Nieuw schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema

Dit is mijn 5e schema, over 2-3 weken wil ik weer switchen.

Dag 1. Borst, schouder.
    Bench press: 10,8,8,6
    Incline dumbell press: 15,15,15
    Fly's(liggend): 12,12,12
    Shoulder press: 10,8,8,6
    Upright rows: 10,8,8,6
    Tricep Pulldown: 10,8,8,6
    Situps verzwaard: 30,30,30,30
    Leg lift: 15,15,15,15
    Crunches: 10,10,10

Dag 2. Rug, biceps.

Leg extensions: 10,8,8,6
    Rug buigen: 12,12,12,12
    Smalle pullups: 8,8,8,8
    Lat pulldown: 10,8,8,6
    Row: 10,8,8,6
    Barbell curl: 10,8,8,6
    Dumbell curl liggend: 8,8,8
    Hoge pulldown(buik): 20,20,20,20
    Leg lift: 20,20,20
    Diagonal crunches: 20,20,20

Dag 3. Borst, schouder.
    Incline Dumbell press: 12,12,12,12
    Dumbell press: 12,12,12,30
    PEctoral: 15,15,15,30
    Flys: 12,12,12
    Dumbell heffen zijwaarts:12,12,12
    Cross(zijwaarts heffen): 12,12,12
    Dumbell heffen (voorw): 12,12,12
    French press: 12,12,12
    Lage pulley tricep: 12,12,12
    Crunches(op bal): 30,30,30
    Sit ups verzwaard: 30,30,30

Dag 4. Rug, biceps.
    Deadlift: 12,12,12,12
    Leg extension: 12,12,12
    LEg Curls: 12,12,12
    Staands kuitspier: 12,12,12
    Lat pulldown: 12,12,12,12
    Omgekeerd lat pulldown: 12,12,12
    Row: 12,12,12,30
    Concentration curl: 12,12,12
    Dumbell curl: 12,12,12,30
    Dumbell zijwaarts buigen:30,30,30
    Rotary torso: 20,20,20,20

Sorry als ik niet alle namen precies weet.

Iemand nog een leuke suggestie voor de komende 6-8 weken, of aanpassingen op dit schema?

Denk vooral dat het weer tijd word om wat minder herhalingen te maken?

Bvd.

Misschien handig als je de gewichten erbij vermeld... verder snap ik niet zo goed waarom je bij de een 4 setjes doet, en bij de andere 3. Waarom bij de een setjes van 30, bij de andere van 4x12, 12,8,8,6 etc.

Ik weet niet of hier een bepaalde gedachte achter zit?

Ennuh... elke keer buikspieren... ik moet er niet aan denken.
    Verder zie ik geen benen?
    Fear is the mind killer

Comment

Benen?
      Of voetbal je, dan hoef je geen benen te doen.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        Misschien handig als je de gewichten erbij vermeld... verder snap ik niet zo goed waarom je bij de een 4 setjes doet, en bij de andere 3. Waarom bij de een setjes van 30, bij de andere van 4x12, 12,8,8,6 etc.

Ik weet niet of hier een bepaalde gedachte achter zit?

Ennuh... elke keer buikspieren... ik moet er niet aan denken.
        Verder zie ik geen benen?
        Met 10,8,8,6 is het opbouwend gewicht.
        De andere zijn doorgaans zelfde gewicht.

Geen idee waarom zo is, schema is gemaakt door instructeur.

Hiervoor had ik een schema met bijna all oefeningen 3 setjes met hoog gewicht en lage herhalingen.

De benen zitten erbij.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Benen?
          Of voetbal je, dan hoef je geen benen te doen.
          De benen staan erbij(leg curl, leg extensions, kuiten) ik heb alleen de legpress erbij vergeten te zetten, en nee heeft niks met voetballen te maken.

Ik heb een aantal jaar geleden mijn knieschijf doormidden gebroken, en ik heb er elke dag nog last van, maar gaat steeds beter, en gooi meestal nog een extra oefening voor de benen erbij.
          Last edited by Breakmore; 15-12-2009, 14:15.

Comment

Okay, ja ik zie ze nu. Apart dat je ze niet als groep vernoemd bij welke groepen je traint op een dag.

Ik zou in ieder geval eens vragen dan waarom je bij sommige oefeningen 4 sets doet en bij andere 3 en waarom verschillende reps per sets. Ik snap het iig niet helemaal.

Verder heb je nu een beetje benen bij dag 1 en 2 en 4. Dus ik snap de logica daar ook niet helemaal. 3x in de week benen is in ieder geval wel veel lijkt me. Of train je ze elke keer licht voor je knie?

Zoals ik eerder al zei... is lastig in te schatten zonder gewichten. En op welke dag doe je die legpress erbij dan? Want je hebt nu al best wel aardig veel oefeningen per traindag. Ik weet niet hoe lang je ermee bezig bent elke keer?
            Fear is the mind killer

Comment

Okay, ja ik zie ze nu. Apart dat je ze niet als groep vernoemd bij welke groepen je traint op een dag.

Ik zou in ieder geval eens vragen dan waarom je bij sommige oefeningen 4 sets doet en bij andere 3 en waarom verschillende reps per sets. Ik snap het iig niet helemaal.

