3 dagen split schema huidig en nieuw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 dagen split schema huidig en nieuw

Beste BN-ers,

ik volg nu al weer zo'n 5 weken een krachtschema met 3 sets van 6 herhalingen. Ik merk dat ik flink vooruitgang boek in de gewichten wat ik weg druk dus dat is een goede motivatie voor mij. mijn huidige schema is het volgende:

Dag 1
    10 min. warming up op crosstrainer
    Dumbell bench press
    Barbell bench press
    Incline dumbell bench press
    Incline barbell bench press
    Triceps pushdown
    Barbell small grip bench press
    one hand Dumbell overhead triceps
    buik
    30-40 min. fietsen/crosstrainer met hartslag op 150

Dag 2
    10 min. warming up op crosstrainer
    Squat
    Leg extension
    Calf extension
    Seated leg curl
    Shoulder dumbell press
    Side raises
    barbell pull up
    buik
    30-40 min. fietsen/crosstrainer hartslag 150

Dag 3
    Front lat pulldown
    rear lat pulldown
    seated row
    Deadlift
    low cable curl
    dumbell curl
    barbell curl
    buik
    30-40 min. fietsen/crosstrainer hartslag 150

Het doel van dit schema is afvallen maar toch spiermassa behouden. Wat ik merk is dat het afvallen niet super snel gaat maar dat mijn spiermassa opbouwt. Ik denk dat wanneer ik een schema zal maken met alleen maar cardio om af te vallen dat ik de motivatie verlies om door te gaan.

Ik zit dus te denken om weer een schema te gaan doen met 20 herhalingen. Dit heb ik al een paar keer eerder gedaan en ik merkte dat ik meer kilo's kwijt raakte en ik kreeg weer een prikkel want ik had erg vaak spierpijn.

Ook moet ik erbij zeggen dat ik de laatste tijd erg weinig last heb van spierpijn. Het lijkt wel of ik sinds ik whey gebruik geen spierpijn meer krijg. Ik heb het afgelopen dinsdag nog even op de proef gesteld door mijn borst helemaal kapot te trainen maar ik heb er gister en vandaag praktisch geen last van.

Is het een idee om dit schema voort te zetten met 20 herhalingen? zelf zat ik te denken om 3 verschillende full body schema's te maken om de variatie er in te houden. Maar ik ben wel bang dat ik hierdoor spiermassa ga verliezen.

Graag jullie opinie over mijn vorige schema en eventueel advies voor een nieuw schema.

Te veel borst.

Zou niet beginnen met 20 hh-nonsens. Om af te vallen kijk je maar naar je voeding.
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

ik was nog vergeten te zeggen dat ik al een eetschema heb

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...kt-niet-5.html

en 4 borst oefeningen is toch niet zoveel? ok die small grip werkt ook wel op de borst maar dat is toch meer een tricep oefening?

Comment

Originally posted by STED View Post
        ik was nog vergeten te zeggen dat ik al een eetschema heb

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...kt-niet-5.html

en 4 borst oefeningen is toch niet zoveel? ok die small grip werkt ook wel op de borst maar dat is toch meer een tricep oefening?
        4 oefeningen kan wel, maar ik zou de oefeningen wat aanpassen. Je kan bv dumbells gebruiken voor de flat bench press en barbell voor de incline. Dan kan je er nog dumbell fly's bijdoen en evt dips ofzo.
        @ ketIF

Comment

ja ok, ik wist al wel dat ik de fly's mis in het schema maar ik heb me nu even bewust op de 'pump' geconcentreerd. In het volgende schema komt er zeker weer fly's en pull over in. Wat adviseer jij, veel of weinig herhalingen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X