7 sets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 7 sets

Hoi allemaal,

Tijdje redelijk non-actief geweest en dat zal nog wel even voortduren. Erg druk met afstuderen bij de Rabobank waar ik super mijn draai heb gevonden. Maar wel tijdrovend.

Trainen vind ik gelukkig gaatjes voor, of die maken we. Minimaal 3x in de week met zo nu en dan zelfs 4 x.

Ik was al tijden zoekende naar iets nieuws, een nieuwe intensiteit of nieuwe methodes. Pas sprak ik een vriend en die traint sinds kort weer en groeit enorm. Ook veel aanleg maar zijn methode sprak me erg aan.

Normaal gesproken deed ik ongeveer 3 sets van 8. Soms een keer 9 weken 4* 6 of iets dergelijks, maar toch redelijk dit vaste stramien. Dan een periode split en dan fullbody je kent het wel.

Wat vertelde hij:

-Per avond 2 spiergroepen
    -Per spiergroep 2 oefeningen

Dat klinkt heel weinig 2 oefeningen, maar het mooie komt:

-7 setjes per oefening en zo goed als hetzelfde gewicht.

Dus vanavond:
    -Bent Over (dumbell) Row

7 sets van 26 kg, zowel links als rechts 7 keer

-Lat pull down

7 sets

-Preacher curl

7 sets

-Barbell curl

7 sets

Hoe lukt dat? Dat vraag ik me soms ook af omdat het enorm sloopt, maar het voelt enorm goed. Het is een totaal andere vorm van intensiteit en lekkere verzuring.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Sommigen zullen het allicht als onzin verklaren, maar die jongen groeit er gigantisch hard op dus het kan zeker effectief zijn dus ik ga het een periode eens uittesten. Doe het nu 1.5 week en tot nu toe bevalt het uitstekend.

Tot zover weer een korte update van mij:P
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

biceps 14 sets lol
    Groeten

Comment

Heb je dat uit de flex ofzo??
      Stond laatst ook nog 7 sets schema in.

Maar altijd proberen waard!

Hou ons op de hoogte
      Last edited by gain is pain; 30-03-2010, 20:23.
      Make it happen, shock everyone!

Comment

Ja biceos 14 sets dat trek ik ook niet echt. Al de groepen gaan goed behalve biceps, deadliften en dippen.

Dus triceps gaat wel maar dippen wordt hem niet en 7 sets zwaar deadliften ook niet.

Verder gaat het zeker goed. Ik hou jullie op de hoogte! De pomp die je krijgt is in ieder geval om over naar huis te schrijven (wel beetje onzin natuurlijk als je een uur later zelf ook naar huis gaat)

Comment

Doet me ergens denken aan GVT, is het alleen niet. 14 sets voor de biceps? Zou best kunnen, GVT heeft er ook 10 sets voor de biceps, maar dan wel dezelfde oefening.

Weet niet wat meer nut heeft, dit of GVT. Waar haalt je vriend dit vandaan?

Comment

Mensen moeten is stoppen met dat blindstaren op sets en herhalingen ><
            How you like them apples?

Comment

Originally posted by Le0n View Post
              Mensen moeten is stoppen met dat blindstaren op sets en herhalingen ><
              Blindstaren is niet goed, maar een leidraad houden wel.

Ik deed altijd 3 sets, gebaseerd op 8. De laatste keren ga je soms dood bij 4 en pers je de 5e en de 6e eruit, tja..dan is het op maar toch goede training. Dus niet blindstaren maar leidraad is wel goed.

Maar 3 of 7 sets is gewoon een significant verschil, een hele andere intensiteit.

@misterfit: ik heb geen flauw idee hoe hij er bij komt. Maar het leek mij het experimenteren waard om eens wat anders te proberen.

