Target setting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Target setting

Hallo,
    Zoals eerder in mijn log te lezen was, vielen mijn resultaten van de eerste cyclus redelijk tegen. Ik denk dat een oorzaak het gebrek aan targetsetting is. Vandaar dat we het nu anders gaan doen. Hierbij mijn start en targetsetting. Feedback gewenst (realistisch/te laf/te ambitieus?).. heb geen idee wat jullie zoal gebruiken als targets.

Ik ga dit schema voor 10 rondes volgen, in UB/LB/UB/LB volgorde, 3x per week. Het zal dus zo'n 12 weken duren.
    Thanks!

Capture.JPG

Ik vind het een beetje vaag schema om de volgende redenen:

1: bij UB 5 presses achter elkaar? Lijkt me dat je schouders/triceps na 2-3 oefeningen al leeg zijn.
    2: waarom volg je niet gewoon normaal Coan ipv te switchen met LB1 en LB2
    3: Speed deadlifts worden meestal in doubles of singles gedaan, geen triples.
    Groeten

Comment

Wat dacht je van gewoon meer reps/gewicht pakken per oefening, per training?

Plannen is wel leuk, maar er gebeurd altijd wat en van 80->100kg BW te gaan is bijvoorbeeld geen realistisch goal setting, puur omdat er zoveel fout kan gaan in die periode. Bekijk goal setting op de korte termijn en zet telkens nieuwe moeilijke, maar wel haalbare goals.

Je BP is redelijk ambitieus en zal vooral afhangen van hoeveel je eet in combinatie met hoe dicht je tegen je max aan zit met 3x5.

Push press en CGBP hangt weer af hoe diep je moest gaan op je BP, moest je de volle 100% geven voor je 5x5/3x3 (neem even aan dat je schema van fallus draait) of kon je er redelijk makkelijk doorheen cruisen. Als je steeds meer moet geven kan het best zijn dat je stilstaat op je push presses of zelfs achteruit gaat op volgende oefeningen.

Meest praktische manier om te kijken naar progressie is gewoon je eerste oefening van de dag, ga je daarop vooruit, dan heb je progressie (ub-schema is toch al gericht op een grotere bench, dus vasthangen is geen progressie). Gaan voor een grotere pushpress moet je zeker doen en waarschijnlijk gaat je PP omhoog (zelfde voor je cgbp) als je flat bench vorderd. Bijvoorbeeld je chins aan het einde van die killer dag (2x squatten) kan best zijn dat die geen enkele rep vooruit gaan, misschien zelfs achteruit naarmate je pendlay row vooruit gaat.

Schema is gemaakt voor een grotere bench, squat & deadlift. Focus je progressie daarop en ga gewoon tot falen (rep voor failen als je wat ervaring hebt en zeker kunt zeggen of de volgende rep zal falen) op de assists en eet goed.

Het schema is maar 3x per week, maar is toch echt zwaar dus zorg dat je er genoeg bij eet anders ga je er misschien aan onderdoor. Owh en let op je schouders als je 2 UB dagen hebt in de week, 3 BP varianten 2x per week met PP (ook redelijk wat stress op de schouder in vergelijking met zittende MP's) kan je redelijk snel slopen als je er gevoelig voor bent.

Verder succes
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Uhmm Yawg, over het algemeen merkt men weinig carry over van flat bench (wide grip) naar push press.
        Groeten

Comment

Wat dacht je van gewoon meer reps/gewicht pakken per oefening, per training?
          Ik heb gemerkt dat ik het 'nodig heb' om targets te zetten. Ik train alleen, en heb dus niemand die me door een dood punt heen kan werken (en te supporten als ik de bar niet meer omhoog krijg).

1: bij UB 5 presses achter elkaar? Lijkt me dat je schouders/triceps na 2-3 oefeningen al leeg zijn.
          Dit is Falstyr's kracht schema; eerst 4 weken 5x5, dan 4 weken 3x3

2: waarom volg je niet gewoon normaal Coan ipv te switchen met LB1 en LB2
          Ik heb dit overgenomen uit de Coan calculator ergens op het web.

HTML Code:
          3: Speed deadlifts worden meestal in doubles of singles gedaan, geen triples
          Hij gaat inderdaad op een gegeven moment naar singles en doubles.

