Nieuw schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema

Hey allen,

Ik heb alles helemaal omgegooid, gezocht op internet (voornamelijk fitness-island.nl) en daaruit is dit schema voortgekomen:
    Uw mening graag

Trainingsschema:
    1 DAG 1 (BIJVOORBEELD MAANDAG) .................................................. ................................................
    1.1 BORST............................................. .................................................. .................................................. ...
    1.1.1 Dumbell press............................................. .................................................. ..........................
    1.1.2 Dumbell flye.............................................. .................................................. ....................................
    1.1.3 Incline push-ups............................................... .................................................. ............................
    1.1.4 Decline push ups .................................................. .................................................. ........................
    1.2 BICEPS .................................................. .................................................. ...............................................
    1.2.1 Alternate standing curls .................................................. .................................................. .............
    1.2.2 Standing preacher curls............................................. .................................................. ........................
    1.2.3 Concentration curls............................................. .................................................. ...................
    1.3 TRICEPS .................................................. .................................................. .............................................
    1.3.1 Push ups .................................................. .................................................. .................................
    1.3.2 Dippen tussen bankjes........................................... .................................................. .......................

2 DAG 2 (BIJVOORBEELD DINSDAG) .................................................. .................................................
    2.1 RUG .................................................. .................................................. .................................................
    2.1.1 Shoulder shrugs............................................ .................................................. .............................
    2.1.2 Single-arm rows .................................................. .................................................. .......................
    2.1.3 Bent-over rows .................................................. .................................................. .........................
    2.1.4 Supine row .................................................. .................................................. ..................................
    2.2 BUIK .................................................. .................................................. ................................................
    2.2.1 Crunch met handen achter het hoofd .................................................. .........................................
    2.2.2 Reverse crunch .................................................. .................................................. .........................
    2.2.3 Oblique crunch............................................ .................................................. ..............................
    2.3 SCHOUDERS .................................................. .................................................. .....................................
    2.3.1 Front raise............................................. .................................................. ....................................
    2.3.2 Lateral raise .................................................. .................................................. ............................
    2.3.3 Standing dumbbell press .................................................. ......................................................................

3 DAG 3 (BIJVOORBEELD DONDERDAG)........................................ .................................................. ..
    1.1 BORST............................................. .................................................. .................................................. ...
    3.1.1 Dumbell press............................................. .................................................. ..........................
    3.1.2 Dumbell flye.............................................. .................................................. ....................................
    3.1.3 Incline push-ups............................................... .................................................. ......................................
    3.1.4 Decline push ups .................................................. .................................................. ................................
    3.2 BICEPS .................................................. .................................................. ..............................................
    3.2.1 Alternate standing curls .................................................. .................................................. .............
    3.2.2 Standing preacher curls............................................. .................................................. ........................
    3.2.3 Concentration curls............................................. .................................................. ...................
    3.3 TRICEPS .................................................. .................................................. .............................................
    3.3.1 Push ups .................................................. .................................................. .................................
    3.3.2 Dippen tussen bankjes........................................... .................................................. .......................

4 DAG 4 (BIJVOORBEELD VRIJDAG) .................................................. ..........................................

4.1 RUG .................................................. .................................................. .................................................
    4.1.1 Shoulder shrugs............................................ .................................................. .............................
    4.1.2 Single-arm rows .................................................. .................................................. .......................
    4.1.3 Bent-over rows .................................................. .................................................. .........................
    4.1.4 Supine row .................................................. .................................................. ..................................
    4.2 BUIK .................................................. .................................................. ................................................
    4.2.1 Bicycles……………………………………………………………………………………………
    4.2.2 Reverse crunch .................................................. .................................................. .........................
    4.2.3 Crunch met handen achter het hoofd............................................. ...........................................
    4.2.4 Side crunch............................................ .................................................. ..........................
    4.3 SCHOUDERS .................................................. .................................................. .....................................
    4.3.1 Front raise............................................. .................................................. ....................................
    4.3.2 Lateral raise .................................................. .................................................. ............................
    4.3.3 Standing dumbbell press .................................................. .................................................. ........

5 DAG 5 (BIJVOORBEELD ZONDAG) .................................................. ..................................................
    5.1 BUIK .................................................. .................................................. ................................................
    5.1.1 Bicycles.......................................... .................................................. .....................
    5.1.2 Reverse crunch .................................................. .................................................. .................................
    5.1.3 Crunch met handen achter het hoofd .................................................. ....................................
    5.1.4 Side crunch…………………………………………………………………….
    5.2 BOVENBENEN .................................................. .................................................. ....................................
    5.2.1 step ups............................................... .................................................. .........................
    5.2.2 Front lunges .................................................. .................................................. ..............................
    5.2.3 Dumbell squats .................................................. .................................................. ...........................
    5.3KUITEN
    5.3.1Standing calve raises…………………………………………………………………………….
    5.3.2One leg seated dumbbell calf raises……………………………………………………………
    5.3.3One leg floor calf raise………………………………………………………………………….

Te veel? te weinig? zeg het maar

Benen even vaak trainen als de rest!

Incline en decline pushups?? Vervangen door benchpress?

Erector spinae ook trainen..

