Soeper schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Soeper schema

Hallo Mohr , het is ons opgevallen dat je al enige tijd geleden voor het laatst hebt gepost op het forum. Waarom neem je niet even de gelegenheid om bijvoorbeeld een vraag te stellen, leden te helpen of gewoon lekker mee te discussiƫren?

Allereerst... waar bemoei je je mee? (kortom, ben weer terug) Ik heb natuurlijk wel de belangrijkere zaken op het forum in de gaten gehouden. (Gameface, gefeliciteerd met je 1000ste post)

Ik ben even afwezig geweest van het forum omdat ik het druk had met andere zaken (op volgorde):
    1 mijn baby
    2 mijn training
    3 mijn "soeper"schema

Met mijn Soeper schema heb ik hulp nodig.

Ik ben mijn schema in excel aan het bouwen. Dit schema moet mijn vorderingen bijhouden en forceren indien nodig.

Hoe werkt het:
    Je vult in:
    - Doel
    - Aantal trainingsdagen
    - Aantal spiergroepen per dag
    - Of je Supersets wil doen
    - Doel wat je wilt verhogen

Hierna kan je de spiergroepen bepalen en de oefeningen die je hiervoor wilt doen. Ook kan je per oefening bepalen of je op herhalingen wilt trainen, bijvoorbeeld voor de kuiten, buik etc).
    Vervolgens druk je op submit (knop komt nog, werk op een mac). De sheet met het schema zal vervolgens verdwijnen. Na 4 weken zal er een melding komen dat het tijd is voor een nieuw schema

De truukjes tot zo ver (oftewel; waarom niet gewoon op een vodje papier, lul?)
    - de eerste oefening voor de spiergroep is altijd een basis oefening.
    - er komt een melding als niet alle spiergroepen vertegenwoordigd zijn (zoals benen!)
    - Er komt een melding als er "teveel" oefeningen op een dag geselecteerd zijn (28 sets op een dag is max)

Vervolgens kom je op de training. Daar staan de oefeningen met de gewichten en herhalingen die je die dag moet doen. Staat er geen gewicht kan je dit ingeven (zal steeds minder vaak voorkomen als je het langer gebruikt). Staat er wel een gewicht maar vindt je dit te licht (of te zwaar) kan je het gewicht overschrijven. Als je klaar bent met de oefening geef je het behaalde herhalingen van de laatste set. Laatste set is altijd tot fail.

Ben je klaar druk je op submit (knop komt nog, werk op een mac).

Truukjes:
    - Haal je je doel komt er 1% op het gewicht. Dus elke training wordt het zwaarder of train je in elk geval tegen je max. (Haal je het doel ruim ga je 5% omhoog)
    - Het laatste behaalde resultaat van de oefening wordt opgeslagen.

Ik vind het zelf prettig werken omdat er meer structuur in mijn training zit. Ook als ik op herhalingen train heb ik nu een doel waar ik naar toe werk. Ik moet wel zeggen dat ik altijd thuis train en het dus makkelijk is dat ik de laptop mee kan nemen.

Waar heb ik hulp bij nodig?
    - Ik wil graag reacties op wat er werkt en wat er mist.
    - Ik denk dat het aantal oefeningen vergroot kan worden
    - De verhoudingen tussen de verschillende herhalingen is:
    15 - 20 50%
    12 - 15 60%
    8 - 12 70%
    6 - 8 80%
    4 - 6 90%
    2 - 4 95%
    1 - 2 100%
    Attached Files
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Je herinnerd de belangrijkste zaak nog idd :P.

Comment

@Mohr, wat is nou precies de bedoeling? Als ik je post leest lijkt het alsof je commentaar wil op een fancy smancy dingetje dat je gebouwd hebt in excel. Maar als ik jouw bestand open zie ik een schema voor een benentraining. Wil je daar commentaar op?
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik wil commentaar op het fancy smancy dingetje. Ik heb even de file geopend en ik snap je commentaar. Ik zal de file bijwerken zodat je eerst op de sheet terecht komt waar je het schema kan ingeven.

De bedoeling is uiteindelijk een excelfile waar "alle" bodynet-kennis in terugkomt....

edit.
        Ik kan de beginpost niet aanpassen?
        Attached Files
        Last edited by Mohr; 31-12-2009, 10:53.
        "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

schema in excel

Ik heb ook wat in excel verwerkt. Alleen laat ik gegevens die voor alle oefeningen gelden weg. In mijn schema is alles is setjes van 12-10-8-6, en met maximaal 1,5 min rust. Die gegevens kan je bovenaan zetten, zie voorbeeld.
          Attached Files

Comment

aangepast

Originally posted by Mohr View Post
            Ik wil commentaar op het fancy smancy dingetje. Ik heb even de file geopend en ik snap je commentaar. Ik zal de file bijwerken zodat je eerst op de sheet terecht komt waar je het schema kan ingeven.

De bedoeling is uiteindelijk een excelfile waar "alle" bodynet-kennis in terugkomt....

edit.
            Ik kan de beginpost niet aanpassen?
            ik zag nu pas de aangepaste versie, ziet er idd heel anders uit...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X