Push press en CGBP hangt weer af hoe diep je moest gaan op je BP, moest je de volle 100% geven voor je 5x5/3x3 (neem even aan dat je schema van fallus draait) of kon je er redelijk makkelijk doorheen cruisen. Als je steeds meer moet geven kan het best zijn dat je stilstaat op je push presses of zelfs achteruit gaat op volgende oefeningen.
          Klopt helemaal, daar heb ik ook last van op de CGBP... ik heb in mijn logje een aantal weken geleden de gains van mijn vorige cyclus gepost, en heb daar nogal wat commentaar op gekregen dat de gains meer hadden kunnen zijn. Dat wil ik nu graag proberen, maar de BP komt in prioriteit bovenaan. Ik merk dat in deze cyclus ik het wel lastiger heb.

Schema is gemaakt voor een grotere bench, squat & deadlift. Focus je progressie daarop en ga gewoon tot falen (rep voor failen als je wat ervaring hebt en zeker kunt zeggen of de volgende rep zal falen) op de assists en eet goed.

Het schema is maar 3x per week, maar is toch echt zwaar dus zorg dat je er genoeg bij eet anders ga je er misschien aan onderdoor. Owh en let op je schouders als je 2 UB dagen hebt in de week, 3 BP varianten 2x per week met PP (ook redelijk wat stress op de schouder in vergelijking met zittende MP's) kan je redelijk snel slopen als je er gevoelig voor bent.
          Dank voor die tips, ik ga ze meenemen.
          Ik vind overigens de Deadlift dag het zwaarste, niet de Squat-dag.

Comment

Originally posted by Revius View Post
            Uhmm Yawg, over het algemeen merkt men weinig carry over van flat bench (wide grip) naar push press.
            Is niet zo vreemd. Met wide grip gebruik je meer borst. Borst voegt niks toe op een overhead press. Als je normaal benched met arch en pink op de ringen dan heeft de vlakke bench wel degelijk carry over naar een overhead press. Met de bench krijg je sterkere schouders, bovenrug en armen...en wat gebruik je bij de overhead press? Het enige wat vaak doen van een OH oplevert is dat je meer uit je benen haalt. En zodra daar niks meer uit te halen valt sta je weer redelijk stil als je niet voldoende benches in je schema gebruikt.

De sterkste OH pressers zoals Zydrunas, de noor Karlsen e.d. doen echt wel vlakke bench presses.

Comment

Joh maar de progressie gaat niet echt evenredig.
              Het is ook niet het doel van deze gast om een sterkere overhead te krijgen, maar toch.
              Groeten

Comment

Neem ook aan dat dit een medium grip (non shirted lifters) elbows in BP was.

Idee was meer dat bij veel mensen de MP de BP volgt en omgekeerd, zijn maar weinig mensen bij wie de bench 20kg progressie pakt en de MP niet volgt. PP is niet alleen MP, maar MP is wel een redelijke indicator voor PP's lijkt me?

Heb het overigens niet over mensen die jerken ipv pushen olly style
                Last edited by Yawgmoth; 10-08-2010, 16:36.

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

mp is een redelijke indicator voor pp ja, maar bp veel minder
                  Groeten

Comment

mp is een redelijke indicator voor pp ja, maar bp veel minder
                    BP hoger = hogere MP = hogere PP... oder noh?

Zou het zelf niet weten, BP niet en PP niet, jij wel vandaar de vraag

Comment

ik bedoel het meer zo

als bp + 10% stijgt mp/pp zeker niet met 10%
                      als mp stijgt met 10% stijgt pp waarschijnlijk wel met 10% of meer
                      Groeten

Comment

ik bedoel het meer zo

Eensch

Comment

ik bedoel het meer zo

je squat gaat ook niet evenredig omhoog als je deadlift omhoog gaat. maar je squat gaat wel omhoog als je deadlift omhoog gaat. snap echt niet wat je moeilijk doet. bench heeft gewoon carry over op de mp en pp. Je blijft vergeten dat je bij de PP veel uit de benen haalt en die factor neem je niet mee in je verhaaltjes.

Comment

Ik vergeet helemaal niks, ik zeg ook niet dat bp geen carry over heeft naar OH.
                            Groeten

Comment

ik vind dat je row's ondervertegenwoordigt zijn in je schema want rows zijn belangrijk voor je bench, daarnaast voegen chinups weer geen zak toe aan je bench.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X