Cut: Voeding- en Trainingsschema SanMaya

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut: Voeding- en Trainingsschema SanMaya

Hallo allemaal!
    Na een hele poos niets te hebben gepost (niet dat ik daarvoor zoveel poste), wel een hele hoop ingelezen, hier mijn nieuwe training- en voedingsschema.
    Beide zijn, aangezien de zomer er weer aan komt, bedoelt voor de cut (ja ja, beachboy allures…).

Ff stats
    Lengte: 1,93m
    Gewicht: 74 kg
    Vet-%: +/- 16% (volgens de calculator bij de stickys, misschien iets te hoog)

Ik ben vanaf vorig jaar maart bezig met BB. Helaas kan ik, omdat ik 15 ben, nog niet op fitness. Mijn trainingsmateriaal is dus vrij beperkt. Ik heb nu dumbbells en op mijn nieuwe kamer komt een chin-up bar. Over anderhalve maand word ik 16 en ga ik meteen op fitness.

Ik heb bij deze post mijn voedings- en trainingsschema gepost, omdat als ik een topic in ‘Trainingsschema’s’ en in ‘Afslanken’ maak, het minder overzichtelijk is.

Opmerkingen en vragen bij voedingsschema
    Een van mijn hoofdvragen over voeding is wat mijn voedingsbehoefte is. Ik heb het geprobeerd te bereken met de calculator, maar daarbij moet je invullen wat je sport en werktoeslag is en die weet ik niet. Zouden jullie me daarbij dus kunnen helpen? Ik zit nog op school, fiets elke dag 40km en qua sport doe ik de dingen die in het trainingsschema Excel staan.

Zoals je duidelijk kan zien is mijn voeding totaal niet geoptimaliseerd voor de cut noch voor een normale trainperiode. Dat komt vooral omdat ik nog thuis woon, natuurlijk vrij normaal voor een (bijna)zestienjarige, maar dat beperkt mijn vrijheid in mn etenskeuze behoorlijk. Mn vraag hierover is dus: Hoe kan ik met ongeveer de dingen die ik nu eet (in ieder geval in die categorie) mijn dagelijkse voedingsbehoefte in de juiste percentages voldoen? (Whey of een andere supps kopen is zeker een optie).

Opmerkingen en vragen bij trainingsschema
    Hoofdvraag: Is dit schema geschikt voor cutten?
    Dat is eigenlijk waar het op neer komt. Zijn de spiergroepen goed over de dagen verdeeld? Zijn deze oefeningen optimaal (gezien de omstandig heden) voor de spiergroepen?

Is de cardio genoeg, of moet er nog meer bij? Anders nog suggesties over de plaatsing van bepaalde elementen tov elkaar? Bijv. benen niet na een cardiodag.

Hoeveel reps moet ik doen? Zomersticky zegt rond de 12, maar met het maximale gewicht wat ik nu heb (ik ga meer kopen) is 15 amper een uitdaging.

Kritiek is van harte welkom, antwoorden en suggesties zeker niet minder!

Alvast bedankt!
    Michiel
    Attached Files

Voeding is butt.

Training opzich goed maar zsm naar de gym is beter.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

27 grammekes aan eiwitten, amai...das nie veel he!

Eiwitten ver8voudigen en vetten minimaal verdubbelen, liever ver3voudigen.
      Uiteraard je Kh's verveellageren om je calorietjes te vriend te houden.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

In de zomersticky staat hoe je de KEV verhoudingen moet opstellen.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

@ shredmaster: Voeding is wat ik normaal doordeweeks zou eten, maar is idd butt. vanaf de dag dat ik 16 ben zit ik in de gym.

@okidoki: 27g eiwitten? Hoe heb je dat berekent?? Als je het aantal grammen optelt kom ik uit op 127..

@wasofski: zal mbdaarvan ff een verbeterde versie maken

Comment

Soow, heb m'n voedingsschema drastisch aangepast.

Eiwitten zijn nog steeds laag (te weinig?), iemand nog handige tips om makkelijk wat grammen eiwit binnen te krijgen en niet te veel kh en vetten?

Eigenlijk moeten de eiwitten hoger en de kh volgens mij lager.

Is de verdeling van KEV ook goed voor een dag van:
            Overdag 2 uur fietsen en school.
            's Avonds trainen of Cardio.

Nog even over het trainingsschema. Volgens logjes van een aantal mensen zijn compoundoefeningen beter voor de cut, omdat die zorgen voor meer [ff de naam kwijt, maar de stof die vrijkomt door te trainen en voor spieropbouw zorgt].
            Compoundschema volgt dus nog.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite van dit lezen en evt ook ff te beantwoorden!

Michiel
            Attached Files

Comment

zo'n beetje iedere sportschool die niet mongolisch is neemt ook wel 15 jarigen aan.

enige die niet 15 jarigen aannemen zijn pussysportscholen met 0 verstand, al het onderzoek duidt op dat het niet schadelijk is voor kinderen/jongeren mits oefeningen goed uit gevoerd worden(wat weer duidt op falende sportschool doordat dit niet vaak gebeurd).

Conclusie: Ga gewoon naar gym want thuis trainen zonder goed materiaal kan je nou eenmaal niet effectief trainen.

Tevens is het zo dat je compound oefeningen er gewoon altijd zoveel mogelijk in moet hebben. In de bulk is het net zo belangrijk doordat je dan voor de echte spieropbouw komt, in de cut eerder zoveel mogelijk spierbehoud.
              Last edited by Unexist; 16-04-2010, 23:27.
              Still shrinking.

Comment

Originally posted by San Maya View Post
                @okidoki: 27g eiwitten? Hoe heb je dat berekent?? Als je het aantal grammen optelt kom ik uit op 127..
                Je moet alleen de eiwitten uit vlees, vis, zuivel, noten en bonen meetellen en dan kom ik op 27 gram. Als je de stickys had gelezen, dan had je dat kunnen weten.

Originally posted by San Maya View Post
                Soow, heb m'n voedingsschema drastisch aangepast.

Eiwitten zijn nog steeds laag (te weinig?), iemand nog handige tips om makkelijk wat grammen eiwit binnen te krijgen en niet te veel kh en vetten?

Eigenlijk moeten de eiwitten hoger en de kh volgens mij lager.

Is de verdeling van KEV ook goed voor een dag van:
                Overdag 2 uur fietsen en school.
                's Avonds trainen of Cardio.

Nog even over het trainingsschema. Volgens logjes van een aantal mensen zijn compoundoefeningen beter voor de cut, omdat die zorgen voor meer [ff de naam kwijt, maar de stof die vrijkomt door te trainen en voor spieropbouw zorgt].
                Compoundschema volgt dus nog.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite van dit lezen en evt ook ff te beantwoorden!

Michiel
                Wederom te weinig eiwitten/vetten en teveel aan koolhydraten, ik tel 115 gram eiwitten dus verdubbelen, 67 gram vet mag ook richting de 100 gram en de rest aan de koolhydraten spenderen.

succes..
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X