Mijn trainingsschema, zou dit te veel zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn trainingsschema, zou dit te veel zijn?

Hoi!
    Ik heb een vraag over mijn trainingsschema eigenlijk.
    Ik doe nu dit:

Maandag: Boksen
    Dinsdag: “Condition physique” (uithoudingsvermogen – sprinten, en vaak een circuit-training voornamelijk bestaande uit shadowbox, push-ups, medicijnbal overgooien, situps met medicijnbal, “plank” positie, pull-ups, over een bank heen springen, lunges, en ik weet niet hoe het heet maar ik zal het omschrijven, zo met een 10 kg gewicht op je rug en dan je benen wijd en dan omlaag buigen en weer omhoog en zo gedurende 3 minuten, en dan nog met een gewicht van 5 of 10 kg voor je uit omhoog en omlaag).
    Woensdag: Boksen
    Donderdag: “Condition physique”
    Vrijdag: Boksen
    Ik zou er graag nog 2x in de week fitness bij willen doen om wat meer spier te ontwikkelen (full body), het liefst op dinsdagochtend en zaterdagochtend. Denken jullie dat dit te veel zou zijn?

Bedankt alvast.

Wat vindt je trainer ervan?
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Ja die zit alleen altijd te zeuren dat ik meer kracht moet krijgen en minder vet eigenlijk.. Soms moet ik na de training nog wat extra rondjes lopen en situps doen van hem dus dat doe ik dan ook

Comment

Misschien de http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279 eens lezen, het grootste probleem ligt waarschijnlijk bij je voeding.

Durf me over training niet goed uit te spreken, even wachten op de vechtsporters die hier zitten.
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Meer kracht krijgen en minder vet, waarom dan zoveel bokstraining en amper krachttraining.

Explosieve krachttraining lijkt me hier het beste.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Maar is die 'Condition physique' al niet een vorm van explosieve krachttraining?

Comment

Bestaat elke bokstraining uit hetzelfde of is er verandering in boktraining, zijn er bevoorbeeld techniekdagen en dagen dat je op de bokzak traint die afwisselen? Zijn alle trainingen even zwaar?
              Condition physique is erg gericht op cardio denk ik, niet? Dan doe jij veel cardio en weinig krachttraining. Misschien kun je een tijdje condition physique vervangen door krachttraining?

Comment

De bokstrainingen zelf zijn meestal ongeveer zo:
                30-45min inlopen en soms wat sprinten
                Dan springen/rennen op plaats (zo je knieen zo hoog mogelijk enz), wat met armen zwaaien (ja allemaal verschillende dingen met je armen iniedergeval), dan meestal nog wat squats/pushups en dan techniek, daarna situps, uitlopen en stretchen.
                Ja Lukas ik vind het wel een goed idee dat ik dan 1 van de trainingen van condition physique zou vervangen voor krachttraining .

Comment

Originally posted by Liz21 View Post
                  Dan springen/rennen op plaats (zo je knieen zo hoog mogelijk enz), wat met armen zwaaien (ja allemaal verschillende dingen met je armen iniedergeval), dan meestal nog wat squats/pushups en dan techniek, daarna situps, uitlopen en stretchen.
                  Ja Lukas ik vind het wel een goed idee dat ik dan 1 van de trainingen van condition physique zou vervangen voor krachttraining .
                  Ah zo, dan is bokstraining ook veel cardio en vind ik zelf een lange 'inlooptijd' vooraleer er aan de effectieve bokstraining wordt begonnen. Maar dat heeft zijn redenen natuurlijk, moet goed opgewarmd zijn om te boksen.
                  Als je in spiermassa wilt aankomen is het inderdaad een goed idee van je om een condition physique te vervangen door KT. Bekijk het een paar maand eens hoe dat verloopt hé, kun je achteraf de balans opmaken.
                  Succes in ieder geval!

Comment

Originally posted by Liz21 View Post
                    Ligt het nou aan mij of is wordt er bij een bokstraining maar vrij weinig geboxt?
                    Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X