Mijn Schema'tje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Schema'tje

Ik train nu een paar maandjes , als vrij onervaren jongen maar wil nu toch wat doeltreffender trainen

Wat ik nu ongeveer doe is

Dag #1
    Warming up
    (10 minuten rennen ) -- Dit kan ik denk beter veranderen in Crosstrainer ?

Dan Buikspieren > Abdominal crunch > 15x 45 10x50 10x55

Vervolgens doe ik Borst > Chest press > 15 - 10 - 10 (Aantal Kg's weet ik niet uit me hoofd dat heb ik bij meerdere oefeningen)

Maar dan gaan we verder met mijn kuiten > Rotary Calf > Gewicht daar is volgens mij rond de 45-50 kilo die doe ik 3x 15

en deze dag eindigen we met Biceps > Bicep curl > 10x8 10x8 10x10 10x12

Dag #2 zelfde warming up
    Rug > Low row > 15 15 15 (gewicht weer niet bekend -.-')

Onderrug > Op een schuin staand bankje helemaal gestrekt en dan weer laten zakken, 1e 10x en 2e 10x jezelf verzwaren met een schijf van 5kg , 3e 10x met een schijf van 10kg.

Triceps > Arm extension > gewicht rond 45 kg, 3x 15x en op het laagste punt 2 seconden vast houden

Schouders > Shoulder press > 15 > 15 > 10 (gewicht weer onbekend, moet ik echt even op gaan letten)

Nu vraag ik mezelf af of ik niet beter Buik en Triceps samen kan trainen en Rug en Biceps, omdat het me steeds opvalt dat je bij oefeningen van je rug ook lichtelijk biceps traint.

Me Warming up zal ik ook veranderen naar 10 minuten Crosstrainer, aangezien je dan ook je armen opwarmt. En hebben jullie nog meer tips ?

Sorry als het niet helemaal duidelijk is (zou me niet verbazen :P)
    Age 17 / Weight 65 KG / Height 173 CM / City IJmuiden

Ik heb nu dus snel een schema in elkaar gezet , de gewichten waarmee ik train zet ik er morgen gedeeltelijk bij omdat ik het simpelweg niet uit me hoofd weet :P
    Attached Files

Comment

1 Wat is je doel?

2 Gewicht is niet belangrijk, uitvoering juist wel!

3 Probeer trainingsschema's van anderen te bekijken en hun correcties. Want dit is eigenlijk geen beginnen aan :P

4 Je zegt dat je een beginner bent?
      Dan raad ik je aan om 3x in de week een fullbody schema te doen.
      Voor meer info + voorbeeld:
      http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html

Op je vraag van de crosstrainer.
      Je moet gewoon zorgen dat je goed warm bent. Lees niet zweten,
      zodat je voor 100% kan gaan voor je training!

Comment

Mijn doel is vooral breder worden. Gewicht weet ik dat het niet het belangrijkste is, maar ik vind het voor mezelf makkelijk als het erbij staat, omdat ik dan voor mezelf ook progressie hoop te zien met welke gewichten ik lekker train, als ik nu dumbells op 14 zou doen of iets dergelijks train in helemaal niet op me gemak.

Ik zie mezelf niet als een beginner, ik train nu ongeveer 5 maanden bij de sportschool, daarvoor trainde ik thuis een beetje op een Fullbody manier , en moesten we ook afentoe fitnessen voor Rugby (heb ik ruim een half jaar op gezeten). (ik heb ook 2 foto's in me FoBo staan, maar volgens mij mag ik die nergens plaatsen aangezien je 20 posts moet hebbe ? )

Comment

Kijk eens naar het beginnersschema van GeneralIx of kijk eens rond in het forum. Benen moet je ook trainen, deze zijn waarschijnlijk niet je prioriteit maar heel je lichaam heeft er baat bij om verschillende redenen die hier ook al vaak zijn aangehaald.
          Breder worden doe je vooral in de keuken. Bereken het aantal kcal dat je dagelijks nodig hebt en probeer daar boven te zitten, let er vooral op dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Okee , ik neem aan dat het ook slim is om Deadlifts en squats erbij te gooien, Ik vond eerst dat ik daar nog niet klaar voor was, waarom weet ik niet , maar ik train nu wel al aantal maanden, en daarvoor thuis ook afentoe , en bij rugby waar ik toen op zat ook. Dus ik zie mezelf niet echt als beginner.
            Ik denk ook dat een splitschema van 2 of 3 dagen beter is dan een Fullbody (fotos staan in me Gallery)

Maar ik moet me denk het meest zorgen maken over aankomen, daar ga ik me nu ook heel erg op focussen.

Comment

Hoi Harfst, ik heb de foto,s gezien en ja sorry dat ik het moet zeggen maar: je bent wel n beginner hoor.. Af en toe, is geen trainen.. Ja n bulk kun je wel gebruiken.. Je kunt nog best hard groeien dit jaar...Roelinho heeft gelijk kijk even naar dat schema van Generalix.. Benen trainen is heel belangrijk, als je progressie wilt gaan maken....Maak goede schema,s voor voeding en training, je zal zien dat je dan best snel vorderingen maakt.. Echt waar, doen...

Comment

Originally posted by SCFNoSurrender View Post

2 Gewicht is niet belangrijk, uitvoering juist wel!
                Het maakt dus niet uit dat je 50 kg gaat deadliften, terwijl je 200 kg kan? De uitvoering is zeker wel belangrijk, maar het gewicht wat je tilt speelt zeker ook een grote rol. Dus om het gewicht niet belangrijk te noemen.

ik zou zeggen, neem niet een te zwaar gewicht, waardoor je de oefeningen niet meer goed kunt uitvoert.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X