Full body schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Full body schema

BB'ers,

Zit erover te denken om 2 keer per week Full Body te gaan doen als volgt:

1e trainingsdag:
    - benen (Squat + leg press)
    - borst (flat bench press + incline dumbell press)
    - rug (seated high+normal cable row + hyperextension)
    - biceps (seated curl met bankje tot failure + one arm cable curl)
    - triceps (overhead rope + cable triceps extension)
    - buik (crunch of sit ups)

2e trainingsdag:
    - benen (standing calf + deadlift + leg extension)
    - borst (cable chest press + flat dumbell press)
    - schouder (seated dumbell press + cable front raise)
    - biceps (standing high pulley cable curl + rope cable curl)
    - triceps (cable triceps extension with rope + triceps machine)
    - buik (plank holds of leg raise)

Is dit een beetje een goed schema en haalbaar in ongeveer 5 tot 6 kwartier?

Als het moet kunnen de buikspieroefeningen er nog uit (pak ik ook al met andere oefeningen).

Ik zie jullie op- en/of aanmerkingen graag tegemoet.
    30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

maar 1 keer rug en wel 2 keer borst?
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post
      maar 1 keer rug en wel 2 keer borst?
      vergeef me als ik me vergis, maar bij de 2e dag doe ik deadlift en plankholds; volgens mij train ik dan toch ook m'n rug.

Maar je hebt zeker een punt... mits nodig welke oefening(en) kan ik nog switchen en/of inpassen?

misschien moet ik bij de ene dag armen pakken en dan bij de andere dag rug. Is dat een optie?

Comment

Ik zou me redelijk blijven baseren op het beginnersschema uit de stickies.

Hier nog meer inspiratie: Weight Training Workout Templates
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Rug is veel groter dan borst: deadlift en plankholds zijn eerder voor je core, onderrug.
          Zou iedere keer full body doen dus iedere keer ook rug en schouders.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by CorbertCoCo View Post

1e trainingsdag:
            - benen (Squat + leg press)

2e trainingsdag:
            - benen (standing calf + deadlift + leg extension)
            Je doet aan voetballen zeker??
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Heb het nu geprobeerd maar als ik alle spiergroepen goed wil aanpakken kost het me gewoon teveel tijd. Anders ga ik niet met een voldaan gevoel de gym uit. Dus blijf gewoon bij m'n 3 daags split (benen/buik - borst/biceps - rug/schouders/triceps).

Zijn deze combi's goed? Meestal heb ik na het trainen van benen geen energie meer om een andere spiergroep erbij te doen, daarom maar rustig aan buik.

Comment

3 Day Split Workout: Pull / Push / Legs

Lijkt me beter.

pull: rug, achterkant schouders, traps, biceps (,zijkant schouders)
                push: borst, voorkant schouders, triceps (,zijkant schouders)
                benen

Comment

@Roelinho Thanks. zal dit zeker op gaan pakken!

Comment

Originally posted by CorbertCoCo View Post
                    Heb het nu geprobeerd maar als ik alle spiergroepen goed wil aanpakken kost het me gewoon teveel tijd. Anders ga ik niet met een voldaan gevoel de gym uit. Dus blijf gewoon bij m'n 3 daags split (benen/buik - borst/biceps - rug/schouders/triceps).

Zijn deze combi's goed? Meestal heb ik na het trainen van benen geen energie meer om een andere spiergroep erbij te doen, daarom maar rustig aan buik.
                    Moet niet vergeten dat hij bij FB schema's niet de bedoeling is je spieren compleet verrot te trainen, FB schema's zijn gebaseerd op frequentie en niet op maximale verrottrekking van je spieren lol. Je hoeft bij FB schema's niet je spieren tot utter failure te trainen met 3 oefeningen, pak je chest aan met DB presses, 2 werksetjes en klaar (misschien 3 DC style). Meer doen zorgt dat je onderherstelt bent voor de woensdag workout en daar minder op presteerd. Zie het als een golvende lijn, waarbij je bij lage frequentie zoveel mogelijk destruction toebrengt en het lang duurt eer je hypertrofy inkickt en fullbody schema's minder diepe dalen kent, maar dit 3x per week.

Voldaan gevoel is heel subjectief, als jij na een PR op je squats, bench, pullups niet voldaan bent kijk je een beetje verkeerd tegen je trainingen aan lijkt mij. Dat of je traint niet intensief genoeg, hell soms ben ik al voldaan na mijn eerste oefening en dan kom je erachter dat de training pas begint. Kan zijn dat FB trainingen niet voor jou zijn, je bent zeker niet de enige. Maar train voor resultaat niet voor een voldaan gevoel, anders kun je beter een BBB workout gaan doen, dan voel je je tenminste voldaan lijk je nog buff ook en zou je nooit meer benen trainen. Realiseer je waar je voor traint en zorg dat je daar naartoe werkt, als jij pas vindt dat je lekker getraint hebt wanneer je 3 borst oefeningen hebt gedaan en nooit genoegen zal nemen met 1 chest oefening in een FB schema is een FB gewoon niet jouw ding. Easy enuf

Doet me altijd denken aan die mensen die bankdrukken en dan 3 werksetjes doen en elk setje een stripset uitvoeren met 5 negatieven.... want anders zijn ze niet kapot en hebben ze niet lekker getraint (god ik ken er zoveel.....) en dan doen ze dit bij elke oefening (voor borst uiteraard). Vooruit gaan in gewicht is er niet bij en groeien doen ze ook niet, maar ze hebben wel het gevoel kijhard getraint te hebben... en dat hebben ze ook wel

En on a side-note, ik voel me nooit voldaan na benen... alleen misselijk

En zo hoort het
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Je hebt gelijk. Ik denk dat het gewoon mijn ding niet is. Heb hiervoor veel gefietst (wielrennen) en gespinned en dan ben je na een goede training helemaal leeg. Dat is voor mij een voldaan gevoel. Als ik in een nsplit schema 5 kwartier heb gewerkt ben ik ook leeg, maar met een fb niet echt. Denk dat het hem daarin zit. Zegt idd niets over vooruitgang. Maar voor mij is het beter vol te houden als ik er voldoening uit haal. Dus blijf bij een split schema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X