dag 2: Split
    Sissy squat, lunges, decline bench, db row, db shoulder press, Shrug,

Dag 3: Split
    DL, chins (smalle greep), dumbell kickback, cable push down, cable bicepscurl, dropset concentration curl, hanging crunch.

Zo moet het er ongeveer uit gaan zien. Dus dag 1 een fb. Dag 2 een relatief zware split en dag 3 een rug en zware arm.

Comment!!???

Verder wil ik wat hardlopen toevoegen in verband met conditie opbouw omdat zaalvoetbal weer begint.

Mijn voeding was afgelopen week tot 2 weken een ramp, ik heb bewust dirty bulk gedaan en heb (geloof het of niet) aardig wat vet aangezet. Mijn vriendin en moeder wezen me erop, hehe. Komende week zal ik weer wat gestructureerder gaan eten en zal mijn voeding bestaan uit betere voeding. Dus we gaan er weer helemaal tegenaan!!
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Toevoeging:

Ik wil het gaan uitvoeren met 5 sets van 5, tot max 6 reps.

Dit omdat ik eens los wil van het vaste stramien van 3 * 8 of 3 * 12 die ik tot nu toe altijd gehanteerd heb.

Comment

Als je van 8 of 12 reps af wil ga je toch een keer wendler's 5,3,1 proberen?
      Tenminste dat is wel een kracht schema maar weet niet precies wat je wil.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
        Als je van 8 of 12 reps af wil ga je toch een keer wendler's 5,3,1 proberen?
        Tenminste dat is wel een kracht schema maar weet niet precies wat je wil.

Kracht is zeker niet mijn doel, leuk om eens je progressie qua gewichten te checken, maar massa is mijn daadwerkelijke purpose

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X