Moeie benen sinds 1,5x lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Moeie benen sinds 1,5x lichaamsgewicht

Ik vroeg me het volgende af.

Sinds een tijdje zit ik met mijn benen trainen (doe ik op de legpress) over de 1,5x mijn lichaamsgewicht. Maar sinds die tijd, ben ik echt als ik klaar ben met mijn 3 setjes helemaal dood.

Dat is op zich nog niet zo'n probleem, maar ik heb nu telkens het gevoel dat ze echt nog moe zijn als ik 2 dagen later ze weer train. (ik doe fullbody 3x in de week)

Wat ik mij dus afvroeg... is dit normaal? Betekend dit dat ik mijn benen minder vaak moet trainen (split) of moet ik juist vooral zo doorgaan op mijn benen trainen tot het weer beter gaat/ ik sneller herstel?

(ik heb trouwens een beetje hetzelfde met mijn schouders trainen, niet dat ik daar 1,5x mijn gewicht doe hoor, maar dat ik sinds ik hoger zit in het gewicht voor mijn gevoel slomer herstel)

Ik hoor graag jullie mening
    Fear is the mind killer

Op zich niet vreemd lijkt me, dat als je het gewicht omhoog gooit dat je langer tijd nodig hebt om te herstellen. Heb je verder belastend werk voor je benen en schouders? Of doe je ernaast een andere sport? Anders zou het kunnen dat deze spiergroepen te weinig rust krijgen?

Hoe lang ben je al bezig? Ik ben zelf geen voorstander van Full body drie keer per week. Ik zou eerder voor de low body/ upper body of een split gaan. Maar voor een beginner is een full body weer stukken beter...

Wat kan helpen is een cooling down, op een loopband of fiets...
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik ervaar hetzelfde met mijn benen, echter train ik ze maar 1 keer in de week.
      Deze training is echter zo heavy en zwaar dat na 7 dagen rust ze nog niet echt volledig zijn hersteld. Moet wel zeggen dat ik enorm veel fiets.

Ik bijt mij er gewoon doorheen. Je benen zullen zich na verloop van tijd gaan aanpassen, maarja, dan wordt het tijd om het gewicht wat te gaan verhogen.

Comment

Je traint ze goed dat blijkt uit dat je dood bent na je setjes... Je herstel is knudde... Zoek uit waarom.. Je spieren moet na 48uur helemaal zijn hersteld....Slomer herstel duid aan dat je iets te kort komt....Alleen jij kunt weten wat...

Comment

d8 altijd dat na 3dagen (72uur) je spieren pas helemaal herstelt waren.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Ligt er denk ik maar net aan hoe je met de sport bezig bent en hoeveel je eraan doet om te herstellen.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
              Voor je vermoeide gevoel?.... Nou Blokkie, je kan nog wel s gelijk hebben ook... Ik weet nu ook even niet hoe ik aan die 48 uur kom... Ik ga zoeken, wil wel weten waar ik zo mee verward ben..Thanks IjsBlok vent..

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                Is bij iedereen verschillend.
                Mijn borst, benen,kuiten voel ik na 3 dagen nog de rest is dan bijna herstelt.

Herstellen van je spieren zal toch voor een groot deel bij je voeding liggen.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                  Ik ervaar hetzelfde met mijn benen, echter train ik ze maar 1 keer in de week.
                  Deze training is echter zo heavy en zwaar dat na 7 dagen rust ze nog niet echt volledig zijn hersteld. Moet wel zeggen dat ik enorm veel fiets.

Ik bijt mij er gewoon doorheen. Je benen zullen zich na verloop van tijd gaan aanpassen, maarja, dan wordt het tijd om het gewicht wat te gaan verhogen.
                  Ik heb hier soortgelijke ervaringen. Train mijn benen ook 1 x per week zwaar en dan ook nog eens 1 x per week zwaar deadliften op de rugdag. Heb dan 4 dagen echt last van trekkende spierpijn in mijn hele onderlichaam en abs!
                  Heb daarbij ook een staand/lopend beroep dus ik gebruik mijn benen ook vaak.
                  Voor benen gebruik ik ongeveer 1,5 tot 2 x mijn lichaamsgewicht.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

IjsBlok ik moet je gelijk geven.. Ik ben in de war.. Het laatste stuk herstel (supercompensatie) is voorbij de 100%, en duurt langer.. En ja dat willen wij he... Het eerste stuk (50%- ) om zomaar te zeggen gaat erg snel, daarna gaat het steeds trager en trager.. De beschadigde spier geeft n inpuls om nieuwe eiwitten aan te maken, en is niet alleen bezig het verlorene aan te vullen,maar ook om iets extra op te bouwen..Om weer sterker te zijn, en jouw training beter aan te kunnen... Sorry IJsBlok, mijn fout....

Comment

Vergeten we niet iets heren???

Wat dacht je van het zenuwstelsel, je aanhechtingen, je gewrichten, je pezen????

Ook die hebben rust nodig, en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat die na 48 of 72 uur herstelt zijn. Het hangt er allemaal maar vanaf.
                      Hoeveel rust je?
                      Hoe zwaar train je?
                      Hoe zit het met je voeding?
                      En met je vitamines en mineralen?

Met andere woorden zijn er gewoonweg geen vaste richtlijnen die kunnen bepalen voor jou wat het beste is.
                      Daar moet je zelf achter komen, en dat doe je echt niet in een paar maanden, daar gaat een lange tijd overheen en ook heb je ook het een en ander aan ervaring opgedaan die voor jou kunnen bepalen wat het beste werkt.

Comment

Bedankt voor alle feedback. Ik ga het gewoon even proberen om mijn benen niet elke keer mee te pakken. Kijken of dat helpt. Ik zal toch binnenkort wel aan de upper/lowerbody split gaan, dus daarin zal dan niet zoveel veranderen.

Maar op het moment vind ik het nog wel even lekker om mijn borst, rug, biceps en triceps lekker elke keer mee te pakken.

En ik zal inderdaad ook nog eens ff goed naar mijn voeding kijken. Het zou best kunnen dat ik de laatste week net ietsje minder proteines binnen heb gekregen.
                        Fear is the mind killer

Comment

Valt niemand het op dat hij legpressed in zijn FB schema en niks zegt over squats............

Dat hele herstel 48/72 uur verhaal is veel te makkelijk gezegd. Als je je helemaal verrot traint ben je soms gewoon nog helemaal vertieft 4 dagen later, je hebt gewoon van die dagen dat je training super is en je onverwoestbaar voelt en dan ram je jezelf de grond in en daar zul je soms voor moeten boeten.

Als je in 72 uur max herstelt zou zijn betekend het dat je maandag nieuw PR deadlift, di en wo rust, dan zou je donderdag weer een PR zetten. Lijkt me toch niet tenzij je weinig DL.
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X