Verder heb je nu een beetje benen bij dag 1 en 2 en 4. Dus ik snap de logica daar ook niet helemaal. 3x in de week benen is in ieder geval wel veel lijkt me. Of train je ze elke keer licht voor je knie?

Zoals ik eerder al zei... is lastig in te schatten zonder gewichten. En op welke dag doe je die legpress erbij dan? Want je hebt nu al best wel aardig veel oefeningen per traindag. Ik weet niet hoe lang je ermee bezig bent elke keer?
              Ik doe ongeveer een uurtje over een training, kan wat langer of korter zijn.
              Ik ga over een kwartiertje weer trainen, dus zal ff vragenwat het nou voor nut heeft.

Leg press doe ik erbij als mijn benen goed voelen, meestal op dag 1 aangezien er een korte rust periode voorging.

Alleen deze week is het ff wat anders want ik heb vanaf donderdag elke dag getraind, maar alles voelt nog goed dus, why not(ook zo saai niet kunnen trainen ), voor een keerjte maakt vast niet uit.

En hoe bedoel je?, gewichten bij elke oefening zetten?, dat maakt toch niet uit?, 10,8,8,6 is opbouwend, 12,12,12,30,30,30,20,20,20, etc is zelfde gewicht.

En ik weet niet echt de gewichten van all oefeningen uit mijn hoofd.
              Ga altijd gewoon zo zwaar mogelijk om alles nog goed uit te kunnen voeren.

Mvg

Comment

Nou... de gewichten geeft een beeld van hoe ver je bent. Hoe zwaar je traint.
                Als ik zo ff snel tel, doe jij per sessie ongeveer 40 setjes.

Bij 12-10-8 zou je 1 minuut rust tussen de setjes horen te nemen... dat is dus al 38 minuten aan rust.
                Wat je minder dan 22 minuten geeft voor al die setjes om onder een uur te blijven, en dan heb je nog geen eens een warming up of cooling down gedaan. En die setjes van 30 duren alleen nog maar langer.
                En dan tel ik de tijd voor heen en weer lopen, klaar zetten, etc niet eens mee.

Dus ik vraag me dan af hoe je traint, en wat voor gewichten je gebruikt.

En het is gewoon logisch dat hoe meer informatie je verschaft... hoe meer anderen je van dienst kunnen zijn qua advies
                Fear is the mind killer

Comment

Nou... de gewichten geeft een beeld van hoe ver je bent. Hoe zwaar je traint.
                  Als ik zo ff snel tel, doe jij per sessie ongeveer 40 setjes.

Bij 12-10-8 zou je 1 minuut rust tussen de setjes horen te nemen... dat is dus al 38 minuten aan rust.
                  Wat je minder dan 22 minuten geeft voor al die setjes om onder een uur te blijven, en dan heb je nog geen eens een warming up of cooling down gedaan. En die setjes van 30 duren alleen nog maar langer.
                  En dan tel ik de tijd voor heen en weer lopen, klaar zetten, etc niet eens mee.

Dus ik vraag me dan af hoe je traint, en wat voor gewichten je gebruikt.

En het is gewoon logisch dat hoe meer informatie je verschaft... hoe meer anderen je van dienst kunnen zijn qua advies
                  Ok, ik schrijf de gewichten later op.

Sportschool is 20 minuten fietsen(echt hard fietsen), ik kom al buiten adem aan in de sportschool, dan 1 minuut omkleden kan ik al warm aanvangen met de oefeningen.

Ik neem ongeveer 30-45 seconden tussen sets, nooit meer dan een minuut(misschien als ik een keer een niet zo serieuze dag heb, praat ik nog wat etc.), of heel misschien bij mijn laatste set, om nog even voluit te kunnen gaan.

Gewichten moet je ongeveer aan denken.
                  Bankdrukken (10,8,8,6) (1e)40-(2e)45-(3e)50-(4e)55 tot 60

Sorry als ik kortaf en onbeleefd klonk.

Anyways moet nu weg, trainen.

Mvg

Comment

Dan komt het er in mijn ogen op neer dat je workout minstens 80 minuten is. En 20 minuten hard fietsen voor je workout lijkt me sowieso niet echt helpen voor je kt.

30 seconde rust tussen sets terwijl je in gewicht omhoog en reps omlaag gaat lijkt me ook kort.
                    Misschien heb je meer profijt aan je schema een beetje verbeteren/ opstrakken dan aan een nieuw schema opstellen.
                    Fear is the mind killer

Comment

Nou, blijkbaar dus niet, want ben nu al terug(met auto gegaan), 5-10 minuten warming up, en nu al thuis.

Dag 3 precies uitgevoerd volgens schema, heb zelfs nog even gepraat, voelde als een goede training, kon zeker geen extra oefeningen pakken.

Ik denk dat ik doorgaans net over een uurtje zit, 65 minuten of zo, op sommige dagen meer.

Ook even gevraagd wat nou met die herhalingen was, ik was er niet echt met mijn hoofd bij, maar die hoge repetities aan de laatste sets waren dropsets of zo?, en het verschil tussen de herhalingen was om op de ene dag voor kracht te gaan andere voor uithouding vermogen/definitie denk ik, tevens had het iets te maken om de spieren elke keer iets anders te doen, ik had misschien wat beter op moeten letten.

Mvg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X