Edit; Heb je een reden voor deze verdeling over de dagen? En dan heb ik het vooral over borst/biceps/triceps, rug/buik/schouders.
    Last edited by Roy P; 25-04-2010, 18:14.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

fitness-island... zegt al genoeg. Die schema's van hun zijn echt waardeloos. En pak jij maar die 4 dagen schema van falstyr. More = less
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

IK heb nog geen barbellstang, maar ga binnenkort wel kopen.

Benen lopen een beetje voor op de rest, dus die train ik even wat minder.

Comment

Dumbell bench press dan. Benen zul je echt evenveel moeten trainen maar goed volgens mij is dit zinloos ..

Deadlifts?

Ik vraag het nogmaals, waarom deze verdeling?

Comment

Nee geen reden voor deze verdeling :P wat is beter dan ?

Comment

Zal ik het dan zo indelen?:

Maandag
              buik, biceps, rug
              Dinsdag
              Borst, triceps, schouders
              woensdag
              rust
              Donderdag
              Buik biceps rug bovenbenen
              Vrijdag
              borst triceps,schouders, kuiten
              zaterdag
              rust
              zondag
              bovenbenen,kuiten

beter?

Comment

Excuses, ik zag niet dat dumbell press er al instond ..

Met veel rug oef gebruik je vaak je biceps een beetje, net zoals triceps bij borst. Sommigen vinden het fijner om borst/biceps en rug/triceps te trainen, maar het overgrote deel (o.a. ik..) borst/triceps en rug/biceps. Als jij dit fijn vindt moet je het vooral blijven doen, zo niet misschien lijkt dit je wat;

Dag 1 - Borst + triceps + voor-zijkant schouders
                Dag 2 - Benen
                Dag 3 - Rug + biceps + achterkant schouders
                Dag 4 - Rust
                Daarna herhalen. Buik kun je invullen òf op dag 1 + 3, of op dag 2, ligt eraan hoevaak je fijner vindt. Je kunt eventueel ook schouders op dag 2 gooien, maar als je daar flinke spierpijn in hebt en je moet de volgende dag weer je BOR's gaan doen kan dat best moeizaam verlopen .

Even vergelijken met je post hiervoor... Kijk zelf maar of je het fijner vindt die schouders te verdelen. Beenspieren op één dag doen. Trouwens wel je hamstrings trainen!!

Ik ga je verder niet dwingen om benen evenveel te trainen, ik heb mijn best gedaan .

Comment

Waarom wil je zo vaak trainen? Vijf dagen is niet beter dan 3 of 4, volgens mij zelfs slechter, omdat je dan minder rust heb.
                  Zoveel trainen omdat je het leuk vind is geen goeie reden om er vijf dagen van te maken.
                  DL 90kg, SQ 85kg, BP 80kg @ 70kg

Comment

Originally posted by EKdude View Post
                    Waarom wil je zo vaak trainen? Vijf dagen is niet beter dan 3 of 4, volgens mij zelfs slechter, omdat je dan minder rust heb.
                    Zoveel trainen omdat je het leuk vind is geen goeie reden om er vijf dagen van te maken.
                    Zo intensief traint hij nou ook weer niet.. Bovendien krijgt iedere spiergroep gewoon 72 uur rust.

Comment

vaak trainen?

Ik vind hem wel leuk om te doen daar niet van.

Maar als ik het een beetje verdeel, houd ik meer tijd over voor hw endat soort dingen, dus daarom plak ik benen niet bij die andere 2 dagen aan, maar op zondag

Maar als ik zou doen zoals jij aangegeven hebt, zal het dan niet minder groeien?
                      Want ik ben ook vaak bang dat ik te weinig doe.
                      Last edited by FitnessKing; 25-04-2010, 18:51.

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                        Zo intensief traint hij nou ook weer niet.. Bovendien krijgt iedere spiergroep gewoon 72 uur rust.
                        Ok, ik dacht dat je maar 3 of 4 keer per week kon trainen, maar zo kan het dus ook. Weer wat geleerd.
                        DL 90kg, SQ 85kg, BP 80kg @ 70kg

Comment

en Roy, dat schema wat je daar neer hebt geplakt lijkt me idd wel wat, maar is dat dan niet 6 dagen per week? ma, di, wo,do rust, vr, za , zo

Comment

Originally posted by EKdude View Post
                            Ok, ik dacht dat je maar 3 of 4 keer per week kon trainen, maar zo kan het dus ook. Weer wat geleerd.

Originally posted by FitnessKing View Post
                            en Roy, dat schema wat je daar neer hebt geplakt lijkt me idd wel wat, maar is dat dan niet 6 dagen per week? ma, di, wo,do rust, vr, za , zo
                            En de week erna weer 5x, i.v.m. de rust op maandag . Maar goed, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, hangt er vanaf wat je ervoor over hebt .

Comment

Oke dan houd ik het op dat van mij, ivb met voetbaltraining, schooluren etc. Dan houd ik het op vaste data , maar is het slim om op dezelfde dag mijn benen te trainen als dat ik voetbaltraining heb? Of de dag ervoor of erna? ( ik heb maandag en woensdag training, zaterdag wedstrijd) want als je het op dezelfde dag doet, heb je onder trainen en voetbaltraining geen spierpijn:P daar is over nagedacht

Hoe je het dan kan verdelen over 6 dagen:

Di borst, triceps, schouders
                              wo benen
                              do rug biceps buik
                              vr benen
                              za borst triceps schouders
                              zorug biceps buik

Alles genoeg rust lijkt mij
                              Last edited by FitnessKing; 25-04-2010, 19:05.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X