Comment

Vind het geen onzin. Natuurlijk heb je een bepaalde standaard die je vertelt hoe je spieren moet bouwen. Maar het is veel uitgebreider dan jezelf beperken tot bepaalde regels als: eerst grote oefeningen dan kleine, bepaald aantal sets en vaste herhalingen en ga zo maar door. De hoofdreden waardoor een spier zich ontwikkeld is door hem te prikkelen. En dat kan op allerlei manieren. Ook door soms meer ie**************** vreemde manieren. Als je dus iets doet wat je niet gewend bent kan dat best wel iets opleveren. De vraag is dan alleen hoe effectief het is. Als je open staat voor bepaalde dingen zou je het best kunnen proberen. Maar de reden waarom je zoiets niet snel voorbij ziet komen is omdat er vaak wel een bepaalde uitleg achter zit. Bedoel, mensen willen weten waarom ze zoiets doen. Waarom 7 sets in plaats van 3 enzo. En niet van weet je wat, doe is gek, ik probeer gewoon maar wat. Maarja, aan de andere kant, af en toe moet je ook wel eens kunnen experimenteren. Maar heb zelf wel altijd zoiets van je moet wel weten waar je mee bezig bent. En je moet natuurlijk weten hoe je het toe moet passen. Bedoel, 14 sets voor benen kan goed, maar voor biceps is het nogal overdreven.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Vind het geen onzin. Natuurlijk heb je een bepaalde standaard die je vertelt hoe je spieren moet bouwen. Maar het is veel uitgebreider dan jezelf beperken tot bepaalde regels als: eerst grote oefeningen dan kleine, bepaald aantal sets en vaste herhalingen en ga zo maar door. De hoofdreden waardoor een spier zich ontwikkeld is door hem te prikkelen. En dat kan op allerlei manieren. Ook door soms meer ie**************** vreemde manieren. Als je dus iets doet wat je niet gewend bent kan dat best wel iets opleveren. De vraag is dan alleen hoe effectief het is. Als je open staat voor bepaalde dingen zou je het best kunnen proberen. Maar de reden waarom je zoiets niet snel voorbij ziet komen is omdat er vaak wel een bepaalde uitleg achter zit. Bedoel, mensen willen weten waarom ze zoiets doen. Waarom 7 sets in plaats van 3 enzo. En niet van weet je wat, doe is gek, ik probeer gewoon maar wat. Maarja, aan de andere kant, af en toe moet je ook wel eens kunnen experimenteren. Maar heb zelf wel altijd zoiets van je moet wel weten waar je mee bezig bent. En je moet natuurlijk weten hoe je het toe moet passen. Bedoel, 14 sets voor benen kan goed, maar voor biceps is het nogal overdreven.

Ik weet waar ik mee bezig ben. IK was lange tijd op zoek naar iets gepast nieuws. En omdat squatten etc. bij ons lastig is, DL ook wat betreft ruimte moet je andere uitdagingen zoeken.

En in de oefeningen wisselen lukt op 1 of andere manier slecht, ik val vaak terug in oude stramien. Toen ik dit hoorde zag ik het als de uitgelezen kans om wat nieuw te proberen, een nieuwe intensiviteit.

Experimenteren vind ik goed. Ik kan nu straks ook zeggen met onderbouwing of het voor mij bevalt of niet. Dus of je het ooit weer doet.

Comment

d8 dat het in de flex staat, het is weer laat en ik zit weer eens zonder dat ik het wil op BN xD
                    zal morgen eens kijken welke uitgaven het was en waarom 7sets.
                    of mischein kan je vriend het uitleggen waar hij het vandaan heeft.

proberen kan altijd vind ik.
                    suc6 en houd ons op de hoogte
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                      Ik weet waar ik mee bezig ben. IK was lange tijd op zoek naar iets gepast nieuws. En omdat squatten etc. bij ons lastig is, DL ook wat betreft ruimte moet je andere uitdagingen zoeken.

En in de oefeningen wisselen lukt op 1 of andere manier slecht, ik val vaak terug in oude stramien. Toen ik dit hoorde zag ik het als de uitgelezen kans om wat nieuw te proberen, een nieuwe intensiviteit.

Experimenteren vind ik goed. Ik kan nu straks ook zeggen met onderbouwing of het voor mij bevalt of niet. Dus of je het ooit weer doet.
                      Ik zeg ook niet dat je dat niet weet hoor. Was meer in z'n algemeen bedoeld Maar als het idee jou aanspreekt zou ik het gewoon eens proberen. Waarom ook niet? En als het niet werkt kom je daar snel genoeg achter lijkt mij. En dan weet je dat ook gelijk voor de volgende keer.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X