Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
als ik jouw was (heb ik zelf ook) zou ik een 3 daags splitschema doen omdat je dat goed kan herhalen, 6dagen dus en dan kan je 1 dag rusten of vrij trainen!
Man gentjuh, waarom zou ik naar jou luisteren terwijl je zelf nog met achterlijke vragen komt, je bent pas begonnen met sporten en hebt de kennis nog niet om anderen te informeren.
2 dagen split zou ik upperbody/lowerbody doen en dan op ma di / do vr
4 dagen split heb je een extra dag om te verdelen. En kun je meer rust pakken per spiergroep, of een aparte dag voor achterlopende spieren nemen.( wat overigens voor beginners bullshit is)
Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280. Go heavy or go home!
oke dan niet ik weetb dat ik nog noob ben maar tis wel de beste keuze!
Poephoofd
ontopic: bij 2-dagen split is upper en lowerbody inderdaad de meest logische keuze. Bij 4-dagen split kun je extra aandacht geven aan afzonderlijke spiergroepen (dus bijv. borst-triceps, rug-biceps) en dat heb je wel minder bij een 2-dagen split. Je kunt ook, zoals shred eigenlijk al aangaf een 3-dagen split pakken en een dan de 4e dag gebruiken als extra dag voor andere doeleinden. Loopt je grip achter dan kun je bijv. die dag pakken om daar aan te werken. Of wil je je core beter ontwikkelen kun je ervoor kiezen die dag core training te doen. Of misschien inderdaad een spiergroep die eigenwijs is, kan je op die dag extra aandacht te besteden. Je moet dus zelf even kijken wat het beste is.
Ik ben fan van 2 dagen split. Een UB/LB of Push/Pull. Gewoon 4x in de week trainen, geen tijd verspillen aan nutteloze isolatie oefeningen en een hoog totaal volume weg draaien. 4-5 oefeningen per trainingsdag en gaan :P
1 dag alleen duw bewegingen zoals bench press, overhead press, squats
1 dag alleen trek bewegingen zoals deadlift en elke andere rug en hamstring oefening.
Je traint de ene dag alleen je voorkant en andere dag alleen achterkant van het lichaam
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment