Hallo,
Ik ben 32 jaar en fitness nu meer dan een jaar een drietal dagen per week. Ben begonnen met een algemeen programma en dan de laatste maanden een splitprogramma eerder gericht op droog trainen.
De komende maanden zou ik eerder op massa willen trainen. Onderstaand schema heb ik nu uitgewerkt om de komende week te testen maar verdere richtlijnen zijn uiteraard welkom.
maandag : borst + triceps
flat bench press
incline dumbbell press
flat dumbell flys
pec dec
close-grip bench press
triceps pushdown
reverse single arm extension
woensdag : rug + biceps
lateral pull down
machine mid rows
one-arm bent over rows
upright rows
dumbbell preacher curl
dumbbell concentration curl
dumbbell hammer curl
vrijdag : benen + schouders
squats
leg press
seated leg curl
seated leg extensions
front plate raise
lateral raise
bent-over rear lateral raise
Sets dacht ik aan 10 - 8 - 6 - 6.
Vroeger trainde ik 12 - 10 - 8 en nam ik telkens een zwaarder gewicht, is dat ook nodig als je meer op massa traint. Of neem je dan beter van in het begin zwaarder?
Op dinsdag en donderdag ga ik een uurtje of lopen of zwemmen en train ik thuis mijn buikspieren en één keer per week mijn onderrug.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben 32 jaar en fitness nu meer dan een jaar een drietal dagen per week. Ben begonnen met een algemeen programma en dan de laatste maanden een splitprogramma eerder gericht op droog trainen.
De komende maanden zou ik eerder op massa willen trainen. Onderstaand schema heb ik nu uitgewerkt om de komende week te testen maar verdere richtlijnen zijn uiteraard welkom.
maandag : borst + triceps
flat bench press
incline dumbbell press
flat dumbell flys
pec dec
close-grip bench press
triceps pushdown
reverse single arm extension
woensdag : rug + biceps
lateral pull down
machine mid rows
one-arm bent over rows
upright rows
dumbbell preacher curl
dumbbell concentration curl
dumbbell hammer curl
vrijdag : benen + schouders
squats
leg press
seated leg curl
seated leg extensions
front plate raise
lateral raise
bent-over rear lateral raise
Sets dacht ik aan 10 - 8 - 6 - 6.
Vroeger trainde ik 12 - 10 - 8 en nam ik telkens een zwaarder gewicht, is dat ook nodig als je meer op massa traint. Of neem je dan beter van in het begin zwaarder?
Op dinsdag en donderdag ga ik een uurtje of lopen of zwemmen en train ik thuis mijn buikspieren en één keer per week mijn onderrug.
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment