Doggcrapp vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doggcrapp vraag

Goeiemorgen!

Ik heb nu 3 weken niet getrained dankzij examens Tijdens die 3 weken heb ik geprobeerd om mijn gewicht constant te houden, wat gelukt is. Ik denk dus niet dat ik veel achteruit ben gegaan en die rust heeft me zeker goed gedaan!

Nu zou ik graag de rest van juni, en evt wat langer, doggcrapp even uitproberen. 3 korte trainingen per week is perfect voor de 2 laatste weken van de examens, en op die manier heb ik dit al eens uitgetest zodat ik in het najaar er opnieuw mee kan beginnen. Ik zou dit nu combineren met bulken (3500kcal op trainingsdagen, evt 3000 op niet-trainingsdagen), daarna in juli en augustus opnieuw serieus cutten (keto) zodat ik beachproof ben wanneer ik in september op reis ga

Mijn vraag nu: bv bij incline bench press moet ik 1 set doen van 11 tot 15 reps. Er staat ook bij dat ik bij een oefening als incline bench press rest pause moet toepassen, dus tot fail gaan, 15 sec rust, opnieuw tot fail, 15 sec rust en opnieuw tot fail. Maar moet ik nu bij die eerste keer tot fail in de reprange 11-15 zitten of in totaal met de 2 kleinere setjes erbij?

Bijvoorbeeld:
    12 reps, rust, 4 reps, rust, 2 reps
    of
    7 reps, rust, 3 reps, rust, 2 reps

thx!
    @ ketIF

totaal
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
      totaal
      Ok, dus 7reps, rust, 3 reps, rust, 2 reps.

Bedankt!
      @ ketIF

Comment

In een ander topic vroeg ik wat DC inhield, daar werdt niet op gereageerd, mischien hier?
        Er stond een engelse link bij, maar ik kan dat niet vertalen, relatief lastig engels, en ik ben pas 15 ^^
        En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

@Tepper: Van DBB gejat -->

Het komt erop neer dat je ongeveer om de 4 dagen een spiergroep traint met 1 oefening. Het is onderverdeelt in een 2 dagen split.

bijv:
          Workout1: Chest, shoulders, triceps, back
          Workout2: Biceps, voorarmen, hams, quads, calves

Deze 2 workouts verdeel je dan weer onder 3 aparte workouts met verschillende oefeningen., in totaal heb je dan dus 6 verschillende workouts, in 2 weken.

Het is de bedoeling dat je per spiergroep je 3 meest favoriete oefeningen pakt en voor elke workout in die 2 weken doe je er eentje. Dus stel dat je 3 fav. borst oefeningen voor de borst benchen, dumbell fly's en crossover zijn. Dan zou je schema over 2 weken er dus zo uit zien:

week 1
          Maandag
          Workout1-1
          benchen
          fav Schouderoefening1
          fav Tricepsoefening1
          fav Rugoefening1

Woensdag
          Workout2-1
          fav Bicepsoefening1
          fav Voorarmoefening1
          fav Hamsoefening1
          fav Quadsoefening1
          fav Calvesoefening1

Vrijdag
          Workout1-2
          Dumbell Flys
          fav Schouderoefening2
          fav Tricepsoefening2
          fav Rugoefening2

week2
          Maandag
          Workout2-2
          fav Bicepsoefening2
          fav Voorarmoefening2
          fav Hamsoefening2
          fav Quadsoefening2
          fav Calvesoefening2

Woensdag
          Workout1-3
          Crossovers
          fav Schouderoefening3
          fav Tricepsoefening3
          fav Rugoefening3

Vrijdag
          Workout2-3
          fav Bicepsoefening3
          fav Voorarmoefening3
          fav Hamsoefening3
          fav Quadsoefening3
          fav Calvesoefening3

Ook is het de bedoeling dat je voor elke oefening maar 1 echte werkset doet, er word veel gewerkt met rest pauze technieken en hoge herhalingen. Dus bijvoorbeeld 8 reps, 15 sec rust, 4 reps, 15 sec rust en dan 3 reps eruit drukken.

De catch is wel dat je elke volgende workout verplicht zwaarder moet gaan, lukt dit niet dan moet je verplicht die oefening laten vallen en vervangen door een nieuwe. Extra motivatie dus. Stel je bent gek op benchen en je druk 15 x 110 kg dan moet je de volgende training(2 weken later dus) minstens 16x110 drukken of 15x112.5 of iets dergelijks. Lukt dit niet dan ben je voorlopig de bench kwijt.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Te ingewikkeld

Comment

doggcrapp, is dat speciaal voor kracht ofzo?
              vind het persoonlijk nergens op lijken maargoed is zijn mening
              Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
              http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
                doggcrapp, is dat speciaal voor kracht ofzo?
                vind het persoonlijk nergens op lijken maargoed is zijn mening
                Ik heb er juist mijn eerste training opzitten, mijn mening: kortste training ooit, maar ook 1 van de zwaarste Door dat lage volume denk je snel dat je hiermee nooit genoeg getrained kan hebben, maar daar ga denk je meteen anders over. Ben benieuwd naar de widowmaker...

@ Tepper: je bent 15, dan heb je een trainingsschema als doggcrapp absoluut niet nodig. Je zal niet minder snel groeien op een gewoon full body schema.

extra vraagje voor degene die ervaring hebben met DC: tips ivm "extreme stretchen"? Welke oefeningen deden jullie? Ik had het hier redelijk zwaar mee dus zal wel wat opbouwen worden.
                @ ketIF

Comment

@ Brambo
                  Met stretches meegerekend, zijn het echt niet zulke korte trainingen hoor. 45 Minuten +- (uit eigen ervaring).

@ Joker
                  Had al te lang niet meer gehoord waarom jij je naam eer aan deed, maar bij deze heb je dat weer rechtgezet.

@ Tepper
                  Daar is toen wel degelijk op gereageerd, dus met die Engelse link (=uitleg). Als je dat niet begrijpt moet je dat zeggen, niet dat er niet gereageerd werd.
                  Daarnaast: schema's die je niet begrijpt moet je sowieso niet doen. Heel goede vuistregel dat.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@GeneralIx niet echt, ik vroeg om nederlandse uitleg DAAR werdt niet op gereageerd.
                    Die engelse link had ik verteld in deze post, en die engelse link was geen reactie op mijn post

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      @ Joker
                      Had al te lang niet meer gehoord waarom jij je naam eer aan deed, maar bij deze heb je dat weer rechtgezet.

.
                      Ik zeg toch dat ik het nergens op vind lijken en dat het mijn mening is.
                      Daarbij vraag ik ook of dit een schema is voor kracht...
                      Daarbij kun je uitmaken dat ik niet goed weet hoe dit schema werkt.

Dan hoef je niet hoogmoedig te gaan doen en de bovenste reactie te plaatsen.

Geef me liever een link met uitleg (in het nederlands) waarin staat hoe het werd...
                      Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                      http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

@ Joker
                        Nederlandse link stond boven jouw post.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X